printlogo


کد خبر: 186079تاریخ: 1396/9/30 00:00
اخبار

دیوان عالی کشور اعلام کرد
تأیید حکم اعدام قاتل بنیتا
حکم اعدام قاتل بنیتا، دختر 8 ماهه ربوده‌شده توسط سارقان خودرو در شعبه پانزدهم دیوان عالی کشور تایید و پرونده به دادگستری تهران ارجاع شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دیوان عالی کشور اعلام کرد: حکم اعدام قاتل بنیتا دختر 8 ماهه ربوده‌شده توسط سارقان خودرو در شعبه پانزدهم دیوان عالی کشور ابرام و پرونده به دادگستری تهران ارجاع شد. چندی قبل رئیس‌کل دادگستری تهران گفته بود متهمان ردیف اول و دوم این پرونده به‌ حکم اعتراض کرده‌اند و در نهایت پرونده با توجه به اعتراضات به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد. گفتنی است ٢٩ تیرماه خبر گم ‌شدن کودک 8 ماهه‌ای به نام بنیتا در فضای مجازی دست‌به‌دست شد. 8 روز از این ماجرا گذشت و در حالی ‌که تلاش‌های پلیس آگاهی بی‌نتیجه مانده بود، خبری تلخ مبنی بر فوت کودک 8 ماه در رسانه‌ها پیچید. پس از اعلام موضوع به پلیس، مأموران پلیس آگاهی تهران در جریان تحقیقات متوجه ردپای 2 سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو شدند. با شناسایی مخفیگاه یکی از این سارقان، او اعتراف کرد خودرو و کودک در اختیار همدستش است. با دستگیری سارق دوم او در بازجویی‌ها منکر هرگونه سرقت شد تا اینکه پس از روبه‌رو شدن با همدستش لب به اعتراف گشود. سارق در بازجویی‌ها اعتراف کرد پس از سرقت خودرو از مشیریه به همراه کودک، آن را همان روز به یکی از خیابان‌های پاکدشت برده و پس از بالا کشیدن شیشه‌ها آن را ر‌ها کرده است. مأموران بلافاصله به محل ر‌ها کردن خودرو در محله‌ای خلوت رفته و با جسد بنیتای 8 ماهه که به دلیل گرما، تشنگی و گرسنگی دچار جمود نعشی شده بود، روبه‌رو شدند.

تکذیب اختصاص نیافتن کانکس  به مستأجران کرمانشاهی
استاندار کرمانشاه اختصاص نیافتن کانکس به مستأجران در مناطق زلزله‌زده را تکذیب کرد. هوشنگ بازوند در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اظهاراتی که درباره عدم اختصاص کانکس به مستأجرها در مناطق شهری زلزله‌زده کرمانشاه مطرح‌ شده است، گفت: کانکس به مستأجرها داده می‌شود و هرکسی بگوید این اتفاق نمی‌افتد، کذب محض است. استاندار کرمانشاه در همین رابطه اضافه کرد: یک گروه افرادی هستند که از روستاها به شهر آمده‌اند و ممکن است حالا قصد بازگشت داشته باشند اما افرادی که جزو این دسته نیستند و تمایل دارند در شهر بمانند؛ یا 5 میلیون تومان برای اجاره خانه یا کانکس دریافت می‌کنند. ضمن اینکه تأکید می‌کنم دریافت این 5 میلیون تومان یا کانکس روی کمک بلاعوض تأثیری ندارد. استاندار کرمانشاه در واکنش به صحبت‌های مدیرکل دفتر نوسازی و بهسازی بنیاد مسکن مبنی بر عدم اختصاص کانکس به مستاجران در مناطق زلزله‌زده گفت: این صحبت‌ها اشتباه است و اینجا ما تصمیم‌گیرنده هستیم. وی اضافه کرد: در واقع ما مستأجرهای شهرها را مختار گذاشته‌ایم و برخلاف روستاها که افراد باید کانکس دریافت کنند، آنهایی که در شهر هستند در صورت تمایل می‌توانند به‌جای کانکس پول بگیرند.

امروز آخرین مهلت بخشودگی جرایم معوقه
معاون اجتماعی، پلیس راهور ناجا گفت: طرح بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی معوق تا پایان سال ۹۵ پنجشنبه (امروز) به اتمام می‌رسد. به گزارش مهر، سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور با اعلام این مطلب، گفت: بر اساس قانون بودجه ۹۶ مقرر شده در صورتی که مالکان وسایل نقلیه نسبت به پرداخت اصل جرایم معوق رانندگی خود تا پایان سال ۹۵ اقدام کنند، ۲ برابری دیرکرد آنها بخشوده شود. وی افزود: بر این اساس و با تمهیدات اندیشیده شده، مالکان وسایل نقلیه تا پایان آذرماه اگر جرایم معوق رانندگی تا پایان سال ۹۵ خود را پرداخت کنند، می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شده و به جای پرداخت جریمه ۲ برابری، اصل مبلغ را بپردازند.


Page Generated in 0/0054 sec