printlogo


کد خبر: 186671تاریخ: 1396/10/12 00:00
اخبار

حجت‌الاسلام پناهیان مطرح کرد
لزوم بازتولید ادبیات دینی برای هنر
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: متاسفانه صلابت شهید حججی در ادبیات معنوی و اخلاقی و اجتماعی ما وارد نمی‌شود. ما نیاز به بازتولید ادبیات دینی در هنر داریم. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سلسله‌جلسات سخنرانی که در حاشیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار می‌شود با بیان اینکه ادبیات دینی و انقلابی ما نقص دارد، اظهار داشت: ادبیات دینی درست و متناسب با نیاز و برآمده از متن دین تولید نشده است. پناهیان با بیان اینکه کار هنری با معنا و مفهوم سر و کار دارد و هنرمندان به تبیین، تعمیق یا مؤثر کردن مجموعه‌ای از مفاهیم می‌پردازند، گفت: یکی از اشکالات اساسی در انتقال مفاهیم دینی و انقلابی این است که این معنا و مفاهیم به تولید مطلوب نرسیده ‌است که هنرمندان بخواهند آنها را منتقل کنند، به همین جهت مفاهیم ناقصی در آثار هنری منتقل می‌شوند که دقیق نیستند و ایجاد سوءتفاهم می‌کنند. بسیاری از مخاطبان آثار هنری کسانی هستند که باید با مفاهیم دینی آشنا شوند یا سوءتفاهم آنها در این باره برطرف شود، برای انتقال این مفاهیم نیاز به ادبیات جدیدی داریم و ادبیات موجود برای این کار کافی نیست. این ادبیات رایج در تبیین دین و انقلاب اسلامی سوء تفاهم ایجاد می‌کند و موجب دوری برخی از دین می‌شود. مفاهیمی در قرآن کریم وجود دارد که با وجود اینکه خیلی غریب است اما اگر استخراج و به همان صورت نشان داده شود، جذابیت دارد و معناسازی می‌کند و جهالت را برطرف می‌کند. بسیاری از مخالفت‌ها با دین و دین‌گریزی‌ها و دین ‌ستیزی‌ها نتیجه سوءتفاهمی است که ادبیات موجود ایجاد کرده است و اگر به اصلاح و تکمیل این مفاهیم بپردازیم، آثار گرانبهایی تولید می‌شود و چه‌بسا مخاطب، آمادگی پذیرش دین را داشته ‌است اما بیان اشتباهی باعث سوءبرداشت و دین‌گریز یا دین‌ستیز شدن او شده است.  پناهیان با تصریح بر اینکه در هر زمانی به ادبیات دینی نیاز داریم و ادبیات مناسب برای مقابله با ادبیات غربی نداریم، گفت: هنرمندان ما باید فکر دینی و انقلابی خود را با ادبیات برآمده از دین و مناسب اوضاع زمانه‌شان بشناسند و منتقل کنند، همانطور که شهید آوینی در ادبیات دینی دوران دفاع‌مقدس یک مؤلف، صاحب سبک و نوآور بود و امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز مؤلف و تولیدکننده ادبیات هستند. پناهیان همچنین با اشاره به پیشنهاد خود به جشنواره عمار در تولید آثار گروهی گفت: کار انقلابی باید جمعی باشد و کار فردی هیچ‌گاه ما را به نهایت مطلوب نمی‌رساند.


طی حکمی از سوی مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح انجام شد
تغییر مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس
حسین صابری، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، با حکم احسان محمدحسنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، حسین صابری مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس و نیز مسؤول گروه سینمایی روایت فتح شد. براساس این گزارش، هاشم میرزاخانی پیش از صابری، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بود.


سریال نوروزی شبکه ۲ کلید خورد
سریال «افتاده‌ها» که قرار است مجموعه نوروزی شبکه ۲ در سال ۹۷ باشد دیروز در شهر شیراز کلید خورد. به گزارش مهر، سریال «افتاده‌ها» به کارگردانی علیرضا امینی که قرار است نوروز ۹۷ روی آنتن شبکه 2 سیما برود دیروز دوشنبه ۱۱ دی ماه در شهر شیراز کلید خورد. فیلمنامه این سریال را احسان جوانمرد نوشته است و در ۱۵ قسمت ساخته خواهد شد. همچنین محمدرضا شریفی‌نیا که بازیگردانی این سریال را بر عهده دارد خودش هم در آن بازی می‌کند. این سریال دیروز با حضور محمود عزیزی، محمدرضا شریفی‌نیا، افسانه بایگان و افسر اسدی کلید خورد و گروه سازنده بعد از تصویربرداری صحنه‌های مورد نظر در شیراز به کیش می‌روند. ضبط و تصویربرداری این سریال حدود ۲ ماه طول می‌کشد و قرار است کل کار در این شهرها تصویربرداری شود.


Page Generated in 0/0054 sec