printlogo


کد خبر: 186430تاریخ: 1396/10/7 00:00
اخبار

«به وقت شام» نفسگیر‌‌‌‌‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران
سازنده موسیقی فیلم سینمایی
«به وقت شام» تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا را نفسگیر‌‌‌‌‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دانست. چندی پیش طی خبری اعلام شد موسیقی فیلم «به وقت شام» جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا به کارن همایونفر سپرده شده است. این جدیدترین همکاری کارن همایونفر با ابراهیم حاتمی‌کیا پس از ساخت موسیقی فیلم «بادیگارد» به شمار می‌آید. کارن همایونفر در صفحه اینستاگرامش با انتشار عکسی از خودش و ابراهیم حاتمی‌کیا طی یادداشتی درباره فیلم «به وقت شام» نوشت: «با ابراهیم حاتمی‌کیای عزیزم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. روزهای سخت و‌ دشوار آماده‌سازی فیلمی که بی‌شک بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین و بی‌پروا‌ترین تولید سینمایی ایران است. نفس‌ها را حبس کنید. امیدوارم پنجمین همکاری‌مان سینمای جدی ایران را سیراب کند. هنگام ساخت بادیگارد گفته بودم با ساخت یافته‌‌‌‌‌ترین ساخته او مواجه هستیم، اکنون بی‌اغراق می‌گویم با نفسگیرترین فیلم سینمای ایران که با گروه فوق‌حرفه‌ای‌اش کم از تولیدات هالیوود ندارد. سخت‌ترین موسیقی که کار کردیم مونتاژ و صدای فوق‌العاده و گروه بازیگران ایرانی و غیرایرانی عالی و جلوه‌های ویژه و میدانی و‌ قصه‌ای که تماما واقعی، مستند و نفسگیر است. فیلم این روزهاست و دغدغه‌‌های امروز ما... فیلمی فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران و منطقه‌ پرالتهاب ما».


کدام رمان‌ها نامزدهای جایزه جلال شدند؟
اسامی نامزدهای بخش رمان و داستان بلند دهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی «جلال آل‌احمد» اعلام شد. به گزارش «وطن‌امروز»، با داوری ابراهیم زاهدی‌مطلق، علی چنگیزی و محمدرضا بایرامی از میان ۴۹۵ اثر رسیده، 5 اثر زیر به‌عنوان نامزد نهایی بخش رمان و داستان بلند دهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» معرفی شدند: «الفبای مردگان» اثر هادی خورشاهیان، «این خیابان سرعت‌گیر ندارد» اثر مریم جهانی، «بی‌کتابی» اثر محمدرضا شرفی‌خبوشان، «تپه خرگوش» اثر علی‌اکبر حیدری و «وقت معلوم» اثر مهدی کفاش. گفتنی است مراسم پایانی دهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل‌‌احمد» ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۴ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.


فیلم جنجالی ریدلی اسکات بالاخره اکران شد
بازار روز کریسمس شاهد شروع اکران فیلم جدید ریدلی اسکات بود که با جایگزین کردن کریستوفر پلامر به جای کوین اسپیسی توانست خود را بموقع به پرده‌های نقره‌ای برساند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «همه پول‌های دنیا» و «بازی مالی» فیلم‌هایی بودند که برای نخستین‌بار روز کریسمس راهی پرده‌های سینماها شدند. در حالی که «جنگ ستارگان: آخرین جدای» و «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» به فروش خود ادامه دادند، 2 فیلم جدید نیز موفق به جلب مخاطبان به سینماها شدند. «همه پول‌های دنیا» جدیدترین ساخته ریدلی اسکات با نمایش در ۲۰۶۸ سالن سینما در نخستین روز اکرانش 6/2 میلیون دلار فروخت. کمپانی سونی تصمیم گرفت این فیلم را ۲۵ دسامبر اکران کند تا فضایی برای تنفس تا رسیدن به آخر هفته کریسمس داشته باشد و در طول هفته بتواند مخاطبان بیشتری را برای آخر هفته جذب کند. مارک والبرگ و میشل ویلیامز دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم داستان یک آدم‌ربایی به قصد اخاذی را روایت کرده‌اند. فروش امسال بویژه از آن رو اهمیت دارد که شاید بتواند فاصله باکس‌آفیس داخلی آمریکا را که یک یا 2 درصد کمتر از رکورد 4/11 میلیارد دلاری سال ۲۰۱۶ است، پر کند. در هر حال در بازار روز کریسمس «جنگ ستارگان: آخرین جدای» محصول دیزنی و لوکاس فیلم با فاصله بیشتر از فیلم‌های دیگر از نمایش در ۴۲۳۲ سالن سینما 5/27 میلیون دلار فروخت و فروش داخلی خود را به 6/395 میلیون دلار رساند و با احتساب بازار بین‌المللی، مجموع فروشش را به 6/791 میلیون دلار، یعنی به مرز ۸۰۰ میلیون دلار رساند.
 


Page Generated in 0/0057 sec