printlogo


کد خبر: 186432تاریخ: 1396/10/7 00:00
هفته هفدهم لیگ برتر و روز دشوار آبی‌ها در اهواز
جنگ قرمزها در تهران

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و استقلال مقابل همنام اهوازی قرار می‌گیرد و پرسپولیس صدرنشین باید به مصاف تیم پرهوادار تراکتورسازی تبریز برود. 2 تیم همنام که در فوتبال ایران به اصطلاح برادر نامیده می‌شوند، مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. با این حال این مسابقه به هیچ عنوان برادرانه نیست! هر دو تیم به نیمه‌نهایی جام حذفی صعود کرده‌‌‌اند. البته استقلال خوزستان هفته گذشته مقابل تراکتورسازی شکست سنگینی را متحمل شد اما برادر بزرگ ترش در تهران تیم صنعت نفت را به چهارمیخ کشید و با یک برد پرگل دل هوادارانش را شاد کرد و به آنها نوید بازگشت به روزهای اوج را داد. استقلال با 9 گل خورده بعد از پرسپولیس دومین خط دفاع برتر لیگ را در اختیار دارد ولی آبی‌پوشان اهوازی صاحب ضعیف‌‌‌‌‌ترین خط دفاع هستند و 24 گل خورده‌‌‌اند. شاگردان شفر اگر بتوانند در این بازی پیروز شوند شانس حضور در جمع 4 تیم برتر جدول را خواهند داشت به شرطی که پیکان و سایپا این هفته ناکام بمانند. برادر کوچک‌‌‌‌‌‌تر اما برای فرار از انتهای جدول و خطر سقوط تلاش می‌کند. از این رو برادرکشی در اهواز دیدنی خواهد بود! در استقلال جپاروف، امید ابراهیمی و فرشید باقری خط هافبک قدرتمندی را تشکیل داده‌‌اند و محسن کریمی و داریوش شجاعیان در خط حمله عالی کار می‌کنند. خط دفاع و دروازه‌بان این تیم هم قدرتمندتر از گذشته شده و بعید است استقلال خوزستان مقابل برادر بزرگ‌تر حرفی برای گفتن داشته باشد. استقلال خوزستان مثیم  دورقی، حکیم نصاری و موسی کولیبالی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و میلاد زکی‌پور تنها محروم آبی‌پوشان تهرانی است. بازی رفت 2 تیم برنده نداشت و با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.
ویسی: دست و پا بسته نیستیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: باید تاوان استفاده کردن از جوانان را بدهیم و زجر بکشیم تا تیم خوبی شویم. عبدالله ویسی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال در هفته هفدهم لیگ برتر اظهار داشت: بازی‌هایی که تیم‌ها مقابل استقلال و پرسپولیس انجام می‌دهند، خاص است و همه توجهات به این بازی‌هاست. ویسی با اشاره به آخرین وضعیت حریف امروز تیمش خاطرنشان کرد: در هفته‌های اول چیزی از استقلال ندیدیم اما این تیم در هفته‌های اخیر بهتر شده و توپ را بخوبی به چرخش در می‌آورد. استقلالی‌ها پیش از این گل نمی‌زدند اما الان هم خوب گل می‌زنند و هم خوب دفاع می‌کنند. ما قطعاً مقابل این تیم گردن کلفت دست و پا بسته نیستیم. وینفرد شفر در کشور خودش (آلمان) مربی خوبی بوده است و اینجا هم کارش را به بهترین شکل انجام می‌دهد. سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان درباره حضور ناصر قلاوند در این تیم عنوان کرد: قلاوند از جمله بازیکنان خوزستانی است که در سپاهان او را جایگزین نفراتی دیگر کردم. او رباط پاره کرده بود اما اکنون در تمرینات حضور دارد و اگر بتوانیم از این بازیکن استفاده خواهیم کرد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه استقلال خوزستان توانسته است بازیکنان مدنظرش را جذب کند، گفت: بازیکنان به‌خاطر شرایطی که باشگاه پیدا کرده است، پول نقد می‌خواهند. متأسفانه تیم ما را در سطح پایین نگاه می‌کنند، در صورتی که استقلال خوزستان قهرمان شده و بازیکنان بزرگی در این تیم بازی می‌کنند. ما در حال حاضر جزو 4 تیم برتر جام حذفی هستیم و مانند سایر تیم‌ها شانس قهرمانی داریم.
تراکتور میهمان پرسپولیس
سرخپوشان با 8 امتیاز بیشتر نسبت به تیم دوم جدول همچنان صدرنشین لیگ برتر هستند اما این دلیل نمی‌شود که در نیم‌فصل دوم بازهم بخواهند امتیاز از دست بدهند. شاگردان برانکو بعد از حذف از جام حذفی 2 امتیاز در بازی با فولاد خوزستان از دست دادند و این هفته هم میزبان تیم تراکتورسازی تبریز هستند. تراکتوری که قطعا در این بازی به اندازه پرسپولیس روی سکوها تماشاگر خواهد داشت! اگرچه تراکتورسازی در رده دهم جدول است اما شاگردان گل‌محمدی فوتبالی تاکتیکی و با برنامه را ارائه می‌دهند و همین مساله بر جذابیت‌‌های فنی این بازی اضافه می‌کند. تقابل دو تیم تاکتیکی که البته هر دو هم در آسیا حضور دارند. این بازی می‌تواند در سطح لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود، یک بازی هیجان‌انگیز برای هر دو تیم. در تراکتورسازی امید عالیشاه، بازیکن پرسپولیس که به‌خاطر سربازی به این تیم رفته اکنون به روزهای اوجش بازگشته است. در بازی قبل هم گلزنی کرد و اکنون او مجبور است مقابل تیم اصلی خود و هواداران پرسپولیس قرار بگیرد. سرخپوشان هم علی علیپور 10 گله را دارند که خیلی آماده است اما وحید امیری همچنان مصدوم  است و احتمال دارد در این بازی غایب باشد. در بازی رفت پرسپولیس در تبریز 2 بر یک به پیروزی رسید.
برنامه مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر و اسامی داوران
پنجشنبه ۷ دی‌ماه ۹۶
استقلال خوزستان- استقلال تهران، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت ۱۶:۲۵
مهدی سیدعلی
جمعه ۸ دی‌ماه ۹۶
پرسپولیس- تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۴:۳۰
بیژن حیدری
گسترش فولاد تبریز- ذوب‌آهن اصفهان،  ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز، ساعت ۱۴:۳۰
کمیل غلامی
صنعت نفت آبادان- سایپا تهران، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ۱۶:۴۵
علیرضا فغانی
سیاه‌جامگان مشهد- سپیدرود رشت، ورزشگاه امام رضا(ع)، ساعت ۱۴:۳۰
علی صفایی
پیکان تهران- پارس جنوبی جم، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت ۱۵
حمید حاج‌ملک
نفت تهران- فولاد خوزستان، ورزشگاه تختی تهران، ساعت ۱۵
سعید رحیمی‌مقدم
فولاد مبارکه سپاهان- پدیده خراسان،  ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ساعت ۱۵:۱۵
موعود بنیادی‌فر
 


Page Generated in 0/0063 sec