printlogo


کد خبر: 186101تاریخ: 1396/10/2 00:00
پیکر شهید حاج ‌علی خوش‌لفظ، راوی کتاب تحسین‌شده «وقتی مهتاب گم شد» در تهران و همدان تشییع شد
خداحافظی با مهتاب

گروه فرهنگ و هنر: مراسم تشییع و بدرقه پیکر مطهر شهید «علی خوش‌لفظ» راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» و از جانبازان 8 سال دفاع‌مقدس، صبح  پنجشنبه  از محل حوزه هنری و با حضور جمع کثیری از مسؤولان لشکری، کشوری و فرهنگی و هنرمندان و اهالی ادبیات برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این مراسم محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام زائری، مجتبی رحماندوست، حبیب احمدزاده، مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه، مصطفی رحماندوست، حسین محمدی، سردار نقدی، سردار فضلی، سردار یزدی، حجت‌الاسلام شیرازی نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس، محمد حسینی وزیر اسبق ارشاد و مومنی شریف رئیس حوزه هنری حضور داشتند.
کاش امروز متوسلیان اینجا بود
در ادامه سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ با بیان اینکه علی خوش‌لفظ همیشه در انتظار شهادت بود، اظهار داشت: کاش امروز، احمد متوسلیان بود و در این جایگاه از ایثارگری‌ها و رشادت‌های علی خوش‌لفظ سخن می‌گفت. کاش شهید همت بود و از مقاومت‌‌های خوش‌لفظ می‌گفت. کاش شهید همدانی اینجا بود و می‌گفت خوش‌لفظ در حالی که هنوز جراحات عملیات قبل را در بدن داشت به عملیات جدید می‌رفت. وی ادامه داد: شهید خوش‌لفظ اسوه مقاومت بود و مجروحیت هیچ‌گاه برای او محدودیت به وجود نمی‌آورد و گویی روح مقاومش او را به حرکت وامی‌داشت. در روزهای سخت دفاع مقدس، شهید خوش‌لفظ نشان داد که چگونه با مدیریت جهادی و حضور در صحنه‌‌های مختلف یک رزمنده و سرباز ولایی می‌تواند از وطن، ناموس و انقلاب اسلامی دفاع کند. امروز جوانان نیازی ندارند که نگاه‌شان به غرب باشد، بلکه می‌توانند زندگی شخصیت‌‌‌هایی همچون علی خوش‌لفظ را الگوی خود قرار دهند. فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ همچنین افزود: نگاه فرهنگی شهید خوش‌لفظ، ایشان را در بین دیگر رزمندگان، جانبازان و شهدا، نمایان‌‌‌‌‌‌تر کرده است. نگاه ایشان در ثبت خاطرات‌شان و کتاب «وقتی مهتاب گم شد» که برگرفته از خاطرات ایشان به چاپ رسید، باعث نمایان شدن زندگی این شهید بزرگوار شد.
2 روز است کپسول اکسیژنت تنها مانده
پس از سخنرانی سردار یزدی متن پیام‌های مقام معظم رهبری، آیت‌الله نوری‌همدانی، سردار محمد باقری و سردار قاسم سلیمانی قرائت شد و سپس طاها خوش‌لفظ ضمن قدردانی از حضور آحاد مردم در جمع تشییع‌کنندگان با بیانی درددل‌گونه گفت: «سلام بابای دردهای  ناتمام. سلام بابای زخم‌‌های بی‌شمار. سلام مهتاب همیشه پیدای دیروز و امروز و فردا. سلام دردانه حضرت آقا که دیدار آن مرد مرهمی بود بر دردهای 30 ساله‌ات... 2 روز است که کپسول اکسیژنت در کنار تختت تنها مانده و از دست تو نفس راحتی می‌کشد، اما من، مادر و خواهرم در نبودن تو نفس‌های‌مان به شماره افتاده و رشک می‌بریم و غبطه می‌خوریم به صدها همرزم شهیدت که سال‌ها چشم‌انتظارت بودند و حالا زیر خیمه انصارالحسین(ع) جمع‌تان جمع است. خوشا به سعادت‌تان. حالا می‌فهمم معنی صبر و سوختن را که تو هر شب و هر روز پیش چشم‌مان سوختی و مثل شمع آب می‌شدی و دم برنمی‌آوردی. تو در کنار حماسه و جهاد 8 ساله‌ات به اوج قله صبر رسیدی و مزد اخلاصت را بعد از 30 سال گرفتی و عند ربهم یرزقون شدی. پس گوارا باد بر تو لذت همجواری با اولیای خدا. مبارکت باد...».
