printlogo


کد خبر: 186084تاریخ: 1396/9/30 00:00
اخبار

بخشنامه عجیب اسحاق جهانگیری  به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها
 دولتی‌ها حق مخالفت  با لایحه بودجه را ندارند!
معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، هرگونه مخالفت با لایحه بودجه ۹۷ را ممنوع اعلام کرد. به گزارش تسنیم، بر اساس بخشنامه‌ای که به امضای اسحاق جهانگیری رسیده و به همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی ابلاغ شده هرگونه مخالفت با لایحه بودجه 97 ممنوع اعلام شده است. جهانگیری در این بخشنامه تاکید کرده است دولتی‌ها باید از مفاد لایحه بودجه 97 دفاع کنند. در حالی معاون اول رئیس جمهور کارمندان بخش دولتی را به حمایت از لایحه بودجه 97 فراخوانده که این لایحه با انتقادهای گسترده‌ای در سطح جامعه و در میان محافل رسانه‌ای و کارشناسی روبه‌رو شده است.


بانک‌ها ۳۵۷ هزار میلیارد تومان وام دادند
وام‌های پرداختی بانک‌ها در 8 ماهه سال ۱۳۹۶ به بخش‌های اقتصادی مبلغ 357 هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال به مبلغ 313 هزار میلیارد تومان معادل 6/9 درصد افزایش داشته است. به گزارش تسنیم، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش مبلغ 223 هزار میلیارد تومان (معادل 5/62درصد کل تسهیلات پرداختی) است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال مبلغ 10 هزار میلیارد تومان معادل 9/4 درصد افزایش داشته است. از 106 هزار میلیارد تومان وام پرداختی در بخش صنعت و معدن سهم سرمایه در گردش این بخش برابر 89 هزار میلیارد تومان(4/84 درصد) بوده که حاکی از تخصیص 3/40 درصد از منابع تخصیص‌یافته به سرمایه در گردش همه بخش‌های اقتصادی است. گفتنی است تعداد 176 هزار و 551 فقره وام به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره 603 میلیون تومان پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی دیگر بخش‌ها است. در بخش خدمات نیز تعداد 3 میلیون و 274 هزار و 316 فقره وام با میانگین پرداخت هر فقره 44 میلیون تومان پرداخت شده است.


7۰۰ میلیون دلار قاچاق رسمی داریم
طبق برآوردها از مبادی رسمی کمتر از ۷۰۰ میلیون دلار کالا قاچاق شده است و در مجموع اظهارنظری درباره کانتینرهای قاچاق وجود ندارد. به گزارش تسنیم، علی بعیدی مفردنیا، معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک با اعلام اینکه تخلف گمرکی داریم، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری کنند و میان نهادها و ارگان‌های مربوطه تعامل سازنده برقرار شود. وی افزود: در گمرک بازه زمانی صادرات را از 7 روز به یک روز و واردات را از 26 روز به 3 روز کاهش دادیم.


آنفلوآنزای فوق حاد  مرغداری‌ها را تهدید می‌کند
آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که امسال در کشور شیوع پیدا کرده تفاوتی با بیماری سال گذشته ندارد و خوشبختانه نوع مشترک با انسان را در کشور نداریم. علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به جلسه دیروز ستاد آنفلوآنزا به مهر گفت: این بیماری در فروردین‌ماه نیز وجود داشته اما اکنون به دلیل مهاجرت پرندگان و سرمای هوا، شرایط مقداری سخت‌تر است و مرغداران و تولیدکنندگان باید با دقت بیشتری به توصیه‌های ستاد آنفلوآنزا و سازمان دامپزشکی عمل کنند. رفیعی‌پور با بیان اینکه مهاجرت پرندگان مهاجر به کشور حدود ۱۰ روزی است آغاز شده است، گفت: این پرندگان از سیبری و مناطق سردسیر وارد کشور ما می‌شوند و احتمال آلودگی از این طریق وجود دارد. وی درباره اینکه گفته می‌شود سازمان دامپزشکی با مشکلات اعتباری در این زمینه روبه‌رو است، گفت: در حوزه اعتبارات مالی نه‌تنها دامپزشکی، بلکه بسیاری دیگر از دستگاه‌ها با کمبود روبه‌رو هستند، اخیرا نیز روش پرداخت اعتبارات به اوراق خزانه اسلامی تغییر کرده که هزینه کردن آنها دشوار است.
 


Page Generated in 0/0067 sec