printlogo


کد خبر: 186421تاریخ: 1396/10/7 00:00
اخبار

پیام مردمی
درخواست از شهرداری تهران
این روزها در کنار بیمارستان بوعلی واقع در خیابان دماوند تهران، برای استفاده شهروندان و بیماران بالابری در کنار پل عابر پیاده قرار گرفته است اما متاسفانه این بالابر در بیشتر ساعات روز یا خراب است یا خارج از سرویس قرار دارد. به دلیل اینکه مردم و بویژه بیماران در زمان خروج از بیمارستان از این بالابر برای تردد از سطح خیابان دماوند استفاده می‌کنند، خراب بودن آن باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است. به نظر می‌رسد آنطور که باید نسبت به سرویس‌دهی و به روز‌رسانی و همچنین خدمات این وسیله مهم آن هم در کنار یک مرکز درمانی و بیمارستان بزرگ توجه نمی‌شود از شهرداری تهران بویژه شهرداری منطقه تقاضای رسیدگی فوری به این موضوع را دارم.
محمدی – تهران


 اثرات مادام‌العمر آلودگی هوا بر کودکان
کودکان یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها برابر آلودگی هوا هستند و پیامدهای ناشی از این آلودگی بر سلامت آنان می‌تواند مادام‌العمر باشد. به گزارش «وطن امروز»، مریم نادری، مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: بسیاری از مطالعات نشان داده آلودگی هوا بشدت با شرایط تنفسی مانند ذات‌الریه، برونشیت و آسم مرتبط است. همچنین می‌‌تواند بر سیستم ایمنی کودکان، ریه و رشد مغز و توسعه‌شناختی تاثیر بگذارد. اگر این بیماری‌ها درمان نشود برخی عوارض سلامتی مرتبط با آلودگی هوا می‌‌تواند یک عمر باقی بماند. به گفته نادری، مطالعات مختلفی در گذشته نشان داده است چگونه آلودگی، عملکرد ریه و رشد مغز در کودکان را مختل می‌‌کند. حجم هوای استنشاقی نیز با توجه به سطح فعالیت متفاوت است؛ کودکانی که بازی پرتحرک یا ورزش می‌کنند حجم بیشتری از هوا را نسبت به کودکانی که خواب هستند یا تحرک کمتری دارند، وارد ریه خود می‌کنند. این تفاوت در رفتار تنفسی نیز ممکن است خطر ابتلای کودک به بیماری‌های ریوی مرتبط با ذرات ریز را افزایش دهد. ریه‌ و مغز کودکان با هوای پاک‌ بهتر رشد می‌کند.


در واحدهای پستی سراسر کشور
پیش‌ثبت‌نام کارت هوشمند ملی رایگان شد
شرکت ملی پست در راستای تاکید وزیر ارتباطات و به منظور تسهیل در ارائه خدمات مربوط به کارت هوشمند ملی و رفاه حال شهروندان، پیش‌ثبت‌نام و نوبت‌گیری در واحدهای پستی دولتی سراسر کشور را رایگان اعلام کرد. به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر روابط عمومی شرکت پست با بیان این مطلب گفت: به دنبال بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه پستی جنوب غرب تهران و بررسی روند ارائه خدمات مربوط به کارت هوشمند ملی و همچنین براساس تصمیم جدید مدیران ارشد شرکت ملی پست، ارائه خدمات مربوط به پیش‌ثبت‌نام و نوبت‌گیری کارت هوشمند ملی در واحدهای پستی سراسر کشور به صورت رایگان انجام خواهد شد. وی تصریح کرد: براین اساس، امکانات لازم اعم از رایانه و خطوط ارتباطی در محل‌های مناسب واحدهای پستی ارائه‌دهنده خدمات کارت هوشمند ملی در سراسر کشور قرار گرفته است تا متقاضیان بتوانند پیش‌ثبت‌نام را شخصا و بدون پرداخت هزینه نیز انجام دهند. مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی پست اظهار کرد: همچنین متقاضیان می‌توانند در صورت نیاز،  پیش‌ثبت‌نام را در میز خدمت ( مستقر در واحدهای پستی) و با همکاری کارکنان پست انجام دهند.   ترابی در ادامه یادآور شد: فرآیند ثبت‌نام کارت هوشمند ملی از طریق سامانه سازمان ثبت‌احوال کشور نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.
 


Page Generated in 0/0076 sec