printlogo


کد خبر: 186646تاریخ: 1396/10/12 00:00
اخبار

دستور آیت‌الله آملی برای ورود دقیق دادستان‌ها به اتفاقات اخیر
رئیس قوه‌قضائیه به دادستان‌های کل کشور دستور داد با تفکیک مطالبات بر حق مردم از اغتشاشات، به اتفاقات روزهای اخیر ورود کنند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی دیروز در جلسه مسؤولان عالی قضایی با بیان اینکه در دوران ائمه معصومین(ع) نیز برخی با غبارآلود ساختن فضا، تشخیص حق و باطل را دشوار می‌کردند اما «بصیرت» و تمسک به شاخص «ولایت» همواره موجب شناسایی حق از باطل بوده است، اظهار کرد: امروز در گوشه و کنار کشور شاهد برخی اقدامات غیرقابل قبول هستیم. مسیر مردم بصیر ما از مسیر اغتشاشگران جداست. رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه نباید اجازه داد اموال عمومی و اموال اشخاص توسط اغتشاشگران تخریب شود، تصریح کرد: شکستن شیشه‌های بانک‌ها، هجوم به مساجد و حسینیه‌ها و حمله به اماکنی نظیر دادگستری‌ها و فرمانداری‌ها اقداماتی نیست که ضابطان قضایی تحمل کنند. بر همین اساس از دادستان‌های سراسر کشور اکیدا می‌خواهم با ورود دقیق به موضوع و با در نظر گرفتن ظرافت‌های کار، افرادی را که مطالبات بر حقی دارند به سمت طرق قانونی پیگیری این مطالبات دلالت دهند و با کسانی که به تخریب و آتش زدن اموال عمومی دست می‌زنند یا اموال اشخاص را از بین می‌برند و موجب تضییع حقوق افراد می‌شوند با قاطعیت و جدیت برخورد کنند. آملی‌لاریجانی با بیان اینکه کشور نیازمند انتظام است و هیچ مطالبه‌ای با ایجاد بی‌نظمی به نتیجه نخواهد رسید، اظهار کرد: هر مطالبه‌ای باید با متانت و آرامش مطرح شود و دادستان‌ها و نیروی انتظامی نیز موظفند جلوی از بین رفتن اموال عمومی و تضییع حقوق عمومی را بگیرند. رئیس قوه‌قضائیه به وجد آمدن دشمن از اتفاقات اخیر را ناشی از عدم شناخت آنها از ملت ایران و تکرار یک اشتباه قدیمی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا، انگلیس و سایر کشورها که طی این چند روز اظهارنظر یا اعلام حمایت از آشوبگران کرده‌اند، بدانند ملت بصیر ایران با پیروی از ولایت، جایی که امنیت کشور تهدید شود با تمام وجود در صحنه حضور خواهد داشت و هر چه دشمن در این آتش بیشتر بدمد، مردم مصمم‌تر و
با صلابت‌تر از ارزش‌های خود دفاع خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:
ملت، دولت و دلسوزان نظام لحظه‌ای ناامنی را تحمل نمی‌کنند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ملت، دولت و دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی با هر گرایشی، حتی لحظه‌ای ناامنی را تحمل نمی‌کنند و هرگز اجازه آشوبگری نمی‌دهند. حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، با تحلیل علل و عوامل بروز فتنه و اغتشاش در مناطق معدودی از برخی شهرها گفت: آمریکایی‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی همواره در پی فتنه علیه ملت بزرگ ایران بوده‌اند و اکنون نیز با موج‌سواری بر خواسته بحق مردم در زمینه‌های معیشتی و اقتصادی و به این بهانه در پی فتنه‌گری، آشوب و ناامنی در کشورند. وی تصریح کرد: مردم چه گناهی کرده‌اند که هم برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی را تحمل کنند و هم با آشوب و ناامنی از جانب عوامل دشمنان انقلاب اسلامی و نیز تحریم‌ها مواجه باشند؟ رئیسی، ناامنی‌های کنونی در کشور را سبب لبخندها و امیدواری دشمنان انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: رفع مشکلات اقتصادی و رسیدگی به وضع معیشتی مردم همواره از ضرورت‌های قوای سه‌گانه و در دستور کار مسؤولان بویژه دولتمردان بوده و هست و همه موظفند به دولت کمک کنند تا بتواند گره‌های اقتصادی مردم را باز و مشکلات معیشتی آنان را رفع کند. عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، فتنه جدید را ناشی از اقدام آمریکایی‌ها و دست‌نشانده‌های آنان برای ناامنی در کشور دانست و افزود: لحظه‌ای اجازه عرض اندام به دشمنان انقلاب داده نخواهد شد.

باهنر: مردم مراقب منحرف شدن مطالبات اقتصادی خود باشند
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: مردم باید مراقب باشند بعضی‌ها مطالبات اقتصادی را به اغتشاش تبدیل نکنند. محمدرضا باهنر در گفت‌‌وگو با تسنیم،  گفت: در چند روز گذشته شاهد اعتراضاتی بودیم که در بعضی نقاط به خشونت، تخریب و اغتشاش کشیده شد که باید این‌ وقایع را از منظری متفاوت دید. رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: کسانی که مطالبه بحق دارند، باید متوجه باشند طبیعی است که حفظ امنیت مردم نخستین مسؤولیت هر نظام حکومتی است. همچنین چند اغتشاش اخیر هم که به وجود آمده است نشان از این دارد که این اغتشاشات متفاوت از اغتشاشات سال 88 است و نشان می‌دهد مردم هوشیار و آگاه هستند و باید مراقب باشند بعضی‌ها این مطالبات واقعی نظیر مطالبات اقتصادی را به اغتشاش تبدیل نکنند.


Page Generated in 0/0066 sec