printlogo


کد خبر: 186783تاریخ: 1396/10/14 00:00
کارشناسان حوزه شهری و اعضای شورای شهر نظرات گوناگونی درباره طرح جدید شهرداری دارند
معایب بزرگ طرح جدید ترافیک
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران از اجرای پایلوت طرح ترافیک جدید تا پایان سال خبر داد

گروه اجتماعی: رئیس پلیس اسبق راهور تهران گفت: نگاه شهرداری به موضوع طرح ترافیک جدید کاسبکارانه است و تنها منافع مادی آن برای شهرداری مهم است. سیدهادی هاشمی در گفت‌وگو با میزان، اظهار داشت: محدوده طرح ترافیک و نحوه اجرای طرح همانند گذشته است و تنها کارت‌ها و رانت‌ها حذف می‌شود. اگر زیرساخت‌های اجرای طرح جدید فراهم شده باشد، می‌تواند محاسنی داشته باشد اما نباید از معایب بزرگ آن غافل شد. وی ادامه داد: بهتر است شهرداری طرح مدنظرش را در کنار طرح اصلی به صورت آزمایشی اجرا و سپس به صورت سراسری عملیاتی کند. هنوز از مبنای مطالعاتی این طرح و جزئیات دقیق قیمت و نحوه اجرای آن اطلاعاتی منتشر نشده است. رئیس پلیس اسبق راهور تهران با بیان اینکه آلودگی هوا و ترافیک 2 مشکل اصلی اجرای طرح جدید ترافیک است، تاکید کرد: برخلاف ادعای کاهش 20 درصدی ترافیک، مطمئن باشید با ترافیک سنگین در محدوده طرح ترافیک مواجه می‌شویم. هنوز سازوکاری برای تعداد خودروهای مجاز اعلام نشده و اگر قرار به خرید طرح از سوی رانندگان تمام خودروها باشد، ترافیک این منطقه بشدت افزایش می‌یابد. در برخی نقاط شهر و محدوده مورد نظر ترافیک تا ساعت 21 در شرایط عادی ادامه دارد.
افزایش ترافیک و آلودگی
رئیس پلیس اسبق راهور تهران در ادامه افزود: اجرای این طرح می‌تواند ترافیک را در ساعات مختلف صبح و عصر افزایش دهد. هاشمی تاکید کرد: با تردد خودروهای بیشتر، آلودگی هوا در محدوده مرکزی شهر افزایش یافته و شاهد آلوده‌تر شدن هوا خواهیم بود. وی با اعلام اینکه مطمئن باشید نگاه شهرداری به موضوع طرح ترافیک جدید کاسبکارانه است، گفت: همه می‌دانیم شهرداری دلش برای آلودگی هوا و ترافیک نمی‌سوزد و به دنبال منافع خودش است. متاسفانه طرح ترافیک و معاینه فنی به حیاط خلوت درآمد شهرداری تبدیل شده است. رئیس پلیس اسبق راهور تهران درباره درآمد شهرداری از اجرای طرح جدید ترافیک، گفت: نمی‌توان رقم دقیقی را اعلام کرد، چرا که هنوز جزئیات اجرای این طرح اعلام نشده است اما اگر یک‌چهارم خودروهایی که توان حضور در طرح را دارند به این محدوده وارد شوند، درآمدش با درآمد فروش سالانه 100 هزار طرح ترافیک ثابت برابری می‌کند.
اجرای پایلوت طرح ترافیک جدید
علاوه بر این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ضمن اشاره به ارائه طرح جدید ترافیک از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: پیش‌بینی می‌شود با نظر کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر این طرح به صورت پایلوت تا پایان سال جاری اجرا شود. زهرا نژادبهرام با اشاره به ارائه طرح ترافیک جدید از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، بیان کرد: این طرح باید مورد کارکارشناسی قرار بگیرد و اینکه شهرداری تهران فی‌نفسه اقدام به ارائه طرح‌های جدید می‌کند، قابل تقدیر است. عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران طرح اشاره شد را در دست بررسی قرار داده‌اند، ضمن اینکه کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران حتما اعلام نظر خواهد کرد. وی با اعلام این خبر که احتمال دارد طرح جدید ترافیک به صورت منطقه‌‌ای یا پایلوت انجام شود تا نتایج آن قابل تسریع باشد، گفت: این موضوع در حال حاضر مطرح است و قطعا پس از اجرای طرح به صورت پایلوت، شهرداری طرح ترافیک جدید را در سایر مناطق شهر تهران اجرا خواهد کرد. نژادبهرام بیان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود طرح ترافیک تا قبل از آغاز سال 97 و با نظر کمیسیون عمران به صورت پایلوت اجرا شود تا شورا بتواند ارزیابی دقیق‌تری درباره طرح داشته باشد.


Page Generated in 0/0059 sec