printlogo


کد خبر: 186080تاریخ: 1396/9/30 00:00
اخبار

آموزش‌وپرورش تهران اعلام کرد
موافقت با تأخیر یک هفته‌ای امتحانات مدارس
آموزش‌وپرورش تهران اعلام کرد: با توجه به تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا و درخواست برخی مناطق مبنی بر تأخیر یک هفته‌ای برای شروع امتحانات داخلی دی‌ماه 96، با پیشنهاد مناطق موافقت می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، مدارس شهر تهران به دلیل آلودگی از یکشنبه بر اساس اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوا تعطیل بوده‌اند و این تعطیلی در آستانه امتحانات دی‌ماه دانش‌آموزان، ابهاماتی را درباره زمان امتحانات ایجاد کرده است. برخی مدارس به دلیل تعطیلی، هنوز مباحث درسی برای امتحان دی‌ماه را به پایان نرسانده‌اند و دانش‌آموزان نمی‌دانند برای امتحانات باید چه درس‌هایی را بخوانند، به همین علت برخی مناطق درخواست تأخیر یک هفته‌ای برگزاری امتحانات را داشتند. علیرضا راهپیما، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش شهر تهران درباره زمان برگزاری امتحانات دی‌ماه اظهار داشت: رعایت تمام مقررات و دستورالعمل‌های امتحانات داخلی دوره‌های اول و دوم متوسطه ضروری است و با توجه به تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا و درخواست برخی مناطق مبنی بر تأخیر یک هفته‌ای برای شروع امتحانات داخلی دی‌ماه 96، با پیشنهاد مناطق، ضمن صدور مجوز موردی با تعطیلی ساعتی توسط ستاد منطقه موافقت می‌شود. راهپیما تصریح کرد: مدارسی که طبق برنامه زمانبندی قبلی آمادگی لازم برای برگزاری امتحانات داخلی دوره‌های اول و دوم متوسطه را دارند، برگزاری امتحانات طبق دستورالعمل‌های قبلی توسط آن مدارس بلامانع است.


بیکاری در کشور به 6/5میلیون نفر رسید
نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به وجود 5/6 میلیون نفر بیکار در جامعه، گفت:‌ دولت شرایط اشتغال و بیکاری را برای مردم شفاف‌سازی کند. مسعود رضایی با بیان اینکه بیکاری یکی از چالش‌های بزرگ و عظیم کشور است، به خانه ملت گفت:‌ تمام ارکان نظام به چالش بیکاری در کشور اذعان دارند، متأسفانه آمارهای متفاوتی درباره اشتغالزایی و میزان بیکاری از سوی مدیران دولتی مطرح می‌شود؛ طرح آمارهای متناقض و متفاوت به‌نوعی نمایندگان مجلس را نیز با مشکل روبه‌رو کرده است. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل چندگانگی در آمار اشتغال از شفافیت‌ها در اشتغالزایی جلوگیری می‌کند، افزود:‌ باید یک مرجع واحد و متولی نسبت به اعلام آمار بیکاری و اشتغال اقدام کند، بنابراین جایگاه یک‌نهاد مشخص برای رصد میزان بیکاری در کشور باید مشخص شود؛ در حال حاضر حدود 5/6 میلیون نفر در جامعه بیکار هستند که این آمار نیز گاهی با تغییر روبه‌رو است. وی با بیان اینکه در برخی شرایط آمار بیکاری به دلیل شرایط نامناسب استان‌ها سیر صعودی طی می‌کند، تصریح کرد:‌ در برخی استان‌ها به دلیل افزایش بیکاری به‌طور حتم آمارهای مطرح‌شده نشان از کاهش اشتغالزایی دارد اما در استان‌های دیگر به دلیل شرایط بهتر آمار قابل‌قبول‌تری از بیکاری مطرح شود، بنابراین اختلاف‌ها در میزان بیکاری به دلیل همین شرایط است. رضایی با اشاره به اینکه به لحاظ قانونی یکی از اسناد بالادستی در حوزه اشتغال برنامه ششم توسعه است، گفت:‌ یکی از مصوبات برنامه ششم این است که دولت باید برای دستیابی به رشد 8 درصد سالانه 960 هزار شغل ایجاد کند که متأسفانه نسبت به برنامه فاصله بسیاری وجود دارد.


  صدرالدین علی‌پور، رئیس مرکز محیط‌زیست شهرداری تهران در بازدید از 220 هزار لاله کاشته شده برای سومین سال متوالی توسط خَیر محیط‌زیستی به‌پاس یادبود مادر گرامی‌اش در خیابان زرافشان منطقه 2 گفت: وقف و نذورات در حوزه محیط‌زیست به دلیل فرهنگ‌سازی و سهیم شدن شهروندان در بهبود کیفیت محیط‌زیست شهری باارزش و حائز اهمیت است.


Page Generated in 0/0067 sec