printlogo


کد خبر: 186408تاریخ: 1396/10/7 00:00
اخبار

یکی از کسانی که باید علیه سران فتنه شکایت می‌کرد من بودم
عبدالحسین روح‌الامینی، پدر یکی از کشته‌شدگان فتنه 88 در گفت‌وگویی با اشاره به لزوم عذرخواهی سران فتنه و تاکید بر اینکه یکی از کسانی که باید علیه سران فتنه شکایت می‌کرد من بودم، اظهار داشت: متاسفانه یا خوشبختانه ما بعد از 8 سال گرفتار این موضوع هستیم؛ آن موقع ما نشانه‌ای بودیم و برخی انتظار داشتند به خاطر تألمات و حوادثی که برای ما رخ داده در جبهه مخالف باشیم لذا خیلی با من صحبت می‌کردند و این باعث تعجب‌شان بود.  روح‌الامینی با بیان این مطالب در مستند «زخم ‌تازه» ادامه داد: آن زمان یک بار در چهارراه ولیعصر یک نفر داشت فرار می‌کرد و شیشه ماشین را پایین کشید و گفت: بچه‌ات را کشتند اما تو حمایت می‌کنی؛ اگر کسی نگاه ساده‌ای داشته باشد معلوم است می‌گوید این فرد خسارت دیده و پسرش کشته شده پس الان از چه چیزی دفاع می‌کند. به گزارش فارس، وی با تاکید بر اینکه من برای نخستین‌بار پاسخ این سؤال را اینجا می‌گویم، یادآور شد: یکی از کسانی که باید علیه سران فتنه و فتنه‌گران اقامه دعوا می‌کرد من و امثال من بودیم که خسارت دیده‌ایم، حالا جهت برگردد به سمت نظامی که با چنگ و دندان مقابل عالم ایستاده و می‌خواهد از مردم دفاع کند اما آن کسی که اسباب فتنه را فراهم کرده هیچ تقصیری نداشته است؟ روح‌الامینی با بیان اینکه فتنه‌گران بودند که فضا را از بین بردند و اختلال ایجاد کردند، تصریح کرد: آنها هنوز هم دست بردار نیستند و یک عذرخواهی ساده هم نمی‌کنند. حالا من بیایم و علیه نظامی که برای آن زحمت کشیده شده و زحمت کشیده‌ایم و صدها هزار شهید و جانباز داده و میلیون‌ها رزمنده از آن دفاع کردند، حرف بزنم و به صف مقابل، صف یزید، صف آمریکا، صف بهایی‌ها و ضدانقلاب بروم؟ وی با بیان اینکه آنقدر سران فتنه حماقت کردند و هنوز هم ادامه دارد، اظهار داشت: آنها نه‌تنها یک عذرخواهی نکرده‌اند بلکه طلبکار هم هستند اما اینها را نمی‌شود در مواجهه با کسی که در چند دقیقه به شما اعتراض می‌کند، گفت اما هر دفعه که با من مواجه می‌شوند این موضوعات موج می‌زند.

اعتراض نمایندگان  به تعطیلات 2 هفته‌ای مجلس
رئیس مجلس در واکنش به اعتراض نمایندگان نسبت به تعطیلات 2 هفته‌ای مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق گفت: تعطیلات هفته دوم لغو و نمایندگان می‌توانند در کمیسیون‌های تخصصی حضور یابند.  به گزارش مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی، رئیس مجلس در پاسخ به اعتراض تعدادی از نمایندگان درباره افزایش تعطیلات مجلس به مدت 2 هفته در راستای بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از این قرار بود نمایندگان یک هفته به حوزه‌های انتخابیه سرکشی کنند و به امور نمایندگی بپردازند. وی ادامه داد: اما روز گذشته به دلیل آنکه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از ما تقاضای تعطیلی جلسات علنی را داشتند، هیات‌رئیسه هم با افزایش تعطیلات مجلس به مدت 2 هفته موافقت کرد تا وکلای ملت در حوزه‌های انتخابیه حضور یابند. لاریجانی گفت: هیات‌رئیسه مشکلی ندارد.  نمایندگان می‌توانند پس از پایان یک هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه بار دیگر به مجلس بازگردند و در هفته دوم کمیسیون‌ها در 2 نوبت صبح و بعدازظهر تشکیل جلسه دهند و نمایندگان می‌توانند با کمیسیون تلفیق مرتبط باشند.

تصویب طرح اعلام قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین در مجلس
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات و جزئیات طرح اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین را بدون رأی مخالف و ممتنع به تصویب رساندند.  در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات و جزئیات طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت. نمایندگان با ۱۹۸ رای موافق، صفر رای مخالف، یک رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در مجلس کلیات این طرح را به تصویب رساندند.  بر اساس این طرح دولت مکلف شد از همه قدس شریف به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین حمایت کند.  نمایندگان با ۲۰۷ رای موافق و بدون مخالف یا رای ممتنع وکلای ملت از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در مجلس جزئیات این طرح را نیز به تصویب رساندند.


Page Generated in 0/0058 sec