printlogo


کد خبر: 186118تاریخ: 1396/10/2 00:00
اخبار

مدیرعامل ستاد معاینه فنی اعلام کرد
مردودی ۷۰ درصد خودروها در معاینه فنی ویژه
مدیرعامل ستاد معاینه فنی گفت: میانگین مردودی معاینه فنی خودروها در دور موتور بالا از لحاظ آلایندگی و ایمنی، حدود ۷۰ درصد است. سیدنواب حسینی‌منش در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به پرسشی درباره اجرای معاینه فنی ویژه در پایتخت، گفت: معاینه فنی ویژه از ابتدای آذرماه در تهران اجرایی شده است و افرادی که می‌خواهند برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند، داشتن معاینه فنی ویژه ضروری است و قیمت آن، همانند قیمت معاینه فنی معمولی است. همچنین در معاینه فنی ویژه، نظارت و دقت بیشتری روی کاتالیست خودروها انجام می‌شود که مردودی‌های خودروها، حدود ۴۵ درصد است که این میزان مردودی، تنها در بخش آلایندگی است و در بحث ایمنی نیز حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مردودی داشتیم، به این معنا که میانگین مردودی ما هم در مبحث آلایندگی و هم در مبحث ایمنی، در دور موتور بالا حدود ۷۰ درصد است.

دستگیری ۲۳۰ نفر در پارتی مختلط شب یلدا
پلیس پایتخت از دستگیری ۲۳۰ دختر و پسر در پارتی مختلط شب یلدا در 2 منطقه شمال شهر خبر داد. به گزارش تسنیم، پلیس پایتخت از دستگیری تعداد زیادی دختر و پسر جوان در 2 پارتی شبانه خبر داد. بر اساس این گزارش، ماموران پلیس تهران بزرگ 230 دختر و پسر جوان را در 2 پارتی مختلط شبانه در منطقه لواسان و فرمانیه دستگیر کردند. این در حالی است که به گفته پلیس، دعوت در این 2 پارتی از طریق اینستاگرام زنده انجام شده بود. سرهنگ ذوالفقار برفر، رئیس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در 2 عملیات جداگانه ماموران پلیس این نفرات را دستگیر کردند که در یکی از این عملیات‌ها در باغی در لواسان تعداد 140 نفر دستگیر شدند که به صورت مختلط در حال پایکوبی و مصرف مشروبات الکلی بودند و محل مذکور پلمب شد. وی ادامه داد: در منزلی در فرمانیه نیز با هماهنگی‌های قضایی ماموران وارد منزل شدند که تعداد 90 نفر دستگیر شدند. برفر اضافه کرد: این در حالی بود که نفرات حاضر در این پارتی با به اشتراک گذاشتن تصاویر خود به صورت زنده در اینستاگرام دیگران را به شرکت در محل دعوت می‌کردند. به گفته رئیس پلیس امنیت اخلاقی پایتخت، مقادیری مشروبات الکلی و مواد روانگردان نیز در این دو محل کشف شد.


شاغلان مجازی بیمه می‌شوند
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی از شناسایی 11 استارت آپ و کسب و کار نوین برای پوشش بیمه‌ای پرسنل خبر داد و گفت: تحت هر شرایطی شاغلان مجازی بیمه خواهند شد اما اگر با کارفرمایان توافق حاصل شود کارمان بهتر پیش می‌رود. محمدحسن زدا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بیمه مشاغل تحت وب و استارت آپ‌ها اظهار کرد: تحت پوشش قرار گرفتن مشاغل مجازی در دستور کار اداره کل امور بیمه‌شدگان قرار دارد و جلسات متعددی با صاحبان این مشاغل برگزار شده است. وی افزود: نوع رابطه این کارفرمایان با افراد خود، یک رابطه جدید است. به عنوان مثال در شرکت‌های تاکسی آنلاین چون اسنپ و تپسی، راننده پرسنل آنجا نیست ولی ارتباط ارگانیک هم دارد؛ حقوق‌بگیر نیست ولی پورسانتی هم دریافت می‌کند. این نوع از رابطه باعث می‌شود به سمت شکل جدیدی از کار برویم، با این حال تحت هر شرایطی شاغلان مجازی بیمه خواهند شد. معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر 11 موسسه را شناسایی کرده و با آنها وارد مذاکره شده‌ایم و اگر بتوانیم از طریق توافق به این نتیجه برسیم بهتر است و این آمادگی را داریم. زدا ادامه داد: اگر از طریق توافق به نتیجه نرسیم ناچاریم از طریق قانون بیمه اجباری وارد شویم و چاره دیگری برای‌مان نمی‌ماند.
 


Page Generated in 0/0059 sec