printlogo


کد خبر: 186784تاریخ: 1396/10/14 00:00
نبض جامعه

فرمانده کل سپاه اعلام کرد
پایان مأموریت سپاه در مناطق زلزله‌زده
فرمانده کل سپاه گفت: با احداث بیش از8 هزار و 100 کانکس توسط سپاه در مناطق زلزله‌زده غرب کشور، پایان ماموریت خود را در این منطقه اعلام می‌کنیم. به‌گزارش ایسنا، سردار محمدعلی جعفری با اشاره به کمک‌رسانی سپاه در مناطق زلزله‌زده غرب کشور گفت: پس از سفر رهبر انقلاب و با گذشت حدود 40 روز از تعهدی که سپاه درباره اسکان موقت زلزله‌زدگان داده بود، امروز اتمام ماموریت خود را پیش از به پایان رسیدن 45 روز اعلام می‌کنیم. فرمانده کل سپاه تاکید کرد:‌ تعهد ما احداث 8 هزار کانکس بود ولی بیش از 8 هزار و 100 کانکس توسط سپاه در این مناطق احداث شده است. در پی وقوع زلزله در غرب کشور و استان کرمانشاه وظیفه کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان در روستاهای این استان به سپاه محول شده بود.

رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز مدارس
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب این کمیسیون تمام مدارس کشور از پرداخت هزینه آب، برق و گاز معاف شدند. جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس تمام مدارس کشور از پرداخت هزینه‌ آب، برق و گاز معاف شدند. پیش از این مدارس کشور به‌دلیل عدم پرداخت سرانه در پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز دچار مشکل بودند و این مساله باعث می‌شد در برخی مواقع مأموران برای قطع برق مدارس مراجعه کنند.

پیشنهاد تعطیلی یک‌ماهه مدارس در روزهای آلوده
رئیس سازمان محیط‌زیست با اشاره به آلودگی هوا، گفت: پیشنهاد کرده‌ایم فعالیت مدارس در نیمه شمالی کشور و مناطق سردسیر از جمله تهران یک ماه زودتر آغاز و از 15 آذر تا 15 دی مدارس این مناطق تعطیل شود. عیسی کلانتری در حاشیه جلسه دیروز (چهارشنبه 13 دی 96) هیات دولت به بیان دلایل آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها پرداخت و گفت: بیشترین دلایل آلودگی هوا در ایام سرد سال و زمان وقوع وارونگی هوا مربوط به تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده است. در تهران و کلانشهرها 67 درصد از آلودگی فصل سرد سال مربوط به این خودروها بوده و تنها 3 درصد از این آلودگی توسط خودروهای سواری ایجاد می‌شود. وی خاطرنشان کرد: همچنین موتوسیکلت‌ها 10 درصد آلودگی هوا نقش دارند و 20 درصد باقیمانده نیز به دلیل سایر عوامل آلوده‌کننده هوا است. کلانتری در ادامه به تصمیم کمیسیون زیربنایی دولت درباره آلودگی هوا و کنترل آن اشاره کرد و گفت: در این کمیسیون پیشنهاد کرده‌ایم فعالیت مدارس در نیمه شمالی کشور و مناطق سردسیر از جمله تهران یک ماه زودتر آغاز شود و از 15 آذر تا 15 دی مدارس این مناطق تعطیل شود تا دانش‌آموزان با هوای آلوده مواجه نشوند.

ارائه روش جدید برای ورود به دانشگاه
 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امیدواریم روش جدیدی برای ورود به دانشگاه ارائه کنیم. به گزارش میزان، منصور غلامی در مراسم قدردانی از برگزیدگان بیست‌و‌دومین المپیاد علمی- دانشجویی افزود: همه گروه‌های آموزشی در حال تلاشند روش بهتری را برای ورود به دانشگاه‌ها طراحی کنند و دکتر خدایی، رئیس سازمان سنجش قول داده است از مدل جدید سنجش و پذیرش دانشجو تا 4 سال آینده رونمایی کند. وی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره حذف کنکور گفت: موضوع کنکور یکی از مباحثی است که همواره مطرح می‌شود، گاهی با شناخت و گاهی بدون شناخت درباره آن اظهارنظر می‌کنند و گاهی همه سازمان سنجش را زیر سؤال می‌برند. غلامی افزود: کارشناسان و مسؤولان سازمان سنجش تلاش می‌کنند به روش و الگویی مناسب برسند. وی گفت: در موضوع ارزیابی و سنجش علمی نخبگان در همه سطوح نیاز به روش‌های دقیق و علمی داشته و داریم. وزیر علوم تاکید کرد: روش جدید سنجش و ورود به دانشگاه‌ها قطعا از سوی دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه‌هایی که به دنبال اختیارات بیشتر هستند مورد استقبال قرار می‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0055 sec