printlogo


کد خبر: 186160تاریخ: 1396/10/3 00:00
اخبار

فراخوان مسابقه داستان‌نویسی  با موضوع «خلیج فارس»
فراخوان مسابقه داستان‌نویسی «خلیج‌فارس، قطعه‌ای از پازل هویت ایرانیان» از سوی موسسه شهرستان ادب منتشر شد. به گزارش تسنیم، فراخوان مسابقه داستان‌نویسی با محوریت «خلیج‌فارس» از سوی مؤسسه فرهنگی  -هنری شهرستان ادب منتشر شد. این مسابقه قرار است در قالب داستان کوتاه برگزار شود. در فراخوان این مسابقه که قرار است با عنوان «خلیج‌فارس، قطعه‌ای از پازل هویت ایرانیان» برگزار شود، 5 محور اصلی به عنوان سرفصل در ارتباط با «نسبت خلیج‌فارس با ایران» مطرح شده که شامل نسبت زندگی تک‌تک ایرانیان با خلیج فارس، نسبت خلیج‌فارس با اقالیم متنوع ایران، جایگاه خلیج‌فارس در هویت ملی ایرانیان، نقش تاریخی خلیج‌فارس در ارتباطات بین‌المللی ایران با شرق و غرب و اهمیت خلیج‌فارس برای مردم خطه جنوب ایران می‌شود. بنابر این فراخوان، 10 داستان برگزیده این مسابقه در قالب یک مجموعه‌ داستان منتشر و به نویسندگان برتر یک عدد سکه نیم‌بهار آزادی اهدا خواهد شد. علاقه‌مندان تا پایان دهه فجر (22 بهمن) سال 1396 فرصت دارند، داستان‌های خود را از طریق سایت شهرستان ادب به دبیرخانه مسابقه به آدرس http://shahrestanadab.com/ ارسال کنند.


رونمایی از پوستر «خارج از دید» جدیدترین مستند فتنه ۸۸
پوستر و تیزر مستند «خارج از دید» که از تازه‌ترین مستندهای تولید شده در ارتباط با اتفاقات پیش آمده در فتنه سال 1388 است، منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، «خارج از دید» عنوان مجموعه جدیدی است که مهدی نقویان، مستندساز جوان کشورمان آن را تولید کرده است؛ مجموعه‌ای 10 قسمتی که قرار است به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی از شبکه سوم سیما روی آنتن برود. این مستند به روایت جزء به جزء آنچه در جریان انتخابات سال 1388 و آشوب‌های پس از آن به وقوع پیوست، می‌پردازد. نقویان که 2 سال پیش با ساخت مستند «برادران» با موضوع زندگی شهید مهدی نوروزی، از شهدای مدافع حرم و از نیروهای بسیجی فعال در فتنه 88، به بخشی از وقایع پیش آمده در سال 88 و نقش این شهید در برخورد با عوامل فتنه در آن سال پرداخته بود، حالا و با ساخت «خارج از دید» سعی کرده با روایتی تازه حوادث پیش آمده پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را به تصویر بکشد. پیش از این و در ایام دهه فجر سال گذشته مستند سریالی «در برابر طوفان» به کارگردانی مهدی نقویان از رسانه ملی پخش شده بود. «در برابر طوفان» روایتی از اوضاع کشور در زمان سلطنت پهلوی دوم است. این مستند که از تولیدات مرکز بسیج صداوسیما است، بزودی از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.


مشاعره قرآنی روی آنتن می‌رود
مجری برنامه «مشاعره» اعلام کرد که این برنامه بر اساس مفاهیم قرآنی تا ۲۰ روز دیگر از شبکه آموزش پخش می‌شود. به گزارش مهر، اسماعیل آذر درباره مسابقه مشاعره‌ای که قرار است با مضمون قرآنی برگزار شود، گفت: بزودی و به امید خدا مسابقه مشاعره قرآنی که در ۲۵ قسمت ساخته شده است از شبکه آموزش پخش می‌شود. وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ شاعر زبان فارسی در این مسابقه شرکت کرده‌اند که شعرهای‌شان ماخوذ از قرآن کریم است. در واقع در این مشاعره از شعرهایی استفاده می‌شود که در آنها مفاهیم قرآنی به کار رفته است و بیشتر شاعران از حافظان قرآن هستند که می‌توانند شعرهای خاص قرآنی قرائت کنند. این مجری مسابقه «مشاعره» اظهار کرد: تولید این مجموعه از برنامه‌های «مشاعره» بسیار سخت بود و حدود 4 ماه مونتاژ آن طول کشید. آذر در پایان درباره زمان پخش این برنامه بیان کرد: این مجموعه برنامه‌ها در آخرین مرحله آماده‌سازی قرار دارد و فکر می‌کنم تا حدود ۲۰ روز دیگر می‌تواند روی آنتن برود.
 


Page Generated in 0/0130 sec