printlogo


کد خبر: 186173تاریخ: 1396/10/3 00:00
چهارگوشه

افزایش قربانیان وبا در یمن به یک میلیون نفر
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده است شمار موارد مشکوک به وبا در یمن به بیش از یک میلیون نفر رسیده است. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ضمن هشدار درباره همه‌گیر شدن وبا در یمن، اعلام کرد، جنگ داخلی ۸۰ درصد از جمعیت این کشور را با کمبود غذا، سوخت، آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی مواجه کرده است.

اجماع شورای امنیت علیه کره‌شمالی
شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به آزمایش موشکی ماه گذشته کره‌شمالی، تحریم‌ها علیه این کشور را تشدید کرد که از جمله بخش عمده صادرات فرآورده‌‌های نفتی به کره‌شمالی را ممنوع اعلام می‌کند.  چین، بزرگ‌ترین شریک تجاری کره‌شمالی، در کنار روسیه به این قطعنامه که آمریکا پیش‌نویس آن را تهیه کرده بود، رای مثبت دادند. با این حال این تحریم‌ها به آن میزان که دولت واشنگتن تلاش می‌کرد سختگیرانه نیست و شامل ممنوعیت صادرات نفتی یا مسدود کردن دارایی‌های دولت کره‌شمالی و رهبر آن نمی‌شود.

بیش از 100 کشته در توفان فیلیپین
بیش از 100 نفر در توفان گرمسیری در جنوب فیلیپین کشته و ده‌ها نفر هم ناپدید شدند. توفان تمبین باعث وقوع سیل و رانش زمین و جریان گل در جزیره میندانائو، دومین جزیره بزرگ فیلیپین شده است. توفان‌های گرمسیری بارها خساراتی به فیلیپین زده است اما جزیره میندانائو معمولا هدف چنین توفان‌هایی قرار نمی‌گیرد. یک توفان گرمسیری دیگر هفته پیش ده‌ها نفر را در مرکز فیلیپین کشت.

خنثی‌شدن حمله داعش در سانفرانسیسکو
رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که پلیس فدرال یک مظنون هوادار داعش را که برای انجام حمله‌ای تروریستی در جشن‌های روز کریسمس در شهر سانفرانسیسکو برنامه‌ریزی کرده بود بازداشت کرد. ان‌بی‌سی تصریح کرد، فرد بازداشت ‌شده که 39 ساله است، متهم است «انواع کمک‌ها از جمله کمک‌های مالی» را به داعش تقدیم کرده و همچنین اطلاعاتی را به تروریست‌ها درباره شماری از اماکن شلوغ سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا داده است. این متهم، سرباز سابق نیروی تفنگداران دریایی آمریکا است و نقشه تروریستی‌اش را با ماموران مخفی اف‌بی‌آی مطرح کرده بود.

عروسی شتری پرهزینه در عربستان
برگزاری جشنی پرهزینه برای ازدواج 2 شتر سعودی به نام‌های هنوف (ماده) و عجلان(نر) جنجالی در  رسانه‌های عربی به پا کرد. عمده هزینه 16میلیون ریال سعودی این جشن صرف زیورآلات آویخته شده به شتر ماده شده است. «وئام وهاب» رئیس لبنانی حزب‌التوحید العربی شدیدا به این مراسم مضحک واکنش نشان داد و توئیت کرد: «این موفقیت عظیم بر امت عربی مبارک باشد. پروردگارا ما را به خاطر آنچه احمق‌های قوم انجام می‌دهند بازخواست مکن!»


جشن نخستین سالگرد آزادسازی حلب
مردم حلب نخستین سالگرد پاکسازی کامل شهرشان از لوث تروریست‌های تکفیری را جشن گرفتند و طی آن از شهدای مقاومت تجلیل کردند. در این مراسم که با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم، وزیران دولت سوریه و مسؤولان استانی در یک مراسم رژه باشکوه برگزار شد، پرچم‌های جمهوری عربی سوریه،‌ جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان به نشانه تجلیل از خون پاک شهدای مقاومت در راه دفاع از حلب و مشارکت آنها در آزادسازی آن به اهتزاز درآمد. عملیات نهایی برای آزادسازی شرق حلب از اشغال 4 ساله تروریست‌ها از یکشنبه 23 آبان 95 برابر با  13 نوامبر 2016 با فرماندهی نظامی سوریه آغاز شد و در نهایت با فروپاشی سریع صفوف گروه‌های تروریستی و سقوط یکی پس از دیگری محله‌ها و خروج هزاران غیرنظامی به سرانجام رسید.
 


Page Generated in 0/0086 sec