printlogo


کد خبر: 186068تاریخ: 1396/9/30 00:00
اخبار

تقریظ حاج قاسم سلیمانی بر کتاب نقاشی‌های حسن روح‌الامین
حاج قاسم سلیمانی در تقریظی بر کتاب نقاشی‌های حسن روح‌الامین نوشت: آنچه از هنر خدادادی جنابعالی در ترسیم مصائب اهل‌بیت(ع) مشاهده کردم، هر یک فراز از چند منبر عالم برجسته و بااخلاص بود. به‌گزارش فارس، کتاب نقاشی‌های 8 سال اخیر حسن روح‌الامین، هنرمند عاشورایی کشورمان بتازگی منتشر شده است. سرلشکر قاسم سلیمانی روز گذشته ضمن مشاهده تصاویر این کتاب، تقریظی بر آن نوشته که متن آن بدین شرح است: «دوست و برادر عزیز و هنرمند متعهدم، حسن آقای عزیز؛ آنچه از هنر خدادادی جنابعالی در ترسیم مصائب اهل‌بیت(ع) مشاهده کردم، هر یک فراز از چند منبر عالم برجسته و بااخلاص بود. برادر بزرگوارم؛ این هدیه الهی را همانند خون‌ها و دست‌ها و سرها و پاهایی که در این راه قلم شد، وقف این راه کن؛ و خط و راهی را برای دیگر متعهدین و توانمندان ترسیم بفرما. از خداوند منان خواهانم، به این دستان بابرکت توانمندی بیش از پیش دهد؛ و قلب و دل شما را در این راه منورتر بگرداند. برادرت قاسم سلیمانی، 28/٩/96».


شجاعی طباطبایی جایگزین  فاضل نظری می‌شود؟
با رفتن فاضل نظری به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسعود شجاعی‌طباطبایی سرپرست معاونت هنری حوزه هنری شد. به گزارش مهر، مسعود شجاعی‌طباطبایی ضمن تایید این خبر عنوان کرد که بعد از رفتن فاضل نظری از حوزه هنری و منصوب شدن به سمت مدیرعاملی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسؤولیت نظری در حوزه هنری به وی واگذار شده و او به عنوان سرپرست معاونت هنری از این پس مشغول فعالیت خواهد بود. شجاعی‌طباطبایی که به عنوان مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری نیز فعالیت می‌کند همچنان در این سمت به کار خود ادامه خواهد داد. سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، کاریکاتوریست و دبیر جشنواره بین‌المللی کاریکاتور هولوکاست فروردین‌ماه امسال به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۵ انتخاب شده بود.


۳۴۱ فیلم مجوز رقابت در اسکار گرفتند
آکادمی علوم و هنرهای فیلمسازی آمریکا دیروز نام فیلم‌هایی را که می‌توانند در اسکار ۲۰۱۸ به رقابت بپردازند رسما اعلام کرد. به گزارش تسنیم، آکادمی علوم و هنرهای فیلمسازی آمریکا که هر ساله به صورت سنتی بانی مراسم اسکار است دیروز اعلام کرد 341 اثر می‌توانند طبق قوانین این نهاد در رقابت بر سر اسکار بهترین فیلم حضور داشته باشند. طبق قوانین آکادمی آثاری که می‌خواهند در بخش بهترین فیلم اسکار به رقابت بپردازند باید تا پایان نیمه‌شب روز 31 دسامبر به صورت تجاری اکران شوند و 7 روز پیاپی بر پرده سینما باقی بمانند. بدیهی است فیلم‌‌‌هایی که از این قوانین پیروی نکنند نمی‌توانند در رقابت اسکار حاضر باشند. از آنجایی که هنوز به روز 31 دسامبر نرسیده‌‌‌‌‌ایم فهرست 341 فیلم آکادمی هنوز قطعی نیست بلکه همه فیلم‌‌‌هایی که پتانسیل پیروی از این قوانین را دارند در آن گنجانده شده و به محض اینکه فیلمی نتواند 7 روز پیاپی روی پرده برود، در پایان هفته اول ژانویه 2018 از این فهرست کنار خواهد رفت. پیش‌بینی می‌شود رقابت اصلی بهترین فیلم امسال بین فیلم‌‌های «دانکرک» ساخته کریستوفر نولان، «شکل آب» ساخته گیرمو دل تورو، «پست» ساخته استیون اسپیلبرگ، «سه بیلبورد خارج از ایبینگ، میسوری» ساخته مارتین مک دونا و «Lady Bird» به کارگردانی گرتا گرویگ باشد. نامزد‌‌های نودمین دوره مراسم اسکار روز 23 ژانویه رسما اعلام می‌شوند و در نهایت در مراسمی که به میزبانی جیمی کیمل در سالن «دالبی تیاتر» مرکز هالیوود و هایلند برگزار می‌شود روز 4 مارس برندگان این دوره از اسکار رسما اعلام خواهند شد.


Page Generated in 0/0058 sec