printlogo


کد خبر: 186161تاریخ: 1396/10/3 00:00
اخبار

معرفی نامزدهای دریافت جوایز جشنواره تلویزیونی مستند
هیات داوران جشنواره تلویزیونی مستند، نامزدهای دریافت جوایز این جشنواره را معرفی کرد. به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، «بغض هامون» به کارگردانی محسن شیرزایی، «اشترانکوه» به کارگردانی بهمن ابراهیمی و «آزادی» به کارگردانی رضا فرهمند و کمیل سهیلی نامزد دریافت جایزه بهترین مستند بلند شدند. «دغدغه‌های یک زوج کهنسال» به کارگردانی محسن علیدادی، «رویای مسی» به کارگردانی امید توتونچی و «نفت سیاه» به کارگردانی علی خسروی نامزد دریافت جایزه بهترین مستند نیمه‌بلند شدند. همچنین «بازگرد» به کارگردانی ماریا ماوتی، «سارو» به کارگردانی محمد عبداللهی و «دوزلق» به کارگردانی مهسا طاهری به عنوان نامزدهای دریافت جایزه بهترین مستند کوتاه معرفی شدند. بزودی نامزدهای بخش مسابقه مردمی اعلام خواهند شد.


«گل دقیقه 90» خواندنی شد
«گل دقیقه 90» نوشته‌ بهزاد دانشگر، داستانی نوجوانانه از مبارزات نوجوانان انقلابی در زمان پهلوی است که توسط انتشارات عهد مانا منتشر شده است. به گزارش فارس، «گل دقیقه 90» نوشته‌ بهزاد دانشگر، داستانی نوجوانانه از مبارزات نوجوانان انقلابی در زمان پهلوی است؛ همان زمانی که مسابقات فوتبال در کوچه‌ها و خیابان‌ها فقط یک سرگرمی ساده نبود، بلکه راه و روشی بود برای بزرگ‌شدن و تجربه‌کردن زندگی. راه و روشی برای تجربه‌ رفاقت، فداکاری، هیجان، جوانمردی، تفکر، عاشقی و حتی مبارزات انقلابی! در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «منصور گفت: «البته ما خوشحال می‌شیم که شما توی مسابقات باشید، ولی می‌خوام این رو هم بدونید که کمک دیشب ما هیچ ربطی به این مسأله نداشت». دست منصور را فشار دادم و گفتم:«ولی من اگر قضیه اعلامیه‌‌های شما رو به شهربانی یا ساواک خبر نمی‌دم، به خاطر این نیست که کار شما رو قبول دارم، به خاطر اینه که می‌خوام زندان نری تا بتونم توی یه مسابقه فوتبال مردونه، روت رو کم کنم!» منصور گفت مسابقات در زمین خاکی محله‌ خودمان برگزار می‌شود. فرصت خوبی بود تا شکستش دهیم. خداحافظی کرد و رفت. هنوز چند قدمی نرفته بود که انگار چیز بی‌اهمیتی یادش افتاد: «راستی! بازی‌ها بعد از افطار برگزار میشه. قبلش هوا گرمه، بچه‌ها هم روزه‌ان!» باورمان نمی‌شد. یعنی دقیقا موقع حکومت نظامی!...» «گل دقیقه‌ 90» در 12 فصل و 160 صفحه با قیمت 10 هزار تومان به همت انتشارات عهد مانا منتشر شده است.


اظهارنظر دردسرساز درباره آزار جنسی
اظهارات اخیر مت دیمون درباره بحث داغ آزار جنسی در هالیوود برایش دردسرساز شد. به گزارش خبرآنلاین، گروهی از فعالان حقوق زنان با راه انداختن جنبشی آنلاین خواستار حذف مت دیمون از فیلم «۸ یار اوشن» شدند. این درخواست آنلاین تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ امضا جمع کرده است. دیمون اخیر در گفت‌وگویی درباره جنبش «MeToo» سخن گفت که انتقاد بسیاری را برانگیخت. او در این‌باره گفت:‌ «باید میان آزار جنسی با تجاوز یا سوءاستفاده از کودکان تفاوت قائل شویم. بی‌شک همه این رفتارها محکومند اما نباید آنها را با هم یکی کرد». دیمون متهم شده است که سعی در کم‌اهمیت جلوه دادن رفتارهای هاروی واینستین دارد و حضور او در فیلم «۸ یار اوشن» این شائبه را قدرتمندتر می‌کند. پیش از این نیز در اوج مطرح شدن اتهامات علیه هاروی واینستین، شاورن واکسمن بنیانگذار وب‌سایت «د.رپ» مت دیمون و راسل کرو را متهم کرده بود که سال ۲۰۰۴ در کار انتشار گزارشی درباره هاروی واینستین اخلال ایجاد کرده‌اند. «۸ یار اوشن» بازسازی فیلم «۱۱ یار اوشن» با بازیگران زن سرشناسی چون ساندرا بولاک، کیت بلانشت، آن هاتاوی و میندی کالینگ است. در درخواست آنلاین برای حذف دیمون از این فیلم به این نکته اشاره شده است: «این فیلم قرار بود نمایشی از توانایی زنان باشد. دیمون نه‌تنها رفتار دوستش را نادیده گرفت بلکه او را در این راه یاری کرد». در این درخواست آنلاین جرج کلونی و استیون سودربرگ به عنوان تهیه‌کنندگان «۸ یار اوشن» خطاب قرار گرفته‌اند که حضور کوتاه دیمون را از فیلم حذف کنند.


Page Generated in 0/0074 sec