printlogo


کد خبر: 186627تاریخ: 1396/10/11 00:00
چهارگوشه

پیشگویی فضایی روتشیلدها
سال گذشته در چنین روزهایی، اکونومیست، نهاد پیشگوی معبد سرمایه‌داری وابسته به خاندان بانکدار روتشیلد، پیش‌بینی کرده بود که «در 100سالگی انقلاب بلشویکی روسیه، انقلاب در هوای سال 2017 موج خواهد زد.» عجیب آنکه کنایه اکونومیست نه گریبان کشورهای اوراسیا بلکه دامن خود آمریکا و اروپا را گرفت که در سال اخیر درگیر ناآرامی‌های اجتماعی پساترامپ، پسابریگزیت و پسالیبرالیسم، اختلافات نژادی، توفان‌های سیاسی و تروریسم سپید، سیاه یا داعشی شدند.  کار به جایی رسیده که این نشریه مرجع نولیبرالیسم بین‌المللی با تصمیمی منطقی مبنی بر پذیرفتن اشتباهات فاحش خود درباره پیش‌بینی روندهای جهانی، امسال در ویژه‌نامه «جهان در 2018» برای پیش‌بینی وقایع سال جدید میلادی از موسسه تامسون رویترز کمک گرفته است. مهم‌ترین موسسه آمار و برآوردهای اقتصادی جهان که از اواسط قرن نوزدهم توسط شرکای خاندان صهیونیست روتشیلد تاسیس شده بود. تامسون رویترز البته چیزی جز بازوی ارتباطی و مشورتی بانکداران لندن با دولت‌های کشورهای وابسته نیست، البته اکونومیست باز هم در ویژه‌نامه چشم‌انداز 2018 همانند ویژه‌نامه مشابه پارسال، ناخرسند از واقعیات موجود جهان علیه سرمایه‌داری صهیونیستی و ناتوان از تحلیل حقیقی آنچه در حال به حقیقت پیوستن است، ره افسانه‌زده است. اگر در سال 2017، ویژه‌نامه اکونومیست به طرح جلدی قرون وسطایی با مضمون نگرانی از رفتن اوباما و آمدن ترامپ روی آورده بود، امسال مهم‌ترین پیش‌بینی خود را نه به کره‌زمین بلکه به ماه و احتمال بهره‌برداری از معادن این قمر زمین توسط بشر اختصاص داده است!


اردن شایعه کودتای نظامی را رد کرد
در پی اقدام عبدالله دوم، پادشاه اردن برای برکناری 3 شاهزاده از ارتش این کشور و اعلام بازنشستگی آنها، برخی منابع رسانه‌ای گزارش کردند که این اقدام به دلیل وجود اطلاعاتی از سازمان اطلاعاتی اردن مبنی بر تلاش این افراد برای کودتا در دربار پادشاهی اردن صورت گرفته است. در واکنش به این خبر، دفتر پادشاهی اردن بیانیه‌ای صادر و تلاش‌ها برای کودتای 3 تن از فرماندهان ارتش این کشور با همکاری ولیعهدهای عربستان و امارات را رد کرد.

تشدید تدابیر امنیتی  در اروپا در آستانه سال نو
همزمان با برگزاری جشن‌های سال نو میلادی در اروپا، تدابیر امنیتی در کشورهای مختلف این قاره تشدید شد. در آستانه سال 2018 و برگزاری جشن‌های سال نو در اروپا، پلیس مسلح انگلیس در خیابان‌ها به گشتزنی می‌پردازد. در همین حال، پلیس فرانسه نیز از استقرار بیش از 10 هزار مأمور پلیس در شهر پاریس خبر داد. در شهر برلین، پایتخت آلمان نیز 1600 نیروی پلیس اضافی در خیابان‌ها مستقر شدند و همچنین در این شهر نقاط امنیتی و چادرهای صلیب سرخ برپا شده است.

انتقال داعشی‌ها به مکانی نامعلوم توسط آمریکا
بالگردهای آمریکایی در راستای سیاست واشنگتن در حمایت از گروه تروریستی داعش، عناصر مسلح این گروه را از اردوگاه السد در جنوب شهر حسکه به منطقه‌ای نامعلوم منتقل کردند. منابع محلی در حومه حسکه تصریح کردند گروه مسلحی که از اردوگاه السد منتقل شدند، همان گروهی است که ائتلاف آمریکایی پیش از این آنها را از حومه شرقی دیرالزور منتقل کرده بود. پیش‌تر وزارت دفاع روسیه، آمریکا را به ایجاد پادگانی برای آموزش تروریست‌های داعش در حسکه متهم کرده بود.

تیراندازی نزدیک میدان سرخ مسکو
منابع روسی از وقوع تیراندازی در میدان سرخ مسکو خبر می‌دهند. پلیس روسیه می‌گوید یک مرد ناشناس شامگاه شنبه در نزدیکی میدان سرخ مسکو به روی افراد آتش گشود که در پی آن 2 نفر زخمی شدند. به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این تیراندازی در پی درگیری بین چند نفر بوده که ضارب نیز از محل متواری شده است. پلیس با بیان اینکه عملیات جست‌وجو برای یافتن مهاجم را آغاز کرده، احتمال داد این تیراندازی به خاطر تاثیرات مصرف الکل بوده باشد.


Page Generated in 0/0057 sec