printlogo


کد خبر: 186647تاریخ: 1396/10/12 00:00
اخبار

جنایت در جریان ناآرامی‌های یکشنبه شب
جزئیات کشته‌شدن  پدر و پسر توسط  آشوبگران در دورود
در جریان ناآرامی‌های یکشنبه‌شب در شهر دورود در استان لرستان یک پدر و پسر در درون خودروی خود، به طرز فجیعی کشته شدند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در جریان ناآرامی‌های یکشنبه‌شب، آشوبگران راننده یک خودروی آتش‌نشانی آماده‌باش را از خودرو پیاده کرده و سوار آن می‌شوند و خودرو را روی پل هوایی راه‌آهن دورود رها می‌کنند. خودرو در سرازیری، خودروی پرایدی را که پدر و پسری سرنشین آن بودند زیر گرفته و هر دو سرنشین در دم جان باختند. این خودرو  پس از انجام ماموریت در حال بازگشت به ایستگاه آتش‌نشانی بود که اغتشاشگران، عوامل امدادی آتش‌نشانی را با فشار و تهدید از خودرو پیاده کرده و خودرو را از حدفاصل پل هوایی امام خمینی(ره) به سمت میدان منوچهری رها می‌کنند. متاسفانه این خودرو پس از برخورد با دو دستگاه  سواری پراید و سمند، موجب مرگ سرنشینان سواری پراید (پدر و فرزند) شد. گفتنی است در جریان ناآرامی‌های شنبه‌شب هم 2 نفر در دورود کشته شدند که جمع آمار کشته‌شدگان در این شهرستان به 4 نفر رسید. بر اساس برخی گزارش‌ها، صبح دیروز دوشنبه خادمی، نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی نیز از کشته شدن 2 نفر و مجروح شدن تعدادی از تجمع‌کنندگان یکشنبه‌شب در این شهرستان خبر داد. خبرگزاری صدا و سیما نیز دیروز گزارشی را منتشر کرد که در آن گزارش شده بود در جریان ناآرامی‌های یکشنبه شب در تویسرکان 6 نفر کشته شده اند. بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در جریان ناآرامی‌های یکشنبه‌شب در شاهین‌شهر نیز 3 نفر کشته شدند. بر این اساس، مجموع کشته‌شده‌ها در جریان ناآرامی‌های اخیر به 15 نفر رسیده است.

حمایت ترامپ و دخترش  از ناآرامی‌ها در ایران
رئیس‌جمهور آمریکا که طی روزهای اخیر در موارد متعددی از ایجاد ناآرامی در ایران حمایت کرده بود، بعدازظهر دیروز نیز بار دیگر از ناآرام شدن اوضاع در ایران حمایت کرد. بر اساس این گزارش، ترامپ در تازه‌ترین توئیت خود درباره اتفاقات ایران، در اظهاراتی توهین‌آمیز ملت ایران را «گرسنه» توصیف کرد. او در توئیت جدید خود درباره تحولات ایران نوشت: «ایران، به‌رغم توافق وحشتناکی که دولت اوباما با آنها انجام داد، در همه سطوح شکست‌خورده است. مردم عظیم ایران، سال‌های متمادی سرکوب شده‌اند. آنها گرسنه غذا و آزادی هستند. علاوه بر حقوق بشر، ثروت ایران هم غارت می‌شود. زمان تغییر است.» ترامپ قبل از این هم در توئیتی نوشت: «ایران به عنوان کشور شماره یک در حمایت از تروریسم دولتی، با سوابق متعدد نقض حقوق بشر که در هر ساعت رخ می‌دهد حالا اینترنت را تعطیل کرده تا معترضان صلح‌‌جو قادر به برقراری ارتباط نباشند. خوب نیست!»
«ایوانکا ترامپ»، دختر رئیس‌جمهور آمریکا هم دیروز در حساب کاربری خود در توئیتر از ناآرامی‌های اخیر در ایران حمایت کرد. او در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «روحیه قهرمانی و شجاعت تظاهر‌کنندگان صلح‌جو در ایران مرا تحت تأثیر قرار داد. ما باید در کنار مردم ایران بایستیم که در جست‌وجوی رهایی از ظلم هستند.» کاخ سفید نیز بامداد دیروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد. در بیانیه سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید آمده است: «ما از حق مردم ایران برای ابراز عقایدشان به صورت مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم. شایسته است صدای آنها شنیده شود.» وی اضافه کرد: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم از این حق بنیادین مبنی بر ابراز صلح‌آمیز عقاید محافظت کرده و از هر اقدامی که باعث سانسور می‌شود اجتناب کنند».

حمایت وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی از ناآرامی‌ها در ایران
وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی ضمن تکرار اتهامات بی‌پایه از اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر در ایران حمایت کرد. به گزارش فارس به نقل از تایمز اسرائیل، «ییزرائیل کاتز» گفت: «رئیس ستاد مشترک ارتش ایران گفت اسرائیل ظرف 25 سال آینده وجود نخواهد داشت، من به او می‌گویم اسرائیل برای همیشه پابرجا می‌ماند اما شما و همکاران‌تان در حکومت‌تان از بین خواهید رفت.» کاتز در ادامه از ناآرامی‌ها در برخی شهرهای ایران حمایت کرد و گفت: «من برای تظاهر‌کنندگان در ایران که در حال مبارزه برای آزادی و دموکراسی هستند آرزوی موفقیت می‌کنم».
 


Page Generated in 0/0066 sec