printlogo


کد خبر: 186032تاریخ: 1396/9/29 00:00
هشدار 350 شخصیت جهانی به مناسبت هزارمین روز تجاوز به یمن
آمریکا، انگلیس و فرانسه در آتش جنگ یمن ندمند!

بیش از 350 شخصیت برجسته جهانی شامل
6 برنده جایزه نوبل صلح از سران فرانسه، آمریکا و بریتانیا خواستند «دمیدن در آتش جنگ» یمن را متوقف کرده و در عوض از جایگاه خود در شورای امنیت سازمان ملل به منظور برقراری صلح استفاده کنند. به گزارش روزنامه گاردین، صدها سیاستمدار، دیپلمات، هنرمند و  فعال رسانه‌ای، اجتماعی و حقوق بشری به مناسبت هزارمین روز تجاوز ائتلاف تحت حمایت سعودی به یمن، در بیانیه‌ای به سران 3 کشور غربی که بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان سلاح‌ برای رژیم ماجراجو و توسعه‌طلب عربستان محسوب می‌شوند هشدار دادند. در بیانیه  350 شخصیت جهانی چون ژولیت بینوش، هنرپیشه فرانسوی برنده اسکار، پیتر گبریل، آهنگساز بزرگ انگلیسی و همچنین تعدادی از برندگان نوبل و رهبران سیاسی و مذهبی جهان که با عنوان «یمن نمی‌تواند بیش از این طاقت بیاورد» مستقیما خطاب به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و ترزا می ‌نخست‌وزیر انگلیس صادر شده، آمده است: «میلیون‌ها زن، مرد و کودک یمنی احساس می‌کنند توسط رهبران جهانی که سود و سیاست را بر جان انسان‌ها ارجحیت می‌دهند؛ محاصره شده‌اند.» همچنین به رهبران این سه کشور گوشزد شده که به منظور جلوگیری از فاجعه و قحطی بیشتر، یمن به یک آتش‌بس فوری  و پایان هر نوع محاصره و محدودیتی در دسترسی به غذا، سوخت و کمک‌های پزشکی نیاز دارد. در همین راستا، دیروز «برایان داونینگ» مفسر و تحلیلگر سیاسی آمریکایی ضمن تقبیح مشارکت آمریکا، بریتانیا و فرانسه در جنگ سعودی علیه یمن، نوشت: فروش تسلیحات به عربستان موجب سرزنش بین‌المللی شده و مایه شرمندگی و خجالت حقوق بشری برای واشنگتن، لندن و پاریس است. داونینگ در این مصاحبه تصریح کرد: آمریکا، بریتانیا و فرانسه، هر سه در جنگ کنونی یمن دخالت دارند و تا حد زیادی پشت صحنه هستند و تسلیحات آنها موجب مرگ و نابودی هزاران یمنی شده است. رژیم آل‌سعود با چراغ سبزهایی که از آمریکا، بریتانیا  و فرانسه  دریافت کرده است از جمله اعلام حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا در قالب کمک‌های نظامی و اقتصادی و سیاسی، جنایت‌های خود در حق مردم یمن را تشدید کرده است.
شهات 13 هزار و 600 غیرنظامی یمنی
مرکز حقوق بشر یمن در هزارمین سالروز تجاوز رژیم سعودی به این کشور آمار دقیقی را درباره شهروندان شهید و مجروح در این حملات به این شرح اعلام کرد:
-۲۸۹۵ کودک شهید و ۳۰۷۹ مجروح  ۲۲۳۲- زن شهید و ۲۳۶۰ مجروح
-۸۴۷۶ مرد شهید و ۱۶۸۵۰ مجروح
بر اساس این آمار، مجموعا ۱۳۶۰۳ غیرنظامی یمنی از آغاز تجاوزات 4 سال پیش به یمن شهید و ۲۲۲۸۹ نفر مجروح شده‌اند.
توفان توئیتری در حمایت از یمن
به مناسبت هزارمین روز تجاوز سعودی‌ها به یمن، توفان توئیتری در محکومیت یکی از ظالمانه‌ترین تجاوزهای تاریخ از شامگاه دوشنبه آغاز شده است. این پویش با دو هشتگ عربی
#ألف_یوم_من_العدوان و انگلیسی #SaveYemen
دنبال می‌شود.
 


Page Generated in 0/0053 sec