printlogo


کد خبر: 186194تاریخ: 1396/10/3 00:00
پارلمان

اسکورت شخصیت‌ها نماد اشرافی‌گری و فاصله طبقاتی است
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نوشت: اسکورت شخصیت‌ها نماد اشرافی‌گری و فاصله طبقاتی است؛ بیش از ۹۵ درصد اسکورت‌ها تشریفاتی است. حمیدرضا حاجی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «اسکورت شخصیت‌ها نماد اشرافی‌گری و فاصله طبقاتی است. بیش از ۹۵ درصد اسکورت‌ها تشریفاتی است و اگر بزودی حذف نشود، در مجلس طرحی ارائه می‌دهیم. وقتی دبیر شورایعالی امنیت ملی اعلام می‌کند؛ یعنی مردم! هرکس با اسکورت در بین شما حضور پیدا می‌کند، خلق و خوی اشرفی‌گری پیدا کرده است و هیچ ربطی به امنیت ملی ندارد».

نمایندگان به کلیات بودجه سال ۹۷ رأی ندهند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:‌ نمایندگان به کلیات بودجه سال ۹۷ رأی ندهند تا دولت لایحه اصلاحی بیاورد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین در لایحه بودجه سال 97 گفت: افزایش قیمت با توجه به شرایط جامعه نتیجه عکس خواهد داد. وی افزود: اینکه به خاطر اعطای وام‌ برای بخش تولید ما حامل‌های انرژی را گران کنیم نتیجه لازم حاصل نخواهد شد، چرا که آنچه مهم‌تر از اعطای وام در این شرایط برای تولید است، ایجاد بازار مصرف برای کالاهای تولیدی است و این افزایش قیمت با این عنوان نتیجه‌ عکس خواهد داد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: نمایندگان به کلیات لایحه بودجه سال 97 رأی ندهند تا دولت لایحه اصلاحی بیاورد، این کار مشکلی را در روند تصویب بودجه ایجاد نخواهد کرد و در نهایت دولت لایحه دو دوازدهم یا سه دوازدهم خواهد آورد. حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها می‌گویند به کلیات رأی دهیم و در جزئیات لایحه تغییرات لازم را اعمال خواهیم کرد اما تجربه نشان داده اینگونه نیست و در نهایت تغییرات اندکی می‌توان در جزئیات لایحه اعمال کرد. وی گفت: چنانچه تغییرات عمده هم در لایحه ایجاد شود دولت می‌گوید این تبدیل به طرح شده و شاکله لایحه دولت تغییر کرده و در نتیجه بهترین کار این است که نمایندگان به کلیات لایحه بودجه سال 97 رأی ندهند.

همکاری مجلس و ستادکل نیروهای مسلح برای تقویت بنیه دفاعی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: هماهنگی لازم برای بررسی بودجه دفاعی سال ۹۷ و نیاز‌های بخش دفاعی کشور را با ستادکل نیروهای مسلح انجام خواهیم داد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تکالیف مشخص‌شده در برنامه ششم توسعه درباره تقویت بنیه دفاعی کشور گفت: بر این اساس باید 5 درصد بودجه عمومی کشور به تقویت بنیه دفاعی کشور اختصاص یابد و اگر دولت به همین تکلیف قانونی عمل کند، کافی است. وی افزود: بودجه دفاعی سال 97 کشور بر همین اساس ارزیابی می‌شود و در همین راستا، هماهنگی لازم با ستادکل نیروهای مسلح برای بررسی لایحه بودجه فعلی و نیازمندی‌های آنان را انجام خواهیم داد تا ان‌شاءالله تقویت بنیه دفاعی کشور در دستور کار قرار گیرد.

انتقاد به روحانی به‌خاطر اجلاس استانبول
نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی از رفتار حسن روحانی نسبت به بیانیه پایانی اجلاس استانبول انتقاد کرد. محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت، درباره اجلاس اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با محوریت قدس که چندی پیش در استانبول ترکیه انجام شد، با بیان اینکه اظهارات رئیس‌جمهور درباره همکاری بدون پیش‌شرط با همه کشورها درباره قدس اعلام مواضعی است که قبلا در مذاکرات داشته‌اند، گفت: یکی از مذاکرات درباره حزب‌الله و مسأله اسرائیل بوده است. وی با بیان اینکه سوال من این است که چرا رئیس‌جمهور به بیانیه پایانی اجلاس اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با محوریت قدس اعتراض نکردند و نگفتند ما قدس غربی و قدس شرقی را قبول نداریم؟ افزود: همین سکوت و حضور ما یعنی تایید بیانیه که مسلما این موضوع از نظر جمهوری اسلامی ایران، کشورهای مسلمان و فلسطین مردود است.


Page Generated in 0/0060 sec