printlogo


کد خبر: 186210تاریخ: 1396/10/3 00:00
اخبار

راه‌اندازی تماس صوتی با وای‌فای
همراه اول اعلام کرد مکالمه تلفنی بر بستر وای‌فای (وای‌فای کالینگ) که پیش از این به صورت پایلوت راه‌اندازی شده بود، به صورت تجاری و رسمی در کشور راه‌اندازی شد. به گزارش ایسنا، این سرویس با نام «تلفای» خدمتی است که از سوی همراه اول در کشور ارائه شده است. با استفاده از آن، مشترکان همراه اول نیازی به پوشش شبکه تلفن همراه برای برقراری تماس نخواهند داشت، بلکه تنها با دریافت و نصب اپلیکیشن تلفای، فعال‌سازی سرویس و اتصال به هر شبکه وای‌فای می‌توانند مکالمه کنند و برای این کار نیازی به استفاده از هیچ اپلیکیشن واسط دیگری ندارند. مشترکان می‌توانند پس از فعال‌سازی تلفای، تماس را با استفاده از شماره‌گیر تلفن همراه خود و همانند تماس عادی برقرار و دریافت کنند. هزینه برقراری تماس نیز کاملا مشابه تماس عادی بوده و با استفاده از این سرویس اتصال به هر شبکه وای‌فای، مشابه اتصال به آنتن همراه اول است. مشترکانی که سیمکارت یوسیم دارند و گوشی همراه آنها اندروید 4/4 به بالا باشد، می‌توانند از این سرویس استفاده کنند و برای سیستم عاملIOS نیز بزودی ارائه می‌شود.


افزایش تا ۴ میلیونی قیمت خودرو
در بازار دیروز خرید و فروش خودرو قیمت برخی خودروها یک تا ۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. به گزارش تسنیم، در بازار خرید و فروش خودرو قیمت برخی خودروهای داخلی شاهد رشد قیمت بود به نحوی که سمند EF7  با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت 33 میلیون و 200 به فروش رسید. همچنین پژو 206 تیپ 2 با افزایش 600 هزار تومانی با قیمت 34 میلیون و 100 هزار تومان، مزدا 3 با افزایش 3 میلیون تومانی با قیمت 133 میلیون تومان، هایما با افزایش 4 میلیون تومانی با قیمت 95 میلیون تومان، سراتو با افزایش یک میلیون تومانی 105 میلیون تومان و رنو کپچر با افزایش 3 میلیون تومان با قیمت 130 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. از سوی دیگر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفته در نمایشگاه اخیر خودرو اعلام کرد ۵۷درصد مردم به خرید انواع مدل‌های SUV در بازار علاقه‌مند هستند. به گزارش «وطن امروز» براساس این نظرسنجی حدود 50 درصد از شهروندان بودجه‌ای بین 50 تا 100 میلیون تومان را برای خرید خودرو در نظر گرفته‌اند که 57 درصد آنها علاقه‌مند به خرید انواع مدل‌های SUV در بازار هستند، این در حالی است که بیش از 75 درصد از تنوع خودروهای این رده قیمتی را محصولات چینی تشکیل می‌دهند و همه انواع خودروهای SUV در این رده قیمتی از برندهای چینی موجود در بازار ایران هستند. طبق این گزارش 43 درصد افراد با بودجه زیر 50 میلیون تومان نیز تمایل به خرید خودروی سدان داشتند.


توزیع سبد غذایی تا 14 روز دیگر
هیچ نیازمندی نباید از شمول دریافت یارانه نقدی خارج بماند؛ استراتژی ما این است که میزان یارانه نقدی نیازمندان افزایش یابد حتی اگر تحت پوشش نهادهای حمایتی نباشند اما باید محرز شود نیازمند هستند. علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با مهر، از آغاز عرضه سبد حمایتی غذایی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در یک تا 2 هفته آینده جزئیات ارائه سبد حمایتی، اقلام و زمان مراجعه را اعلام می‌کنیم. وی ادامه داد: در این مرحله علاوه بر افرادی که در سنوات گذشته این سبدهای حمایتی را دریافت می‌کردند، افراد نیازمند دیگری نیز که از قبل شناسایی شده‌اند، مشمول دریافت این سبد خواهند بود. ربیعی درباره برخی اخبار درباره حذف یارانه نقدی تعدادی از دهک‌ها تصریح کرد: فعلا هیچ تصمیم قطعی درباره تعداد یارانه‌بگیرانی که یارانه‌شان قطع خواهد شد، گرفته نشده است بلکه آنچه در قالب لایحه بودجه ۹۷ پیش‌بینی شده در حد پیشنهاد دولت است و باید منتظر تصمیم مجلس در این باره باشیم. وی درباره پیش‌بینی ایجاد اشتغال تا پایان سال با توجه به سیر فعلی گفت: در ۶ ماه نخست امسال حدود ۳۵۰ هزار دفترچه جدید بیمه تامین اجتماعی صادر شده و با توجه به نسبت برابر «شغل رسمی» به «شغل غیررسمی» به همین میزان، اشتغال غیررسمی در کشور ایجاد شده است که با این حساب در نیمه نخست امسال در مجموع بیش از ۷۰۰ هزار نیروی کار جذب بازار کار شده‌اند که به نظر من قابل قبول است.
 


Page Generated in 0/0069 sec