printlogo


کد خبر: 186088تاریخ: 1396/9/30 00:00
اخبار

خلیفه ارامنه تهران: ایران کشوری امن برای مسیحیان است
اسقف اعظم ارامنه تهران می‌گوید دولت ایران، حقوق همه مسیحیان را به رسمیت می‌‌شناسد و پیروان مسیح(ع) اجازه دارند که مراسم مذهبی‌ و جشن‌های خود نظیر کریسمس را برگزار کنند. «سبوه سرکیسیان» خلیفه و اسقف اعظم ارامنه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری اِفِه اسپانیا، با یادآوری اینکه ایران کشوری امن و باثبات در منطقه است، گفت: مسیحیان در جمهوری اسلامی ایران در آزادی دینی و مذهبی قرار داشته و مورد اذیت و آزار نیستند. سرکیسیان تصریح کرد: در ایران، اذیت و آزار مسیحیان بویژه کلیساهای سنتی (ارمنی، آشوری و کلدانی) وجود ندارد و در بین جامعه ارمنی، دست‌کم در طول 100 سال اخیر هیچ موردی گزارش نشده است. به گزارش ایرنا، اسقف اعظم مسیحیان ارامنه ادامه داد: دولت ایران، حقوق همه مسیحیان را به رسمیت می‌‌شناسد و آزادی مذهبی‌ در ایران وجود دارد. وی توضیح داد: مسیحیان اجازه دارند مراسم مذهبی‌ و جشن‌های خود نظیر کریسمس را برگزار کنند اما بر اساس قوانین ایران ترویج دینی (فعالیت تبشیری) ممنوع است. وی با یادآوری اینکه ایران اکنون یکی‌ از معدود کشورهای امن و باثبات در منطقه است، افزود: به‌طور کلی مسیحیان و جمعیت خاورمیانه برای یافتن اماکن امن‌تر مهاجرت کرده‌اند. اسقف اعظم سرکیسیان همچنین گفت: برخی‌ ارمنی‌هایی‌ که به خارج از کشور مهاجرت کردند صاحبان کارخانه بوده و زندگی‌ خوبی‌ در ایران دارند، چیزی که برایم قابل درک نیست و هنگامی که از آنها دلیل مهاجرت را می‌‌پرسم، هیچ پاسخی ندارند.

برخی نمایندگان عصاره فضایل دولت هستند
نماینده مردم اصفهان در واکنش به اظهارات محمود صادقی گفت: برخی برادران، خود عصاره فضایل دولت هستند. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام احمد سالک در نطق میان‌دستور دیروز (چهارشنبه 29 آذر) صحن علنی پارلمان گفت: مطرح شدن پرونده فساد برادر رئیس‌جمهور و برادر معاون اول رئیس‌جمهور و برخی معاونان رئیس دولت سابق موجب ناامیدی بخشی از مردم از نظام شده که برای جبران مافات و برگرداندن اعتماد این بخش از مردم باید با قاطعیت به دنبال اجرای اصل 142 قانون اساسی و قانون رسیدگی به اموال مسؤولان مصوب سال 94 باشیم تا اموال نامشروعی که توسط این افراد به یغما رفته است به بیت‌المال بازگردد. نماینده مردم اصفهان در مجلس سران قوای سه‌گانه را مورد خطاب قرار داد و گفت: از سران 3 قوه انتظار داریم به وظیفه خود در رعایت و اجرای اصول قانون اساسی پایبند باشند.  سالک با اشاره به موضوع افزایش حقوق نمایندگان مجلس گفت: انتظار ما از لایحه بودجه 97 این است که حقوق و پاداش نمایندگان مجلس، قضات، مدیران و مسؤولان کشوری هیچ افزایشی را نسبت به سال گذشته نداشته باشد. نماینده مردم اصفهان در مجلس، روحانی را مورد خطاب قرار داد و گفت: آقای رئیس جمهور هرچه می‌خواهید به حقوق بازنشستگان فولاد، فرهنگیان، نیروهای مسلح و کشاورزان اضافه کنید و همچنین به فرآیند ایجاد اشتغال اضافه کنید. سالک در پایان اظهارات خود در واکنش به اظهارات محمود صادقی نماینده مردم تهران که روز یکشنبه در نطقی، نمایندگان مجلس را عصاره فضایل شورای نگهبان دانست، گفت: برخی برادران خود عصاره فضایل دولت هستند.

ترکیه: حکم دادگاه آمریکا درباره پرونده تحریم ایران را نمی‌پذیریم
وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد اگر دادگاه آمریکا حکمی درباره اتهام هالک‌بانک ترکیه به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران دهد که منافع آنکارا را به خطر اندازد، نخواهیم پذیرفت. به گزارش فارس به نقل از ترکیه، عبدالحمید گل اعلام کرد به همتای آمریکایی خود اعلام خواهد کرد دادگاه نیویورک درباره هالک‌بانک غیرقانونی است و باید پایان یابد. آمریکا مسؤولان هالک‌بانک ترکیه را برای کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم کرده است. عبدالحمید گل در مصاحبه‌ای در شبکه تلویزیونی 24 ترکیه اعلام کرد این برای ما غیرممکن است که حکمی را برخلاف منافع ترکیه در این پرونده بپذیریم، ضمن اینکه این مساله، روابط ما را با همپیمانان ناتو نیز تحت فشار قرار داده است.


Page Generated in 0/0056 sec