printlogo


کد خبر: 186658تاریخ: 1396/10/12 00:00
نبض جامعه

سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور:
 ثبت‌نام کارت ملی هوشمند رایگان نیست
سخنگوی سازمان ثبت‌‌احوال کشور گفت: پیش‌ثبت‌نام کارت ملی هوشمند رایگان نیست و باید همان ۲۰ هزار تومان پرداخت شود. سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با فارس، گفت: 7 تا 9 هزار تومان هزینه اخذ درخواست مدارک و ارسال کارت است و 2 هزار تومان هزینه تحویل کارت و 20 هزار تومان بر اساس مصوبه مجلس باید به خزانه واریز شود، بنابراین در مجموع، 31 هزار تومان هزینه‌ای است که افراد بابت دریافت کارت هوشمند ملی خود باید بپردازند. وی افزود: پرداخت هر رقمی خارج از 31 هزار تومان خلاف است و چنانچه متقاضیان بیشتر از این پرداخت کردند می‌توانند به دفاتر پست، پیشخوان یا اداره کل بازرسی ثبت احوال مراجعه کنند. سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور درباره خبر رایگان شدن پیش‌ثبت‌نام کارت ملی هوشمند که از سوی شرکت ملی پست اعلام شده بود، گفت: دفاتر پست و پیشخوان جهت ثبت‌نام از افرادی که به دلیل نبود دسترسی به اینترنت نمی‌توانستند به شخصه اقدام به ثبت‌نام اولیه کارت‌ ملی هوشمند کنند، مبالغی حدود 2 الی 3 هزار تومان دریافت می‌کرد که با دستور وزیر ارتباطات، این خدمت شرکت پست برای شهروندان رایگان شد. ابوترابی افزود: بنابراین مبلغی که دفاتر پست به عنوان حق‌الزحمه ثبت‌نام از متقاضیان دریافت می‌کردند رایگان شده که این رقم با هزینه ثبت‌نام اولیه کارت ملی تفاوت دارد. وی افزود: هزینه ثبت‌نام اولیه کارت ملی 20 هزار تومان است که مستقیما به خزانه دولت واریز می‌شود و متقاضیان برای ثبت‌نام باید آن را پرداخت کنند.

اعلام اسامی  20 هزار مشمول کسرخدمت
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام استقبال از پیشنهادهای جدید برای بهرمندی افراد بیشتر از کسرخدمت‌های ایثارگری، رزمندگی و آزادگی، از زمان اعلام اسامی 20 هزار واجد کسر خدمت‌های جدید خبر داد. سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام برای بهره‌مندی از کسر خدمت‌های جدید سربازی، گفت: عملیات ثبت‌نام از واجدان شرایط عصر روز یکشنبه (10 دی‌ماه) در سراسر کشور پایان یافت و همزمان با آن عملیات اجرایی برای شناسایی 20 هزار نفر نخست در دستور کار قرار گرفت. کمالی درباره 20 هزار نفر دارای بیشترین امتیاز که چه زمانی معرفی خواهند شد، گفت:‌ پس از انجام بررسی‌های لازم تا پایان همین ماه این افراد معرفی خواهند شد و پس از آن از آنها خواسته می‌شود با طی مراحل قانونی برای تعیین تکلیف، دریافت کسر خدمت یا تسویه‌حساب اقدام کنند. به گفته کمالی، افرادی که برای تسویه‌حساب معرفی می‌شوند جزو سربازان مشمول به خدمت هستند. رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح  در پاسخ به سوالی که آیا ممکن است ظرفیت 20 هزار نفر در هر سال تغییر کند، اظهار داشت:‌ اعلام این ظرفیت از سوی مجلس شورای اسلامی بوده و تغییری نخواهد کرد، بنابراین چنین چیزی منتفی است.

سن مصرف مخدر «گل» به ۱۵ سال رسید
سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سن شروع مصرف موادمخدر در کشور اخیرا با توجه به توسعه مصرف گل کاهش داشته و سن شروع مصرف گل در کشور به ۱۵ سال رسیده است. به گزارش «وطن امروز» پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر درباره کاهش سن گرایش به اعتیاد گفت: متاسفانه درباره این مطلب برداشت‌های متفاوتی می‌شود و باید 2 موضوع مهم، سن اعتیاد در کشور و سن شروع مصرف مورد توجه قرار گیرد. افشار با بیان اینکه سن اعتیاد در کشور به هیچ وجه پایین نیامده، خاطرنشان کرد: براساس چندین مطالعه معتبر انجام شده سن اعتیاد در کشور پایین نیامده و بازه 21 تا 24 سال سن اعتیاد در کشور است. وی ادامه داد: اما سن شروع مصرف موادمخدر در کشور بتازگی  با توجه به توسعه مصرف گل کاهش داشته و سن شروع مصرف گل در کشور به 15 سال رسیده است که البته دسترسی آسان به این ماده، تبلیغات فریبنده درباره آن و همچنین تولید آن در گلخانه‌های خانگی از جمله دلایل این موضوع است.


Page Generated in 0/0098 sec