printlogo


کد خبر: 186113تاریخ: 1396/10/2 00:00
اخبار

واردات خودرو با تعرفه‌ ۱۵۰ درصدی
دولت در فهرست تغییرات تعرفه‌ای در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۶ پیشنهاد کرده تعرفه واردات انواع خودرو از ۱۰۰۰ سی‌سی تا بیش از ۳۰۰۰ سی‌سی به ۵۵ تا ۱۵۰ درصد افزایش پیدا کند. به گزارش تسنیم، بر اساس پیشنهاد دولت، تعرفه واردات خودروهای 2000 تا 2500 سی‌سی از 55 درصد به 130 درصد و تعرفه واردات خودروهای بالاتر از 2500 و 3000 سی‌سی به 150 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین تعرفه واردات خودروهای 1000 تا 1500 سی‌سی از 40 به 55 درصد، خودروهای 1500 تا 2000 سی‌سی از 40 به 95 درصد و خودروهای کمتر از 1500 سی‌سی از 32 به 55 درصد افزایش پیدا کرده است. این تعرفه‌های پیشنهادی برای تصویب نهایی و اجرا به هیات دولت رفته تا بزودی در دولت تصویب شود. دولت دلیل این افزایش را حمایت از تولید داخل عنوان کرده است.


تشکیل شورایعالی مصرف‌کنندگان 
برای تحقق حقوق شهروندی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورایعالی برای موضوع حقوق مصرف‌کنندگان تشکیل‌شده است تا از این طریق حقوق آنان بهتر استیفا شود. به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری در این‌باره گفت: وزارت صنعت تلاش خود را برای استیفای حقوق مصرف‌کنندگان در کشور به کار گرفته و به همین منظور برای دستیابی به حقوق مصرف‌کنندگان شورایعالی تشکیل شده است. شریعتمداری اظهار داشت: شورایعالی استاندارد حقوق مصرف‌کنندگان را تعیین می‌کند. آن دسته از کالاها و خدماتی که دارای استاندارد اجباری هستند مورد کنترل دولت هستند و بقیه کالاها نیز از طریق تولیدکنندگان می‌توانند نشان استاندارد دریافت کنند ولی نشان استاندارد برای کالاهایی است که شورای استاندارد اجباری بودن آن را تایید کرده است. وی درباره دیگر اقدامات این وزارتخانه در راستای اجرای منشور حقوق شهروندی اضافه کرد: ابلاغیه عام و خاصی در زمینه حقوق شهروندی به همه بخش‌ها ارسال شده است. شریعتمداری ادامه داد: با اجرای این منشور شاهد تسهیل امور، ایجاد فرصت‌های برابر، ایجاد شغل در بخش صنعتی، فعالیت‌های دسترسی آزاد به اطلاعات، شفاف‌سازی فعالیت‌های اجرایی وزارتخانه، حذف مقررات دست و پا گیر، ایجاد شرایط مطلوب‌تر برای مراجعه مردم به بخش‌های گوناگون صنعتی برای کسب مجوزهای لازم، اصلاح فضای کسب و کار و کاهش میزان مجوزهای صادره  خواهیم بود.


مسکن‌مهر 10 هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد
قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن‌مهر با بیان اینکه مشکل اصلی این طرح کشوری در خدمات زیربنایی است، گفت: افزون بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خدمات زیربنایی مسکن‌مهر نیاز است. به گزارش فارس، احمد اصغری‌مهرآبادی در این‌باره افزود: دولت برای اتمام ساخت مسکن با مشکلی روبه‌رو نیست ولی در تامین خدمات زیربنایی مانند برق، آب، گاز و دیگر خدمات با مسائلی روبه‌رو هستیم که درصدد رفع و حل آنها هستیم. وی افزود: 4 هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس، کلانتری و درمانگاه، 4 هزار میلیارد تومان برای اتمام کانال‌کشی گاز و آب و برق و حدود 6/2 میلیارد تومان نیز برای معابر و محوطه‌‌سازی مسکن‌مهر کشور نیاز است.
 


Page Generated in 0/0054 sec