printlogo


کد خبر: 186014تاریخ: 1396/9/29 00:00
غذاهای رستوران دهک
محمدیاسین اسدی

غذا یکی از نیازهای اساسی انسان است. اگر غذا بموقع به بدن نرسد حالتی به انسان دست می‌دهد که اصطلاحا آن را گرسنگی می‌نامند. مرحله اول گرسنگی صرفا با شنیدن صداهایی از ناحیه معده همراه است اما در مرحله دوم با طول کشیدن گرسنگی، انسان بی‌اعصاب می‌شود و در مراحل آخر، این نداشتن اعصاب به بی‌حالی و سرانجام به مرگ منجر می‌شود.
یک مسوول دولتی برای انجام بهتر وظایف، باید بموقع و خوب بخورد. از آنجایی که مسوولان ما تمایلی به خوردن غذاهای اشرافی ندارند معمولا برای همزادپنداری با مردم عادی، غذاهایی با ارزش کالری پایین می‌خورند و همین سوء تغذیه باعث مشکلاتی در مملکت‌داری شده است. بنابراین به خودمان لازم دیدیم چند نوع غذا به مسوولان معرفی کنیم که علاوه بر سادگی و فقیرانه بودن، مواد معدنی مسوولان را هم تامین کند تا این بزرگواران از این نظر در مضیقه نباشند و بتوانند کشور را بهتر اداره کنند.

آب‌دوغ خاویار
ارزش غذایی: بالا
توضیحات: خاویار ماده‌ای بدبو با ارزش غذایی پایین است که از شکم ماهی‌های آشغال‌خور به دست می‌آید. اگر خاویار با آب‌دوغ ترکیب شود ارزش غذایی بالاتری پیدا می‌کند. این غذا علاوه بر سادگی، کم‌ هزینه هم هست و معمولا قشر کارگر به عنوان ناهار میل می‌کنند. مسوولان هم می‌توانند به عنوان ناهار آن را میل کنند.



نان و پنیر و شیشلیک
ارزش غذایی: متوسط
توضیحات: اگر بخواهیم یک صبحانه ساده و کم‌خرج معرفی کنیم، نان و پنیر و شیشلیک بهترین و معروف‌ترین گزینه است. برای مسوولان اجرایی که دائم در حال سفر و افتتاح کردن می‌باشند خوردن پنیر توصیه می‌شود چون باعث استحکام استخوان‌ها است. شیشلیک هم نوعی طعم‌دهنده‌ ارزان است که قشر کارگر برای طعم دادن به پنیرشان از آن استفاده می‌کنند. مسوولان این صبحانه‌ ساده را از دست ندهند.

عدسی برّه
ارزش غذایی: بالا
توضیحات: عدسی برّه که یک غذای روستایی و کارگری است، برای مسوولی که هم می‌خواهد درگیر غذاهای اشرافی نشود و هم بینایی خوبی پیدا کند بهترین گزینه است. وقتی در کشور پولی گم می‌شود به این علت است که یک مسوول، به خاطر سوء تغذیه چشمانش ضعیف شده و پول‌ها را جایی انداخته و الان نمی‌بیند کجاست؟ لذا ران قرمز بره شش ماهه را ریز و سپس کباب کرده و با سالاد فصل مخلوط کنند، عدسی بره به دست می‌آید که مناسب این دسته از مسوولان است.

آب خرچنگ
ارزش غذایی: متوسط
توضیحات: خرچنگ، خَری است که چنگ می‌نوازد. از آنجایی که مسوولان ما با موسیقی و کنسرت رابطه خوبی ندارند به آنها توصیه می‌کنیم هر روز دو بار آب خرچنگ بخورند. برای این کار یک خرچنگ را در آبمیوه‌گیری فرانسوی خود انداخته و آب آن را به جای نوشیدنی میل کنید.
 


Page Generated in 0/0052 sec