printlogo


کد خبر: 186000تاریخ: 1396/9/29 00:00
تخلفات ۴ هزار صفحه‌ای صندوق ذخیره فرهنگیان

گروه اجتماعی: پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان پس از گذشت یک‌سال به سرانجام رسید و رقم نجومی 15هزار میلیارد تومانی را به نام خود ثبت کرد. به گزارش فارس، «صندوق ذخیره فرهنگیان» یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های اقتصادی کشور است که بخشی از سرمایه آن حاصل کسر 5 درصدی از حقوق ماهانه فرهنگیان کشور است و ماهانه و به طور مرتب 19 میلیارد تومان وارد این صندوق می‌شود تا در دوران بازنشستگی عصای دست و پشتوانه‌ای برای فرهنگیان باشد.
پرده‌برداری از تخلفات در صندوق فرهنگیان
خبر وقوع تخلف و فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، اواخر شهریور 95 توسط حسین مقصودی، سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اعلام شد. اعلامی که بازتاب زیادی در جامعه بویژه بین فرهنگیان داشت و انتقادات تند و تیزی را به دنبال داشت. در چنین شرایطی نخستین ‌ترکش این تخلفات، به علی‌اصغر فانی، وزیر وقت آموزش‌وپرورش خورد و در همان زمان‌ها بود که وی مجبور به استعفا شد. در لابه‌لای اظهارات مختلف مدیران قوه قضائیه و مسؤولان فرهنگی درباره تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان، جامعه فرهنگیان کشور هر روز شاهد ابعاد جدیدتری از میزان تخلفات و تعداد بازداشتی‌های مرتبط با این پرونده بود. در مقابل نیز مدیران ارشد صندوق ذخیره فرهنگیان سعی کردند میزان تخلف صورت‌گرفته را تعدیل کرده و بیشتر حجم تخلفات را به دوره مدیریتی قبل نسبت دهند و جماعت معلمان ما نیز هر روز شوک جدیدی از جانب این تخلفات احساس می‌کردند. کمیته تحقیق و تفحص مجلس نیز با کمک گروهی از کارشناسان و حسابرسان به تحقیق خود ادامه داد و البته هر روز رقم تخلفات صورت گرفته، عدد جدیدی به خود می‌دید.
اعطای وام‌های 300 میلیارد تومانی
در همین باره، سیدحسین نقوی‌حسینی، رئیس وقت فراکسیون فرهنگیان در آبان‌ماه سال گذشته از اعطای 8 هزار میلیارد تومان وام به 30 نفر و به طور میانگین هر کدام 300 میلیارد تومان بدون وثایق معتبر، خبر داد. محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در یکصدودهمین نشست خبری خود در اواخر فروردین سال جاری از تخلف 8 هزار و 300 میلیارد تومانی متعلق به 31 نفر در بانک سرمایه خبر داد. جبار کوچکی‌نژاد، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اواسط شهریورماه سال جاری با بیان اینکه رقم تخلفات در صندوق ذخیره به 13 هزار میلیارد تومان رسیده است، از قرائت گزارش نهایی این پرونده در مهرماه خبر داد.
تهیه گزارش 4 هزار صفحه‌ای
جبار کوچکی‌نژاد، رئیس کمیته تحقیق و تفحص در 18 مهر سال جاری نیز با اشاره به پایان یافتن قرائت گزارش تخلفات صندوق و بانک سرمایه در کمیسیون آموزش مجلس، بیان داشت: این گزارش در حدود 4 هزار صفحه تنظیم و ارائه شده و بزودی در صحن مجلس قرائت می‌شود. وی ادامه داد: 13 هزار و 250 میلیارد تومان تخلف بانک سرمایه نهایی شده و تخلفات صندوق و شرکت‌های وابسته حدود 1500 میلیارد تومان و در مجموع حدود 15 هزار میلیارد تومان است. کوچکی‌نژاد تأکید کرد: تخلفات صندوق و بانک سرمایه از هم جدا نیستند.


Page Generated in 0/0051 sec