printlogo


کد خبر: 186087تاریخ: 1396/9/30 00:00
اخبار

یک تکه‌آهن بهانه هجمه علیه ایران شده است
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: آمریکا و اروپا به رژیم آل‌سعود کمک می‌کنند تا یمن را به خاک و خون بکشد که این اقدام واقعا شرم‌آور است. به گزارش فارس، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی صبح دیروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه اکنون دولت آمریکا به کره‌شمالی درباره تولید بمب اتم اعتراض کرده است، تصریح کرد: این امر در حالی است که آمریکا بمب اتم دارد ولی با جنگ و فشارهای اقتصادی می‌خواهد کسانی را که بر خلاف میل آنها عمل می‌کنند بکوبد، هر چند از نظر ما سلاح‌های
کشتار جمعی خلاف شرع است. وی عنوان کرد:‌ آمریکا و اروپا به رژیم آل‌سعود کمک می‌کنند یمن را به خاک و خون بکشد اما یک تکه آهن پیدا کرده اند و می‌گویند ایران یک موشک به یمنی‌ها برای دفاع از خود داده است، البته چنین مساله‌ای صحت ندارد اما آیا اینکه آنها شبانه‌روز از دیگران اسلحه گرفته و بمب بر سر مردم می‌ریزند اشکالی ندارد؛ این اقدام آنها واقعا شرم‌آور است. آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: رژیم آل‌سعود، مردم یمن را بمباران می‌کند اما می‌گویند این مردم بی‌دفاع حق دفاع ندارند، در حالی که یک تکه‌آهن را در سازمان ملل می‌برند و نمایش می‌دهند، بنابراین باید مستکبران را بشناسیم تا فریب نخوریم.

سردار شیرازی مطرح کرد
تأکید فرمانده کل قوا بر استفاده از ابزارهای روز دنیا در ارتش
رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا گفت: باید ضمن شناخت ماهیت دشمن و اشراف اطلاعاتی، بر اساس آن برنامه‌ریزی کرده و تهاجم اطلاعاتی هم داشته باشیم. سردار محمد شیرازی دیروز در همایش فرماندهان ارتش طی سخنانی اظهار داشت: این همایش در راستای اجرایی کردن تدابیر حضرت آقا مبنی بر چابک‌سازی ارتش است. وی با اشاره به تدابیر فرمانده معظم کل قوا افزود: این روحیه نشاط و انگیزه‌ای که در ارتش ایجاد شده یک وضعیت نو و حرکت رو به جلویی است و امیدواریم این حرکت انقلابی روز به روز بیشتر شود. شیرازی با بیان اینکه هم‌اندیشی، حرکت انقلابی و به کارگیری افکار خوب از عوامل زنده ماندن روند رو به جلو در ارتش است، تصریح کرد: روند کلی پیشرفت در ارتش مسیر خوبی را طی کرده و رشد قابل توجهی داشته است و این حرکت با وجود افراد شایسته انقلابی و خوشفکر رونق بیشتری هم خواهد گرفت. رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا گفت: اجرای درست تدابیر بستگی به میزان شناخت و معرفت و کیفیت دریافت و تبیین ما دارد که در این مسیر نورانی، اخلاص از اصلی‌ترین مولفه‌ها به شمار می‌رود. رئیس دفتر فرماندهی معظم  کل قوا گفت: ایجاد نوآوری، نهضت علمی و استفاده از ابزارهای علمی و روز دنیا در ارتش مورد تاکید فرماندهی معظم کل قواست.

امیدواریم کمک ۴۰ میلیونی دولت به زلزله‌زدگان بلاعوض شود
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد اسکان موقت مردم زلزله‌زده انجام شده است، گفت: دولت بنا دارد با وام ۴۰ میلیونی ساخت منازل را به خود مردم واگذار کند که مردم هم تقاضا دارند این کمک بلاعوض باشد و امیدوارم دولت این موضوع را بپذیرد. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اظهار داشت: حدود 80 درصد اسکان موقت مردم زلزله‌زده انجام شده که در بسیاری از روستاها این رقم 100 درصد است و رفع نیازهای بهداشتی و حمام مردم در حال انجام است. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بخش‌های مختلف سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم در حال خدمت‌رسانی به زلزله زده‌ها هستند، گفت: نکته اساسی برای ما و آنچه که قول دادیم تا آخر در کنار مردم زلزله‌زده باشیم، بحث اسکان دائم است که دولت بنا دارد با وام 40 میلیونی آن را به خود مردم واگذار کند. البته مردم هم تقاضا دارند این کمک بلاعوض باشد و امیدوارم دولت این را بپذیرد و این کمک بلاعوض شود. جعفری تاکید کرد: توصیه می‌کنیم مردم هرچه زودتر این پول را بگیرند و کار ساخت را آغاز کنند، البته می‌دانیم که 40-30 میلیون جواب این کار را نمی‌دهد و باید رقم قابل‌توجهی به آن اضافه شود که کمک‌های مردمی می‌تواند در این باره انجام شود؛ سپاه و قرارگاه خاتم نیز در کنار مردم هستند و کمک خواهند کرد.


Page Generated in 0/0043 sec