مادر برای شفا رفته بود
حجت‌الاسلام حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه‌‌های علمیه دیگر سخنران این مراسم بود. وی ضمن تبریک و تسلیت شهادت علی خوش‌لفظ به مادرش، اظهار کرد: مادر این شهید برای دعای شفای فرزندش، از چند روز قبل به مشهد مقدس و بارگاه امام رضا(ع) رفته بودند و امروز مسؤولان حرم با احترام و افتخار، خبر شهادت فرزندشان را به ایشان دادند. وی افزود: به همسر صبور این شهید هم تسلیت عرض می‌کنم که در دوران مجروحیت، بیماری و سختی‌ها در کنار شهید خوش‌لفظ بودند و سختی‌های بسیاری را متحمل شدند. سلام و درود می‌فرستم بر جانبازانی که گمنام و به سختی نفس می‌کشند. ملکی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های‌ علی خوش‌لفظ و دوستان‌شان عاقبت به خیری بوده است، گفت: عنوان «مهتاب» که در کتاب «وقتی مهتاب گم شد» آمده است، درباره شهید علی محمدی، رفیق علی خوش‌لفظ در جبهه‌‌های دفاع‌مقدس بود که در همان دوران به شهادت می‌رسد و به تعبیری، خوش‌لفظ او را گم می‌کند. شهید خوش‌لفظ همیشه می‌گفت دعا کن عاقبت به خیر شوم و امروز به دوستان شهیدش پیوسته است. معاون تهذیب حوزه‌های علمیه همچنین عنوان کرد: شهید خوش‌لفظ بسیار تلاش می‌کرد که گمنام بماند، اما خواست خدا بود که شناخته شود. علی با عنوان‌‌‌هایی همچون خوش‌زخم‌ها و خوش‌معنا‌ها ماندگار شد. خطاب به این شهید باید بگوییم علی جان، تلاش کردی گمنام بمانی و خدا به تلاش تو پاسخ داد و در بین زمینی‌ها و آسمانی‌ها زنده و ماندگار مانده‌ای.
مهتاب و مین و من
مرتضی امیری‌اسفندقه، شاعر آیینی کشور نیز در این مراسم، ضمن قرائت اشعاری از شاعرانی همچون قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی، حضرت حافظ و... درباره شهادت، اظهار کرد: همه ایران عزیز اسلامی و هر کسی، با هر عقیده، نظر و پوششی مدیون شهید علی خوش‌لفظ است؛ چه بداند و چه نداند. وی همچنین با بیان خاطره‌ای از شهید خوش‌لفظ، گفت: این افتخار را داشتم که در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به دست شهید خوش‌لفظ بوسه زدم. وی در ادامه شعری را که درباره کتاب «وقتی مهتاب گم شد» و تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب سروده بود، خواند که بخش‌‌‌هایی از آن به شرح زیر است.
چون گل معطریم مهتاب و مین و من
نشکفته پرپریم مهتاب و مین و من
شرح جنون ما مقدور عقل نیست
یک چیز دیگری مهتاب و مین و من
سرتا به پا دلیم در بارگاه عشق
باغ صنوبریم مهتاب و مین و من
شمعیم و روشن است تکلیف راه ماه
راز منوریم مهتاب و مین و من
میدان عاشقی تسلیم ترس نیست
از مرگ می‌بریم مهتاب و مین و من
همچنین در این مراسم میثم مطیعی از مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت خاندان پیامبر اسلام(ص) پرداخت و ضمن بیان خاطره‌ای از این شهید عزیز، گفت: اواخر عمر دنیایی شهید خوش‌لفظ که در آلمان بود در ماه محرم من به ایشان پیام دادم. گفت: «فلانی اینجا بدون روضه سیدالشهدا(ع) خیلی دلگیر است». گفتنی است آیین تشییع پیکر این شهید روز گذشته، پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد و پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی‌فقیه استان همدان بر پیکر وی، برای خاکسپاری به سمت  گلزار شهدای همدان تشییع شد.


Page Generated in 0/0049 sec