printlogo


کد خبر: 186615تاریخ: 1396/10/11 00:00
اخبار

ده‌نمکی به جای فجر  سراغ اکران رفت
فیلم سینمایی «زندانی‌ها» جدیدترین ساخته مسعود ده‌نمکی برای اکران عمومی آماده می‌شود و در جشنواره فیلم فجر حضور نخواهد داشت. به گزارش فارس، مسعود ده‌نمکی که پروانه ساخت «زندانی‌ها» را مدتی است از وزارت ارشاد دریافت کرده با توجه به آماده‌سازی شرایط لازم برای ساخت فیلم، امسال در جشنواره فیلم فجر حاضر نخواهد شد و تصمیم گرفته هفتمین اثر خود را برای اکران عمومی آماده کند. او که در کارنامه هنری خود ساخت فیلم‌های پرفروش را به ثبت رسانده با توجه به تبحر در ساخت آثار مخاطب‌پسند، پیش‌بینی می‌شود «زندانی‌ها» بتواند علاوه بر ارزش‌های هنری، مخاطب را بخوبی با خود همراه کند. پیش از این ده‌نمکی قصد داشت در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی فیلم «طیب‌خان» را بسازد که به دلیل موانعی که بر سر راه تولید فیلم ایجاد شد و اینکه فصل مناسب فیلمبرداری از دست رفت تصمیم گرفت تولید فیلم را  به سال آینده و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موکول کند و فیلمنامه اجتماعی «زندانی‌ها» را برای تولید آماده کرد. به محض دریافت پروانه ساخت مراحل اجرایی فیلم انجام شده و فیلم وارد مرحله تولید می‌شود.


«تراس» در حوزه هنری به صحنه می‌رود
درام اجتماعی «تراس» نوشته ژان کلود کریر به کارگردانی بهروز عبادی در تماشاخانه ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. به گزارش فارس، درام اجتماعی «تراس» نوشته‌ ژان کلود کریر با ترجمه‌ اصغر نوری و به کارگردانی بهروز عبادی در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. مجید شناور، محمودرضا سلیمانی، فرشید حاجیان، علیرضا اسفندیاری، نسا توافق، غزاله قفلی و نازنین حبیبی به عنوان بازیگر در نمایش «تراس» ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: زنی قصد ترک همسرش را دارد و در این میان، خانه را برای فروش گذاشته است. مشتریانی که برای خرید خانه می‌آیند هر کدام درگیر مسائلی هستند... نمایش «تراس» با کارگردانی بهروز عبادی از 11 تا 29 دی‌ماه، ساعت 17:45 به مدت 75 دقیقه در تماشاخانه ماه به صحنه می‎رود. تماشاخانه ماه در خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه واقع است.


«پرواز درناها» منتشر شد
انتشارات کتاب نیستان کتاب «پرواز درناها» اثر داوود غفارزادگان را منتشر کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غفارزادگان در این رمان مخاطب خود را از شلوغی فضای شهر به شیطنت‌های نوجوانی در جغرافیایی خارج از تهران می‌برد، به میان روستاهای سبلان که الهام‌بخش بسیاری از نویسندگان ایران برای داستان‌نویسی بوده است. داستان «پرواز درناها» روایت یک تلاش است؛ تلاش برای بیشتر دانستن و روایتی نوستالژیک از سوادآموزی در یک روستا. ماجرای این رمان از اختلافات نوجوانان 2 روستا برای حضور در مدرسه و تلاش آنها برای شکل دادن به روستایی منحصر به خودشان شروع می‌شود و در ادامه روایتگر تلاش این نوجوانان برای حضور معلم در روستای آنهاست که در نهایت نیز با روایت نوستالژیک بازگشت درناها به روستای آنها با پایانی ویژه همراه می‌شود.  چاپ مجدد این رمان در زمانه‌ای که غفارزادگان سال‌هاست دست از نوشتن بویژه برای مخاطب نوجوان برداشته و بیش از هر چیز ترجیح می‌دهد به انتقال تجربیات خود و تربیت داستان‌نویسان نوجوان اقدام کند، رایحه‌ای خوش در بازار ادبیات داستانی نوجوانانه ایران باز می‌آورد. انتشارات کتاب نیستان در راستای چاپ مجدد مجموعه آثار این نویسنده، رمان «پرواز درناها» را با ویرایش و اصلاحات تازه در 120 صفحه و با قیمت
10 هزار تومان منتشر کرده است.
 


Page Generated in 0/0041 sec