printlogo


کد خبر: 186437تاریخ: 1396/10/7 00:00
اخبار

سبقت از مسی و شیرر
رکوردهای کین در ۲۰۱۷
خسرو فاضل: دومین هت‌تریک هری کین در 4 روز تاتنهام را به پیروزی 5 بر2 مقابل ساوتهمپتون در ویمبلی رهنمون ساخت و نام مهاجم 24 ساله را نیز در کتاب‌های تاریخ جاودانه کرد. این فوروارد انگلیسی 22 ساله رکورد بیشترین تعداد گل زده در یک سال در لیگ برتر را که در اختیار آلن شیرر بود از آن خود کرد و همچنین با سبقت از لیونل مسی، بهترین گلزن سال 2017 در عرصه ملی و باشگاهی شد.  تاتنهام تا روز 2 ژانویه و مصاف با سوانسی در لیبرتی استراحت خواهد داشت.  به همین دلیل با استفاده از آمار سایت اوپتا می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به سال رویایی هری کین بیندازیم.
39: هری کین با زدن 39 گل در 36 بازی لیگ برتر در سال 2017، رکورد 22 ساله آلن شیرر را شکست.  شیرر در سال 1995 به همراه بلکبرن راورز موفق شده بود در 42 بازی، 36 بار دروازه حریفان را فرو بریزد.
6: کین به نخستین ‌بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که موفق شده در یک سال تقویمی، 6 بار هت‌تریک کند.
2:  کین به نخستین‌ بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که توانسته در 2 مقطع متفاوت در 2 بازی متوالی هت‌تریک کند.  (پیش از بازی‌های اخیر مقابل برنلی و ساوتهمپتون، کین در مه ‌2017 موفق شده بود در 2 بازی متوالی مقابل لستر و هال‌سیتی هت‌تریک کند).
8: کین در دوران فوتبال خود در لیگ برتر، 8 هت‌تریک به ثبت رسانده است.  او حالا در این رقم با مایکل اوون و تیری آنری مشترک است و تنها رابی فاولر (9) و آلن شیرر (11) را بالاتر از خود می‌بیند.
56: هری کین در 52 بازی خود برای تاتنهام و تیم‌ملی انگلیس در همه رقابت‌های سال 2017، 56 گل به ثمر رساند تا با غلبه بر مسی 54 گله، برترین گلزن سال 2017 نام گیرد. (49 گل برای تاتنهام و 7 گل برای انگلستان) کریس رونالدو، روبرت لواندوفسکی و ادینسون کاوانی با 53 گل، دیگر نفرات بالانشین این لیست هستند.
3:  تنها 3 گل از 49 گل کین برای تاتنهام در این سال از روی نقطه پنالتی زده شد.
5 : استوک‌سیتی و لسترسیتی هر کدام با دریافت 5 گل، تیم‌های مورد علاقه کین در سال 2017 بودند.
10: کریستین اریکسن و دله علی با ارسال 10 پاس گل، بیشترین نقش را در گل‌های کین داشته‌اند و کیران تریپیر با 8 پاس گل، سومین سازنده مهم گل‌های کین بوده است.
30: هری کین دومین بازیکن لیگ برتر در یک دهه گذشته است که موفق شده بیشتر از 30 گل در یک سال به ثمر برساند.  بازیکن قبلی رابین فان پرسی بود که در سال 2011، 35 گل برای آرسنال زده بود.


با بازگشت امیری چه کسی نیمکت نشین می شود؟
علامت سؤال بزرگ در ترکیب پرسپولیس
 با بازگشت امیری به شرایط بازی و آمادگی بالای احمدزاده، برانکو چه بازیکنی را نیمکت‌نشین خواهد کرد؟ به گزارش شفقنا ورزشی، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از تراکتورسازی پذیرایی خواهد کرد. سرخ‌پوشان با توجه به تساوی در دیدار قبلی خود به کسب 3 امتیاز این دیدار حساس سخت نیاز دارند. علامت سوال بزرگی قبل از این دیدار حساس وجود دارد و آنکه اینکه در صورت بازگشت وحید امیری، برانکو چه بازیکنی را نیمکت‌نشین خواهد کرد؟ فرشاد احمدزاده در دیدارهای اخیر پرسپولیس بعد از بازگشت از دوران آسیب‌دیدگی آماده و سرحال نشان داده و از طرف دیگر وحید امیری از بهترین‌های پرسپولیس است و بسیار بعید است برانکو در صورت آماده بودن این بازیکن در دیدار برابر تراکتورسازی او را نیمکت‌نشین کند. این احتمال وجود دارد که برانکو برای هجومی کردن تیمش با یک هافبک دفاعی بازی کند و  فرشاد احمدزاده را به میانه میدان آورد.  فصل قبل سرمربی سرخ‌پوشان از یک هافبک دفاعی استفاده می‌کرد اما او در فصل جاری محتاط‌تر شده است. با توجه به اینکه پرسپولیس در آزادی به 3 امتیاز نیاز دارد شاید برانکو این بار تغییر رویه دهد و تیمش را با یک هافبک دفاعی به میدان بفرستد که در این صورت با توجه به علاقه زیاد او به ربیع‌خواه این احتمال زیاد است که کامیابی‌نیا نیمکت‌نشین شود.
 


Page Generated in 0/0063 sec