printlogo


کد خبر: 186108تاریخ: 1396/10/2 00:00
اخبار

آمریکا خواستار اقدام شورای امنیت علیه ایران شد
سخنگوی کاخ سفید با تکرار اتهام‌های ثابت‌نشده علیه ایران درباره موشک‌‌های شلیک‌شده به پایتخت عربستان، از شورای امنیت خواست ایران را به‌خاطر نقض مکرر قطعنامه‌های این شورا پاسخگو کند. به‌گزارش تسنیم به نقل از رویترز، «سارا سندرز» عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای از اقدام ائتلاف متجاوز سعودی به بازگشایی یک‌ماهه بنادر یمن که امکان ورود کالاهای تجاری و کمک‌های انسان‌دوستانه را فراهم می‌کند، استقبال کرد. سارا سندرز در این بیانیه بار دیگر اتهام‌های ثابت‌نشده علیه ایران را تکرار کرد و گفت ایالات متحده معتقد است ایران مسؤول حمله موشکی نیروهای یمنی در 19 دسامبر به کاخ پادشاهی «الیمامه» در ریاض است. سخنگوی کاخ سفید گفت: «از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم ایران را به‌خاطر نقض‌های مکرر و آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت مؤاخذه کند». 

بحرین: فلسطین مسأله جانبی است ایران مسأله اصلی است
وزیر خارجه بحرین در واکنش به تهدید اخیر آمریکا درباره مسأله فلسطین، ضمن حمله لفظی به ایران، فلسطین را مسأله‌ای جانبی خواند که ارزش ندارد به‌خاطر آن با آمریکا دچار اختلاف شد. به گزارش فارس، «خالد بن احمد آل‌خلیفه» در واکنش به تهدید اخیر آمریکا، اعلام کرد نباید حتی به خاطر فلسطین با آمریکا به اختلاف رسید. بر اساس گزارش «القدس‌العربی»، خالد در صفحه توئیتر خود فلسطین را که بسیاری از حتی حکام عرب آن را مسأله اول دنیای اسلام و عرب می‌دانند، مسأله‌ای جانبی دانست که نباید به خاطر آن با آمریکا دچار اختلاف شد. وزیر خارجه بحرین ادعاهای ضدایرانی خود را تکرار کرد و گفت: «در حالی که در حال مبارزه با خطر فعلی و آشکار جمهوری اسلامی فاشیست هستیم، نباید به‌خاطر مسائل جانبی با آمریکا وارد جدال شویم». بحرین همگام با برخی کشورهای عربی دیگر به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی اقدام کرده است. در همین راستا اوایل ماه جاری میلادی (دسامبر) شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد هیاتی از جمعیت موسوم به «این بحرین است»، به فلسطین اشغالی سفر کرده و هدف از آن نیز- طبق گزارش این تلویزیون اسرائیلی- تحقق گفته شاه بحرین در همزیستی مسالمت‌آمیز است!

جدیدترین توافق ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه
ایران، روسیه و ترکیه ضمن توافق درباره تاریخ برگزاری کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه، درباره مفاد 3 سند «تبادل بازداشت‌شدگان، ربوده‌شدگان و اجساد کشته‌شدگان»، «مین‌زدایی بشردوستانه در سوریه» و «بیانیه مشترک پایانی نشست آستانه 8» گفت‌وگو کردند. به گزارش فارس، دومین دور مذاکرات سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب هشتمین کنفرانس بین‌المللی سوریه، دیروز (جمعه) با حضور حسین جابری‌انصاری، الکساندر لاورنتیف و سدات اونال مذاکره‌کنندگان ارشد 3 کشور ضامن روند آستانه برگزار شد. 3 هیات در این نشست ضمن توافق درباره تاریخ برگزاری کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه، درباره مفاد 3 سند مربوط به «تبادل بازداشت‌شدگان، ربوده‌شدگان و اجساد کشته‌شدگان»، «مین‌زدایی بشردوستانه در سوریه» و «بیانیه مشترک پایانی نشست آستانه 8» گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. گفتنی است، در صورت تصویب و نهایی شدن سند تبادل در نشست آستانه 8، تلاش‌های به عمل آمده از سوی جمهوری اسلامی ایران و شرکای آستانه در طول چند کنفرانس گذشته، به ثمر نشسته و گامی مثبت در جهت کمک به حل مشکلات انسانی پدید آمده در اثر بحران سوریه برداشته خواهد شد.

تجاوز ریاض و ابوظبی علیه یمن به پایان خط رسیده است
مشاور ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل نوشت: تجاوز 3 ساله ریاض و ابوظبی علیه یمن به پایان خط رسیده است. ریاض و ابوظبی به‌رغم حمایت آشکار آمریکا و تل‌آویو شکست خوردند. به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان در توئیتی نوشت: تجاوز 3 ساله نظامی ریاض و ابوظبی علیه یمن به پایان خط رسیده است‌‌‌‌‌‌‌‌‌. مردم یمن، انصارالله و متحدان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شجاعانه مقاومت کردند. ریاض و ابوظبی به‌رغم حمایت آشکار آمریکا و تل‌آویو شکست خوردند. راه‌حل یمن صرفا سیاسی و مبتنی بر توافق یمنی- یمنی است.


Page Generated in 0/0052 sec