printlogo


کد خبر: 186202تاریخ: 1396/10/3 00:00
آوای شهر

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران:
 استان تهران همچنان در آماده‌باش است
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه استان تهران همچنان در حالت آماده‌باش قرار دارد، گفت:‌ روز گذشته جلسه مدیریت بحران برگزار ‌شد. الماسی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گسل ماهدشت هنوز فعال است یا نه، گفت: در این باره باید همکاران در حوزه لرزه‌نگاری اطلاعات لازم را اعلام کنند ولی مساله حائز اهمیت این است که زلزله قابل پیش‌بینی نیست و شهروندان باید نکات ایمنی را رعایت کرده و احتیاط داشته باشند. وی بیان داشت:‌ با دستور استاندار تهران همچنان استان تهران در حالت آماده‌باش است، جلسه مدیریت بحران نیز روز گذشته برگزار ‌شد. الماسی گفت: ما امیدواریم و دعا می‌کنیم اتفاقی در تهران نیفتد. پس از زلزله 2/5 ریشتری ماهدشت،
13 پس‌لرزه دیگر در همان گسل اتفاق
افتاده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران:
تهران ۲۴۳ ساختمان پرخطر دارد
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: حداقل ۲۴۳ ساختمان بسیار پرخطر در تهران وجود دارد که وضعیت خطرپذیری آنها در حد پلاسکو است. به‌گزارش مهر، مهدی داوری‌دولت‌آبادی اظهار کرد: هرچه حجم مواد قابل اشتعال، سرعت اشتعال‌پذیری و جمعیت حاضر در یک ساختمان بیشتر و راه‌‌های فرار مردم  نامناسب‌‌‌‌‌‌تر از نظر مبحث سوم مقررات ملی باشد، خطرپذیری آن ساختمان نیز بیشتر خواهد بود. وی افزود: براساس بازدیدهای کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در سطوح  گوناگون از ساختمان‌‌‌هایی که امکان ورود به آنها امکانپذیر بود، ۲۴۳ ساختمان بسیار پرخطر، ۳ هزار ساختمان پرخطر و بسیار پرخطر و ۷ هزار ساختمان پرخطر در تهران شناسایی شده است. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد ساختمان‌‌های فاقد تمهیدات ایمنی لازم در تهران بسیار زیاد است، تصریح کرد: درباره تعداد ساختمان‌‌های ناایمن شهر اعداد مختلفی وجود دارد اما اگر بخواهیم تمام فاکتورهای ایمنی را لحاظ کنیم، بیش از ۹۰ درصد ساختمان‌‌های تهران ایمنی لازم را ندارد.

بر اثر زلزله تهران اتفاق افتاد
ترک برداشتن سقف بازار قدیمی «شهرری»
زلزله شامگاه چهارشنبه ۲۹ آذر، ترک‌های موجود در 3 اثر تاریخی مسجد پیغمبریه، مسجدجامع و کاروانسرای تاریخی در استان قزوین را عمیق‌تر کرد و سقف بازار شهرری نیز ترک‌ برداشت. به‌گزارش تسنیم، محمد‌حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: تیم‌های کار‌شناسی استان‌های البرز، تهران، قزوین و گیلان به همراه یگان حفاظت بازدید و سرکشی‌های خود از آثار تاریخی و بررسی وضعیت موزه‌ها به دلیل زلزله شامگاه چهارشنبه 29 آذر را انجام دادند. معاون میراث ‌فرهنگی کشور گفت: نتایج بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که خوشبختانه آثار تاریخی استان‌های البرز، گیلان و تهران در زلزله تهران آسیبی ندیده‌اند اما متأسفانه ترک‌های موجود در 3 اثر تاریخی مسجد پیغمبریه، مسجدجامع و کاروانسرای تاریخی در استان قزوین عمیق‌تر شده و سقف بازار شهرری نیز ترک‌هایی برداشته است. طالبیان وضعیت موزه‌های ملی، کاخ گلستان و مجموعه‌های تاریخی- ‌فرهنگی سعدآباد و نیاوران را خوب ارزیابی کرد و افزود: در این موزه‌ها تمهیدات اولیه در مواجهه با هر پس‌لرزه احتمالی برای آثاری که احتمال صدمه دیدن داشته باشند فراهم شده است.
 


Page Generated in 0/0058 sec