printlogo


کد خبر: 186681تاریخ: 1396/10/12 00:00
چهارگوشه

پاپ: سال 2017 سال دروغ  جنگ و بی‌عدالتی بود!
رهبر کاتولیک‌های جهان سال سپری شده 2017 را سال دروغ، جنگ و بی‌عدالتی خواند. پاپ فرانسیس شامگاه یکشنبه 31 دسامبر، در آخرین سخنرانی‌اش در سال گذشته میلادی درباره بحران کره و تهدید جنگ هسته‌ای هشدار داد و گفت: «انسان با مسائلی مانند جنگ و بی‌عدالتی و آسیب به محیط‌زیست، سال 2017 را خراب کرد». جالب اینکه پاپ آرژانتینی دیروز نیز در نخستین سخنان خود در سال 2018 دوباره درباره تنش هسته‌ای میان آمریکا و کره‌شمالی صحبت کرد. پاپ در مراسم تحویل سال نوی میلادی در واتیکان همچنین از والدین خانواده‌ها و کسانی که در آرامش در زمینه تحقق شرایط بهتر تلاش می‌کنند، سپاسگزاری کرد.

نخستین حمله تروریستی در مصر در 2018
در بامداد نخستین روز سال جدید میلادی، یک انفجار تروریستی منطقه‌ای مسیحی‌‌‌نشین در شهر الجیزه در مجاور پایتخت مصر را هدف قرار داد. منابع امنیتی مصر تصریح کردند در این حمله تروریستی 2 زن مسیحی کشته شدند. مصر جمعه نیز شاهد یک حمله به کلیسایی در قاهره بود که در پی آن 10 تن کشته شدند. مسیحیان قبطی مصر در سال ۲۰۱۷ هدف چندین حمله‌ قرار گرفتند. مسؤولیت بیشتر این حمله‌ها را داعش بر عهده
گرفته است.

سقوط مرگبار هواپیما در کاستاریکا
دولت کاستاریکا می‌گوید سقوط یک فروند هواپیما به کشته شدن تمام 12 سرنشین آن منجر شد. در این حادثه یک فروند هواپیمای کوچک در یک منطقه کوهستانی در شمال غرب استان «گوانا کاسته» سقوط کرد که بر اثر آن
۱۲ تن از جمله ۱۰ تبعه خارجی کشته شدند. وزارت امنیت عمومی کاستاریکا تصاویر و ویدئوهایی از محل سقوط این هواپیما منتشر کرده است. گفته می‌شود 10 نفر از سرنشینان هواپیما گردشگران خارجی و 2 خدمه آن اهل کاستاریکا بوده‌اند.

سلب تابعیت 504 بحرینی  با انگیزه‌های سیاسی
رئیس سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر بحرین اعلام کرد رژیم بحرین ۵۰۴ شهروند بحرینی را با انگیزه‌های سیاسی سلب تابعیت کرده است. جواد فیروز گفت: نباید از لغو تابعیت به عنوان یک سلاح برای سرکوب استفاده شود، زیرا شهروند فراتر از دولت است و نه بالعکس. فیروز همچنین سال 2017 میلادی را بدترین سال در زمینه نقض گسترده حقوق بشر در بحرین توصیف کرد و گفت: در این سال 3 مورد اعدام شهروندان بحرینی به همراه یک تبعه خارجی اجرا شده و 14 نفر دیگر نیز به اعدام محکوم شده‌اند. رژیم بحرین تاکنون با پرونده‌سازی برای شمار زیادی از فعالان مدنی و حقوقی، چندین نفر از آنها را به اعدام محکوم کرده است.

ترامپ: هیلاری می‌آمد سهام افت می‌کرد!
رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است اگر نامزد حزب دموکرات در انتخابات پارسال پیروز می‌شد، بازار سهام وال‌استریت با افت شدیدی روبه‌رو می‌شد. به گزارش تارنمای دهیل، ارگان کنگره، دونالد ترامپ در جدیدترین توئیت خود نوشت: «اگر هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سال گذشته به پیروزی می‌رسید، قیمت سهام شما با کاهش بیش از 50 درصد نسبت به ارزش واقعی امروز آن کاهش می‌یافت.» ترامپ ادعای اخیر را در واکنش به گزارش فاکس بیزینس درباره عملکرد بازار سهام آمریکا در سال 2017 منتشر کرده  و در عین حال سعی کرده پاسخی هم به پیش‌بینی‌های رسانه‌ای درباره پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره در سال جدید میلادی بدهد. او با منطقی کودکانه نوشته است: «اکنون ما یک آینده بزرگ در پیش داریم و این تازه آغاز کار است. چرا رای‌دهندگان باهوش ما می‌خواهند دموکرات‌ها را در انتخابات 2018 کنگره انتخاب کنند، آن هم در شرایطی که سیاست‌های آنها موجب از بین رفتن سرمایه بزرگی خواهد شد که از زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، حاصل شده است».


Page Generated in 0/0078 sec