printlogo


کد خبر: 186117تاریخ: 1396/10/2 00:00
اخبار

مدیرکل عتبات سازمان حج خبر داد
آغاز ثبت‌نام جدید اعزام به عتبات
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت‌نام اعزام زمستانی تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت، گفت: در این دوره از اعزام‌ها ۱۸۵ هزار نفر از ۱۶ دی تا ۲۲ اسفند به عتبات سفر خواهند کرد. به گزارش فارس، محسن نظافتی درباره دوره جدید اعزام زائران به عتبات گفت: ثبت‌نام اعزام دوره جدید از
9 صبح پنجشنبه 30آذرماه آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. وی افزود: مهلت ثبت‌نام‌های این دوره تا پر شدن ظرفیت کاروان‌ها ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه 185 هزار زائر برای این دوره از اعزام زمستانی به عتبات سفر خواهند کرد. مدیرکل عتبات سازمان حج تصریح کرد: آغاز اعزام زمستانی به عتبات از 16 دی تا 22 اسفند یعنی یک هفته قبل از عید نوروز خواهد بود. نظافتی تأکید کرد: از بیست و سوم اسفند تا پایان عید نوروز هم اعزام‌های ویژه‌ به عتبات ادامه دارد، ضمن اینکه ثبت‌نام این اعزام هم از اواخر بهمن‌ماه شروع می‌شود و اطلاع‌رسانی لازم در این باره صورت خواهد گرفت. وی ادامه داد: ثبت‌نام در اعزام به عتبات در دوره زمستان از طریق سایت www.atabat.haj.org خواهد بود،‌ ضمن اینکه زائران علاقه‌مند هم می‌توانند به 2470 دفتر زیارتی مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند که اسامی این دفاتر در سایت مرکزی سازمان حج و زیارت و همچنین دفاتر استانی این سازمان وجود دارد.

تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی کلید خورد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از سرگیری اجرای طرح تحقیق و تفحص از روند فعالیت وزارت کار در حوزه سازمان تامین اجتماعی، شرکت‌های شستا و سازمان بازنشستگی کشوری خبر داد. سمیه محمودی با اعلام خبر پیشنهاد وی برای ازسرگیری اجرای طرح تحقیق و تفحص از روند فعالیت وزارت کار در حوزه تامین‌اجتماعی و شرکت‌های شستا به خانه ملت، گفت: هم‌اکنون بررسی این مهم نیاز به یک تحقیق و تفحص دارد، بویژه درباره سازمان تامین اجتماعی که اگر به همین منوال پیش برود، ورشکسته می‌شود، در حالی که سرمایه اصلی آن برای کارگران است. نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس، ادامه داد: هم‌اکنون نیاز است مدیریت خوبی برای شرکت‌های شستا انتخاب کنند تا این حیاط خلوتی که برای دولت ایجاد شده، از میان برداشته شود و سازمان تامین اجتماعی روی پا نگه داشته شود. وی یادآور شد: تاکنون بارها خواسته‌ شده اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت‌های شستا به کمیسیون اجتماعی مجلس معرفی شوند ولی متاسفانه وزیر کار به این مهم توجه نکرده است.  

خطر کاهش تعهدات سازمان بیمه سلامت ایران
معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به منابع پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۹۷ نسبت به خطر محدود شدن ارائه خدمات به بیمه‌شدگان هشدار داد. آناهیتا کشاورزی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه در صورت عدم تامین منابع و بودجه سازمان، خدمات پایه دچار آسیب می‌شود، گفت: با توجه به منابع پیش‌بینی شده برای سال ۹۷ و کسر هزینه‌های جاری عملیاتی و سطح یک روستاییان، برای ارائه خدمات سطح 2 و 3 کل منابع در اختیار سازمان مشروط به تحقق ۱۰۰درصدی، حداکثر معادل عملکرد سال ۹۵ خواهد بود. این در حالی است که در سال ۹۶ با  توجه به رشد 5 درصدی تعرفه و بررسی رشد سال‌های گذشته ناشی از توسعه خدمات، افزایش جمعیت و افزایش دسترسی، پیش‌بینی شده در مجموع، هزینه‌ها
۲۰ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته باشد. وی ادامه داد: با توجه به این توضیحات و همچنین بودجه در نظر گرفته شده برای سال آتی، در سال ۹۷ نه‌تنها نباید هیچ‌گونه افزایش تعرفه، افزایش تعهد و جمعیتی داشته باشیم، بلکه باید حداقل ۲۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دهیم. بر این اساس، در راستای رعایت اصل تعادل منابع و مصارف، به‌رغم عدم تمایل به کاهش تعهدات در سطح گیرندگان خدمات، ناچار خواهیم بود راهکارهای کاهشی در حوزه‌های مختلف اتخاذ کنیم.
 


Page Generated in 0/0050 sec