printlogo


کد خبر: 186622تاریخ: 1396/10/11 00:00
پنجره زمستانی؛ رمزگشایی از ضعف قدرت‌های لیگ‌برتر

گاهی پول خرج کردن بی‌حساب‌وکتاب هم چاره کار نیست. وقتی به ترکیب 5 باشگاه مدعی فوتبال جزیره نگاه می‌کنیم،‌ نقاط ضعف فاحشی در ترکیب اصلی‌شان به چشم می‌خورد. پاشنه‌آشیل‌هایی که در زمستان فرصت ترمیم آن را خواهند داشت.
سیتی/ رهبر دفاعی
هیچ‌کس نمی‌تواند قابلیت‌های این فصل اوتامندی یا جان استونز را زیر سوال ببرد اما وقتی چندماه دیگر مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا آغاز شود، آن‌وقت کنترل مهاجمانی مثل لئو مسی، نیمار، لواندوفسکی یا دیبالا برای خط‌دفاعی سیتی‌زن‌ها مشکل خواهد بود. حذف به‌خاطر ضعف دفاعی، عاقبت همیشگی آنها در لیگ ‌قهرمانان اروپای چند فصل اخیر بوده است. بهترین اتفاق پیدا کردن مدافعی است که شخصیت رهبری در خط‌دفاع را داشته باشد.
بازیکن مناسب: نیکولاس زوله (بایرن‌مونیخ)
یونایتد/ مهندس معمار
بعد از خداحافظی الکس فرگوسن در سال 2013، شیاطین‌سرخ همیشه قابل‌پیش‌بینی بازی کرده‌اند. مویس، فان‌خال و مورینیو در پیدا کردن ستاره‌ای که بتواند به مدل بازی «من‌یو» نظم بدهد و ریتم تیم را عوض کند، ‌موفق نبوده‌اند. بازیکنی مثل پیانیچ در یووه یا سیلوا در من‌سیتی. پل پوگبا هر وقت در نقش بازیساز به میدان رفت، نمایش فوق‌العاده‌ای نداشت و میخیتاریان و خوان ماتا هم نتوانسته‌اند اعتماد مورینیو را جلب کنند. اولویت اولدترافورد پیدا کردن مهندس معماری است که روی سبک‌بازی قابل‌ پیش‌بینی آنها تاثیر بگذارد. ژوزه مورینیو از همین الان نسخه شفابخش را توی جیبش دارد و فقط منتظر شروع نقل‌وانتقالات زمستانی است تا سراغ ستاره دلخواهش در آرسنال برود.
بازیکن مناسب: مسوت اوزیل  
لیورپول/ گلر نیازمندیم
یورگن کلوپ در سومین فصل حضورش در لیورپول همه را ناامید کرده است. تمام نواقصی که در بازی لک‌لک‌ها در دوران برندان راجرز به چشم می‌خورد، کماکان به عنوان پاشنه آشیل وجود دارد؛‌ از ایرادهای دفاعی، تا بی‌ثباتی در نتیجه گرفتن. اما بزرگ‌ترین ایراد لیورپول، مانند تمام سال‌های اخیر دروازه‌بان است؛ مینیوله و کاریوس،‌ کلکسیون اشتباهات تمام‌نشدنی‌اند و زمستان بهترین فرصت برای بازسازی مهم‌ترین پست در این باشگاه است. لیورپول حتی با وجود خرید فان‌دایک 85 میلیون یورویی هم تیمی آسیب‌پذیر در خط‌دفاع خواهد بود، اگر در همین زمستان یک گلر جذب نکند.
بازیکن مناسب: کوین تراپ (پاری‌سن‌ژرمن)
چلسی/ بدون وینگر راست
آنتونیو کونته وقتی با خساست مدیران یووه روبه‌رو شد، ترجیح داد از ادامه همکاری منصرف شود اما او هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد در یکی از متمول‌ترین باشگاه‌های اروپا هم به بحران پول برخورد کند. چلسی، این فصل یکی از کم‌هزینه‌ترین تابستان‌ها را نسبت به باقی رقبا پشت‌سر گذاشت تا بالاخره صدای کونته بلند شود و از این بگوید که بی‌رمقی وینگرهای چلسی، مهم‌ترین دغدغه او در ژانویه است. پدرو و ویلیان، به عنوان تنها بازیکنان متخصص چلسی که مناسب بازی در این پست هستند، تنها روی 5 گل این تیم تاثیرگذار بوده‌اند. چلسی نیاز به بازیکنی دارد تا به عنوان دستیار موراتا در خط‌حمله، دیوار دفاعی حریف را بشکند.
بازیکن مناسب: ویلفرد زاها (کریستال پالاس)
آرسنال/ بحران هافبک میانی
آخرین بار که توپچی‌ها خیال‌شان از بابت بازیکنی جنگنده و کامل در میانه زمین راحت بود، یادتان می‌آید. گیلبرتو سیلوای برزیلی که سال 2008 از آرسنال جدا شد. بعد از جدایی سیلوا، آرسن ونگر برای 10 سال هیچ گزینه مناسبی را برای جایگزین کردن هافبک قلدر برزیلی‌اش پیدا نکرد. بویژه با مدل بازی آزاد توپچی‌ها، میانه زمین همیشه برای آنها نقطه ضعف بوده و طعنه‌آمیز است که بعد از جدایی گیلبرتو سیلوا،‌ آرسنالی‌ها هیچ‌وقت قهرمان لیگ نشدند. نه گرانیت ژاکا و نه هیچ‌کدام از خریدهای ونگر، در محکم کردن خط‌میانی آرسنال موفق نبودند. آرسن ونگر برای رسیدن به رویای قهرمانی در جزیره و سپس خداحافظی از دنیای مربیگری، باید دنبال بازیکنی با مشخصات سیلوا باشد.
بازیکن مناسب: عبدالله داکور (واتفورد)
 


Page Generated in 0/0057 sec