printlogo


کد خبر: 186788تاریخ: 1396/10/14 00:00
تفاهمنامه کمیته امداد و سازمان زندان‌ها امضا شد
جزئیات خدمات ویژه کمیته امداد به خانواده زندانیان نیازمند

گروه اجتماعی: خانواده ۳۴ هزار زندانی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که کمک به معیشت خانوارهای دارای سرپرست زندانی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به اعضای خانواده و فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار سرپرست پس از آزادی از جمله خدمات کمیته امداد به این افراد است.
به گزارش «وطن‌امروز»، سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد و اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با هدف هماهنگی و همکاری در ارائه خدمات بهتر به خانواده‌ زندانیان تفاهمنامه همکاری امضا کردند. سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این مراسم با بیان اینکه بهتر است برای برخی جرائم حکم حبس و زندان صادر نشود، گفت: قاضی باید توجه کند فرد زندانی دارای خانواده است و نبود سرپرست علاوه بر ایجاد مشکل برای معیشت خانوار، موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، بنابراین قاضی علاوه بر اجرای عدالت باید دست رحمت هم داشته باشد.
فتاح با اشاره به اینکه هم‌اکنون خانواده
۳۴ هزار زندانی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، گفت: این نهاد برای اینکه به خانوارهای دارای سرپرست زندانی کمک کند علاوه بر اینکه به اعضای خانواده تسهیلات اشتغالزایی می‌دهد، پس از آزادی سرپرست، زمینه اشتغال پایدار آنها را هم فراهم کرده است. وی با بیان اینکه هزینه نگهداری هر زندانی ماهانه حدود ۶۰۰ هزار تومان است، گفت: این در حالی است که میانگین کمک‌هزینه پرداختی به یک خانوار تحت حمایت کمیته امداد کمتر از این رقم است.  رئیس کمیته امداد با تأکید بر اینکه این نهاد آمادگی دارد خدمات به خانواده زندانیان را افزایش دهد، توانمندسازی، کسب مقبولیت اجتماعی و رفع نیازهای معیشتی، جلوگیری از موازی‌کاری، نظام‌مند کردن شناسایی زندانیان نیازمند و خانواده‌های آنها، اولویت‌بندی مشکلات این افراد و تلاش برای پیشگیری و بروز مجدد آسیب به خانواده‌ها را ازجمله اهداف این تفاهمنامه برشمرد.
 فتاح با اشاره به اینکه طبق این تفاهمنامه، تشخیص نیازمندی خانواده زندانیان توسط نیروی مددکار سازمان زندان‌ها یا انجمن حمایت از زندانیان انجام می‌شود، گفت: سازمان زندان‌ها مکلف شده است مددجویان یا فرزندان آنها را در زندان شناسایی و به کمیته امداد معرفی کند.
 


Page Generated in 0/0057 sec