printlogo


کد خبر: 186655تاریخ: 1396/10/12 00:00
اخبار

اعلام اولویت شهر فرودگاهی امام(ره)
سال‌ها‌ست در ایران اصول دولتمداری بر مدار درآمدهای نفتی چرخیده که دولت همه‌کاره است؛ این شکل مشارکت‌پذیری نیست و باید تقسیم قدرت کنیم. به گزارش تسنیم، شهرام آدم‌نژاد در آیین معارفه‌‌‌‌اش به‌عنوان مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اعلام اینکه در دوره جدید قرار نیست فقط در عرصه فرودگاهی فعالیت کنیم، اظهار داشت: تغییر نگاه دولت به حوزه سرمایه‌گذاری ضروری است، چرا که ‌در این وضعیت انتخاب و تایید صلاحیت هر پیمانکاری با دولت خواهد بود. وی با تاکید بر اینکه ایران نیازمند توسعه است، اضافه کرد:‌ باید نظام لجستیک در فرودگاه امام خمینی(ره) اجرا شود و مصمم هستم تغییر را در  این فرودگاه عملیاتی کنیم. آدم‌نژاد با بیان اینکه صفر تا 100 پدیده شهر فرودگاهی امام روشن نیست، یادآور شد: موضوع لجستیک مهم است؛ از این جهت که هم بخش هوایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم دیگر بخش‌ها را و شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در این زمینه می‌تواند یک پیشران باشد. وی تصریح کرد: امیدواریم تا سال آینده ترمینال سلام به بهره‌برداری برسد تا از این وضعیت تراکم فرودگاه خارج شویم.


زیان انباشته بانک صادرات به 3270 میلیارد تومان رسید
بانک صادرات در سال مالی 1395 حدود بیش از 16 هزار میلیارد تومان سود از محل تسهیلات اعطایی و وجه التزام کسب کرده و در مقابل 13 هزار و 615 میلیارد تومان سود سپرده پرداخت کرده است. به گزارش فارس، براساس این صورت مالی، بانک صادرات در سال مالی گذشته به میزان 16 هزار و 414 میلیارد تومان درآمد از محل اعطای تسهیلات، وجه التزام کسب کرده و در مقابل 13 هزار و 615 میلیارد تومان از این درآمد را صرف اعطای سود سپرده به سپرده‌گذاران کرده است. درآمد‌های غیرمشاع بانک 6 هزار و 587 میلیارد تومان بوده که 41 درصد رشد داشته است همچنین جمع هزینه‌های بانک 7 هزار و 874 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با درآمد 6 هزار و 578 میلیارد تومانی دارای 1296 میلیارد تومان مابه‌التفاوت است و با احتساب 45 میلیارد تومان مالیات بر درآمد، این مابه‌التفاوت به رقم 1341 میلیارد تومان می‌رسد. در مجموع بانک صادرات سال 1395 را با 1331 میلیارد تومان زیان به پایان رسانده که با احتساب زیان انباشته 1937 میلیارد تومانی در پایان سال مالی 1394، جمع زیان انباشته این بانک به حدود 3270 میلیارد تومان بالغ می‌شود.


تعطیلی ٧ هزار و ٨٧٥ واحد تولیدی
در حال حاضر ٣٣ هزار و ١٢ واحد صنعتی با ظرفیت بین ۵۰ تا ۷۰ درصد در شهرک‌های صنعتی فعال هستند و تعداد واحدهای تعطیل و متوقف در شهرک‌های صنعتی در حدود ٧ هزار و ٨٧٥ واحد است. به گزارش تسنیم، صادق نجفی با اشاره به اینکه ساماندهی و به وجود آوردن صنایع کوچک برای حل بخشی از مسائل و مشکلات اقتصادی کشور از جمله وظایف مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است، اظهار داشت: اولویت امروز ما صنایع کوچک است. وی افزود: حذف برخی مجوزها برای ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی در حال بررسی است؛ برای رفع این مشکل در گام نخست با محیط‌زیست توافق کردیم دیگر در فعالیت واحدهای صنعتی در شهرک‌ها دخالت نکند. وی تصریح کرد: طرح ضربتی ایجاد اشتغال برای 450 هزار نفر در سال آینده در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد. همچنین نعمت‌الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: در بودجه سال ۹۷ سهم هر استان در تولید و اشتغال تعیین شده و برای استان تهران نیز پیش‌بینی ایجاد ۹۸۰ هزار شغل شده است.


عقب‌نشینی استاندارد از هشدار
خودروسازانی که در روزهای منتهی به دی 1397 گواهی تایید نوع دریافت کنند، برای گذراندن استانداردهای هشتادوپنجگانه یک‌سال فرصت خواهند داشت. وحید مرندی‌مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با اشاره به تعیین مهلت پاس کردن استانداردهای هشتادوپنجگانه برای خودروهای تولیدی یا وارداتی تا دی 98 به ایسنا گفت: همه خودروهایی که تا ابتدای دی 97 تولید یا وارد می‌شوند باید استانداردهای هشتادوپنجگانه را پاس کنند اما اگر خودروسازی در مهلت منتهی به ابتدای دی 1397 گواهی تایید نوع را دریافت کند برای اجرایی کردن استانداردهای جدید یک‌سال فرصت خواهد داشت و به این ترتیب این زمان تا دی 98 تعیین می‌شود.


Page Generated in 0/0055 sec