printlogo


کد خبر: 186589تاریخ: 1396/10/11 00:00
اخبار

«شماره‌‌های خانواده کشته‌شده‌‌های 88 را برای من می‌فرستاد!»
افشاگری مسیح علی‌نژاد علیه ابتکار
در پی واکنش معصومه ابتکار به اعتراضات اخیر در کشور، یک خبرنگار مقیم خارج، دست به افشاگری علیه او زده و مدعی شد ابتکار در اغتشاشات سال 88 از او خواسته است به اعتشاشات دامن بزند! به گزارش «وطن‌امروز»، معصومه ابتکار، معاون حسن روحانی در امور زنان و از عناصر اصلاح‌طلب، در راستای انتقاد اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان به تجمعات و اعتراضات اخیر در کشور، پستی را در یکی از شبکه‌‌های اجتماعی منتشر و تلویحا این اعتراضات را به خارج از کشور منتسب کرد. ابتکار با انتشار چند تصویر از حمایت سعودی‌ها از اعتراضات در ایران، نوشت: «اعتراض حق ملت‌هاست اما هشیار باشیم که رهبری اعتراضات کجاست؟ کیست؟» این نوشته ابتکار که اعتراضات را تلویحا به سعودی‌ها نسبت داده بود؛ با واکنش یک ضدانقلاب مقیم خارج مواجه شد. مسیح علی‌نژاد در واکنش به این پست ابتکار، مدعی شد سال 88 ابتکار شماره خانواده کشته‌شده‌ها را به او داده و از او خواسته است از آنها حمایت کند. علی‌نژاد در این‌باره نوشت: «خانم ابتکار! سال 88 لیست خانواده‌های کشته‌شدگان و شماره تماس خانواده‌های‌شان را شما برای منی که خبرنگار خارج‌نشین بودم ارسال کردید و می‌گفتید چون این مردم در داخل رسانه‌ای ندارند! الان به مردمی که توی خیابان هستند و هیچ رسانه‌ای ندارند می‌گویید از خارج رهبری می‌شوند؟ چرا برای مردم پرونده‌‌سازی می‌کنید».


با تخریب اموال عمومی و آشوب برخورد شود
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد با تخریب اموال عمومی و ایجاد آشوب شد. به گزارش فارس، علی مطهری طی یادداشتی با تاکید بر ضرورت به رسمیت شناختن اعتراضات مدنی مردم از سوی مسؤولان در عین حال خواستار برخورد با تخریب اموال عمومی و ایجاد آشوب شد. در یادداشت مطهری آمده است: «در چند روز اخیر اعتراضاتی عمدتاً اقتصادی در برخی شهرهای کشور انجام شد. اینکه مردم احساس آزادی می‌کنند و نظر خود را در قالب تجمع یا راهپیمایی بیان می‌نمایند یک نقطه مثبت و روشن برای جامعه ما و نظام جمهوری اسلامی است اما اینکه این اظهارنظرهای جمعی توأم با تخریب اموال عمومی و اخلال در نظم جامعه می‌شود یک نقطه منفی و تاریک است. مسؤولان ما باید برای بخش اول این پدیده یعنی اظهارنظر مدنی و آرام مردم شرایط را مهیا کنند و با بخش دوم آن یعنی تخریب اموال عمومی و ایجاد آشوب بشدت برخورد نمایند».

استانداری تهران: تجمع در تهران غیرقانونی است
استانداری نسبت به برگزاری هرگونه تجمع اعتراضی در تهران هشدار داد. کانال استانداری تهران در متن کوتاهی به نقل از محمدحسین مقیمی، استاندار تهران نوشت: هیچ مجوزی برای تجمع در تهران صادر نشده و تجمعات غیرقانونی است. معاون امنیتی استانداری تهران نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم، نسبت به برگزاری تجمعات بدون مجوز در پایتخت هشدار داده بود. همچنین علی‌اصغر ناصربخت، معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران نیز درباره اقدامات برخی اغتشاشگران در روز شنبه در تهران اظهار کرد: روز شنبه تعداد اندکی از افراد نا‌آگاه و جاهل که شعارهای غیرمعیشتی نیز زمزمه می‌کردند در طول مسیر خیابان انقلاب تهران اقدام به حرکات ناشایست و تخریب اموال عمومی مردم کردند. وی ادامه داد: بلافاصله نیروی انتظامی برای تأمین آسایش شهروندان وارد صحنه شد و برخی عوامل جاهل و نا‌آگاه در این جریان متفرق و تعدادی نیز بازداشت شدند. معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران تصریح کرد: تعداد اندکی از افرادی که در آسایش مردم اختلال ایجاد کرده بودند به‌سرعت بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.
 


Page Generated in 0/0048 sec