printlogo


کد خبر: 186010تاریخ: 1396/9/29 00:00
زیر بار پژوهش نروید!
چگونه یک پژوهش خوب انجام دهیم
حسین اسماعیلی

به مناسبت هفته پژوهش تصمیم گرفتیم چند تکنیک کاربردی، تضمینی و امتحان پس داده را جهت انجام یک پژوهش خوب در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

گام اول: زیر بار پژوهش نروید!
به هیچ وجه زیر بار پژوهش نروید. بهانه بیاورید، ننه من غریبم بازی درآورید. بگویید سرتان شلوغ است، حرف وام و قسط‏های
عقب‌افتاده و هزینه‌های بالای زندگی و آلودگی هوا و تحولات خاورمیانه و... را وسط بکشید.

گام دوم: با واقعیت کنار بیایید
اگر در گام اول موفق نشدید و انجام یک پژوهش را کردند توی پاچه‏تان! جای نگرانی و اضطراب نیست. یارانه‌تان را که قطع نکرده‏اند، خدا بزرگ است. مدام به خودتان تلقین کنید که از عهده این کار
برمی‌آیید. موسیقی ملایم گوش کنید، ورزش کنید، آب پرتقال و آب آناناس بخورید، به کوه بروید.
گام سوم:روی موضوع پژوهش دقیق شوید
در این مرحله لازم است بدانید دقیقا در مورد چه چیزی قصد تحقیق و پژوهش دارید. مثلا اگر موضوع پژوهش شما «نقش بانوان در جنبش مشروطه» هست در مورد «تاثیر حضور بانوان در ورزشگاه بر مشروطی تحصیلی آنها» تحقیق و پژوهش نکنید که مایه آبروریزی است.

گام چهارم: گوگل
در این مرحله یک بسته اینترنت شبانه تهیه کنید و در مورد موضوع پژوهش در اینترنت جست و جو کنید. هرچی عکس و متن و گیف مرتبط و غیرمرتبط بود را دانلود کنید. از نمودار حتی اگر غیرمرتبط هم باشد غافل نشوید که کلاس تحقیق شما را به طرز
قابل ملاحظه‏ای بالا می‌برد.

گام پنجم: ویکی پدیا
از ویکی پدیا غافل نشوید. لازم است منابع سندهای ویکی پدیا را تغییر دهید. مثلا اگر منبع سند ویکی پدیا یک نشریه محلی در منطقه 6 شهر ورشو بود، منبع را به صفحه 5 آخرین شماره نشریه نیچر تغییر دهید!

گام ششم: کتابخانه
بعد از اینکه به اینترنت مراجعه کردید و چیز دندان‏گیری گیرتان نیامد به کتابخانه دانشگاه مراجعه کنید. سعی کنید مثل آدم‌های باشخصیت و اهل علم رفتار کنید. عینک بزرگ فراموش نشود. با متصدی کتابخانه طرح دوستی بریزید (با چهره شما خیلی آشناست، شروع کنید). به قسمت پایان‏نامه‏ها و کتب مرجع بروید و در مورد موضوع پژوهش جست‌وجو کنید. روی کتب مرجع چنبره بزنید و با استفاده از موبایل خود که در جوراب جاسازی کرده‏اید به تعداد لازم عکس تهیه کنید.

گام هفتم: میدان انقلاب
همه مراحل بالا را فراموش کنید و به میدان انقلاب راسته «پژوهش خود را به ما بسپارید - تضمینی» بروید. به هیچ وجه تیپ بچه پولداری نزنید که رابطه معکوس با هزینه انجام پژوهش دارد!
 


Page Generated in 0/0055 sec