printlogo


کد خبر: 186414تاریخ: 1396/10/7 00:00
اخبار

 راه‌اندازی سامانه شناسایی بدهکاران مالیات املاک
سازمان مالیاتی سامانه اطلاعات بدهکاران مالیات املاک را تا پایان دی امسال راه‌اندازی خواهد کرد. به گزارش تسنیم، براساس بخشنامه سازمان مالیاتی، سامانه مربوط به اطلاعات بدهکاران املاک توسط معاونت مالیات‌های مستقیم با هدف اتصال سامانه‌های سازمان امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد تا پایان دی‌ماه سال جاری راه‌اندازی خواهد شد. بر این اساس ادارات کل مالیاتی موظف شدند اطلاعات مربوط به املاک دارای کاربری اداری و تجاری و املاک مسکونی را که به اجاره واگذار شده‌اند در سامانه یادشده ثبت کنند. همچنین مبلغ بدهی در هر مرحله از تشخیص یا قطعیت نیز باید در سامانه اطلاعات املاک ثبت شود. در این بخشنامه تاکید شده در صورتی که اطلاعات مالیاتی املاک در این سامانه ثبت نشده و ملک در دفاتر اسناد رسمی مورد نقل‌وانتقال قرار گیرد، همه مسؤولیت‌ها متوجه ماموران و کارشناسان مالیاتی است. همچنین بر اساس بخشنامه دیگر سازمان امور مالیاتی تا پایان امسال بخشی از وظایف این سازمان به دفاتر اسناد رسمی واگذار خواهد شد و برون‌سپاری فرآیند دریافت مالیات نقل‌وانتقال املاک موضوع ماده 59 قانون مالیات‌های مستقیم و صدور گواهی آنی مربوط از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت خواهد گرفت. بر این اساس تا پایان بهمن امسال ادارات کل امور مالیاتی باید نسبت به رسیدگی و قطعیت همه پرونده‌های مربوط به درآمد اجاره املاک از سال 91 تا 95 اقدام و گزارش پیشرفت کار را به‌صورت ماهانه به معاونت مالیات‌های مستقیم ارسال کنند.

اجاره مسکن 11 درصد رشد کرد
گروه اقتصادی: تعداد معاملات مسکن در پایتخت با 2/50 درصد رشد در آذر امسال به 8/17 هزار واحد مسکونی رسید، ضمن اینکه متوسط قیمت با ۱۵ درصد افزایش به ۵ میلیون و ۹۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به آذر پارسال 9/14 درصد افزایش نشان می‌دهد. به گزارش بانک مرکزی، از مجموع ۱۷ هزار و ۷۷۶ واحد مسکونی معامله شده در تهران، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم 8/48 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم یاد شده در مقایسه با آذر پارسال 7/3 واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است. از میان مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم 9/14 درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است، همچنین مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم‌های 4/11 و 9/9 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع 1/74 درصد از کل معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به مناطق ۵، ۴، ۲، ۸، ۱۴، ۱۰، ۷، ۳، ۱ و ۱۵ بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده 9/25 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. از سوی دیگر شاخص کرایه مسکن اجاری آذرماه 8/10 درصد و در کل مناطق شهری 7/9 درصد رشد داشته است.


واردات گوشی اپل هزار برابر شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاثیرات اجرای رجیستری را با شرح آمار تشریح کرد. به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری‌جهرمی با انتشار آمار واردات گوشی تلفن همراه بر اساس مجوزهای ترخیص صادرشده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نوشت: تاثیرات اجرای رجیستری یا طرح ثبت گوشی تلفن همراه به شرح آمار گزارش شده است. وی‌ افزود: واردات انواع گوشی از مبادی رسمی رشد 4 درصدی و گوشی‌های ساخت شرکت اپل به صورت خاص رشد هزار درصدی را نشان می‌دهد. بر این اساس از ابتدای امسال نزدیک به یک میلیون و ۷۴۲ هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه از طریق گمرکات وارد کشور شده که ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارداتی به میزان ۲۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده است. همچنین در یک ماهه گذشته تعداد ۳۸۰ هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه با ثبت IMEI در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک وارد کشور شد و ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارداتی ۵۰ میلیون دلار بود. همچنین بر اساس آمار گمرک در آبان امسال ۲۰۹۶ دستگاه گوشی تلفن همراه آیفون ایکس به ایران وارد شده است. ارزش این تعداد گوشی بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع گمرکی در مجموع به میزان 2 میلیون و ۲۹۰ هزار دلار می‌رسد. مجموع واردات گوشی‌های تلفن همراه آیفون ایکس در سال‌جاری فقط ۲۰۹۶ دستگاهی است که در آبان ماه وارد ایران شده و همچنان ادامه دارد.
 


Page Generated in 0/0056 sec