printlogo


کد خبر: 186590تاریخ: 1396/10/11 00:00
اخبار

امیرعبداللهیان خطاب به ترامپ: ذوق‌زده نشوید!
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در فضای مجازی، نوشت: آقای ترامپ! ذوق‌زده نشوید، حساب آشوبگران از پیگیری مطالبات معیشتی مردم جداست. به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در توئیتر خود نوشت: «آقای ترامپ! ذوق‌زده نشوید. حساب آشوبگران از پیگیری مطالبات معیشتی مردم جداست. مردم ایران، امنیت ملی و مردم‌سالاری دینی نظام اسلامی را بر حاکمیت سیاست‌های مزورانه و تروریستی کاخ سفید ترجیح می‌دهند».

آل‌سعود رنگ صندوق رأی را ندیده حالا از حق مردم ایران حرف می‌زند
سخنگــوی کمیسیـون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سوءاستفاده دشمن از ناآرامی‌های اخیر گفت: آل‌سعود که تا به حال رنگ صندوق رای را ندیده، حالا از حق مردم ایران حرف می‌زند. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به برخی تجمعات اخیر در برخی شهرها و حواشی پیش آمده، اظهار داشت: واقعیت این است که فریادها و مطالبات بحق مردم مورد بهره‌برداری ناحق دشمن قرار گرفته است. وی در توضیح این نکته گفت: اینکه مردم با مشکلات اقتصادی مثل رکود روبه‌رو هستند و دولت نتوانسته در ۵ سال اخیر بحران رکود را حل کند و امروز بحران اشتغال و گرانی‌های لجام‌گسیخته نیز گریبانگیر مردم شده و بخش عمده مردم از عهده هزینه‌های زندگی برنمی‌آیند، یک واقعیت است اما نباید فضا به سمتی برود که این اعتراضات بحق از طرف برخی کشورهای معاند که ۴۰ سال است با روش‌های مختلف به دنبال فتنه‌انگیزی علیه انقلاب اسلامی هستند، به حاشیه کشیده شده و آنها از این نمد کلاهی برای خودشان ببافند.
نقوی‌حسینی همچنین به حمایت‌های رژیم آل‌سعود از ناآرامی‌های اخیر در بعضی شهرها اشاره کرد و اظهار داشت: دولت آل‌سعود که یک دولت قبیله‌ای و طایفه‌ای است و تا به حال رنگ دموکراسی، صندوق رای و آرای عمومی را ندیده، حالا حامی مردم ایران شده و از خواسته‌های مردم حرف می‌زند، در حالی که خودشان 3 سال است بی‌توجه به خواسته‌های مردم یمن، این ملت بی‌دفاع را بمباران کرده و به خاک و خون می‌کشند.

وزارت امور خارجه مداخله‌جویی کانادا را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکومیت و رد بیانیه مداخله‌جویانه وزارت خارجه کانادا گفت: جمهوری اسلامی مواضع مداخله‌جویانه دولت کانادا را ناقض تعهدات حقوقی و بین‌المللی آن کشور و فاقد هرگونه وجاهت می‌داند. بهرام قاسمی ضمن محکومیت و رد بیانیه مداخله‌جویانه وزارت خارجه کانادا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مواضع مداخله‌جویانه دولت کانادا را ناقض تعهدات حقوقی و بین‌المللی آن کشور و فاقد هرگونه وجاهت می‌داند. سخنگوی وزارت امور خارجه، قتل یک شهروند ایرانی مقیم کانادا توسط پلیس این کشور و عدم پاسخگویی دولت کانادا تاکنون و نادیده گرفتن مطالبات و درخواست‌‌های بحق ایرانیان مقیم کانادا به منظور برخورداری از حقوق اولیه کنسولی و اقامتی به‌رغم پیگیری‌‌های مستمر ایرانیان و وزارت امور خارجه کشورمان را از مصادیق سیاست‌های دوگانه این کشور در قبال شهروندان ایرانی خواند. قاسمی ضمن تأکید بر اینکه اینگونه مواضع دولت کانادا با اظهارات مقامات عالیه آن کشور درباره تعامل و گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد، گفت: متاسفانه این ادبیات دولت کانادا تکرار ادبیات غلط، غیرمنطقی و ناکارآمد دولت‌‌های قبلی کانادا علیه مردم ایران بوده و مردود است. گفتنی است کانادا با صدور بیانیه‌ای از اعتراضات در ایران حمایت کرده بود.
 


Page Generated in 0/0059 sec