printlogo


کد خبر: 186201تاریخ: 1396/10/3 00:00
کوتاه و گویا

کمیته استانداردسازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، نخستین دوره آموزشی ترویجی معرفی و به‌کارگیری استاندارد ملی ایران به شماره 21259، 1395 با عنوان «فناوری نانو- مشخصه‌یابی نانومواد با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM)- روش آزمون» را برگزار کرد. این دوره یک‌روزه ویژه کارشناسان آزمایشگاه‌‌های میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) در راستای اهداف آموزش و ترویج به‌کارگیری استانداردهای ملی، در محل پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی برگزار شد.
سیدمسعود هوشمند، دبیر دومین کنگره بین‌المللی پزشکی شخصی ایران با اشاره به تأثیر انجام آزمایش ژنتیک در تشخیص بموقع سرطان و درمان مناسب برای بیمار گفت: از طریق آزمایش ژنتیک نیز می‌توان احتمال ابتلای فرد را به بیماری‌های دیگری همچون آلزایمر و مشکلات قلبی و عروقی و آسم تشخیص داد.
حجت‌الاسلام‌ شهیدی، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید با بیان اینکه در سال جاری برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در
22 اسفندماه پررنگ‌تر از قبل برگزار خواهد شد، افزود: یکی از مسائلی که در این مراسم مورد توجه قرار دارد، موضوع ایثار اجتماعی است و بر همین اساس باید ایثارگران اجتماعی و مروجان فرهنگ ایثار در موضوعات مختلف از جمله کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه و فعالیت‌های مشابه به عنوان نمادهایی از عمل به ایثار اجتماعی مورد توجه و تقدیر قرار گیرند.
پژوهشگران پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و دانشگاه محقق اردبیلی در تحقیقات آزمایشگاهی خود موفق به توسعه ترکیبی از آب، سوخت دیزلی و نانوذرات شدند که استفاده از آن به‌عنوان سوخت موتورهای دیزلی، آلایندگی این موتورها را کاهش می‌دهد.
مسعود خسروی، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 2 از برگزاری دومین نمایشگاه مد و پوشـش ایرانی- اسلامی که تولید داخلی طراحان و خیاطان بومی منطقه است خبرداد و اضافه کرد: در این نمایشگاه که توسط گروهی از هنرمندان طراح لباس محله سپهر برگزار شد، نمونه‌هایی از لباس‌های متناسب با شئونات اسلامی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.
سیدمحمدحسین سیف‌السادات، مدیر مرکز خدمات اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 گفت: طرح یلدای مهربانی برای تکریم کودکان کار برگزار و بسته‌های حمایتی (شامل آجیل، میوه، شیرینی، کلاه و دستکش) بین کودکان کار توزیع شد.
محمدرضا عمرون، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با کشف 238 دستگاه گوشی تلفن همراه از یک خودروی سواری توسط نیروی انتظامی، پرونده تخلفی در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت. همچنین جمال انصاری، معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تا پایان دی‌ماه امسال 40 درصد معادل 20 نفر به ظرفیت فعلی نیروی اداری تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اضافه می‌شود که از این میزان 10 نفر زن و 10 نفر دیگر مرد هستند.
حبیب‌الله تاجیک اسماعیلی، شهردار منطقه یک  تهران گفت: توسعه سیستم حمل و نقلی با استفاده از سرمایه‌گذاران و حمایت سازمان‌های مربوطه مهم‌ترین راه‌حل ساماندهی ترافیک شهر تهران و منطقه
یک است.


Page Generated in 0/0057 sec