printlogo


کد خبر: 186813تاریخ: 1396/10/14 00:00
اخبار

شورای امنیت درخواست آمریکا برای برگزاری نشست فوری درباره اغتشاشات ایران را رد کرد
«نه» شورای امنیت به حامیان اغتشاش
رئیس دوره‌ای شورای امنیت درخواست نیکی هیلی، نماینده آمریکا برای برگزاری نشست فوری درباره ایران را رد کرد و یادآور شد ضرورتی برای این کار وجود ندارد. «خیرات عمروف» نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه ژانویه را به‌عهده دارد، اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل در حال حاضر قصد ندارد درباره اوضاع داخلی جمهوری اسلامی ایران که شاهد اغتشاشات خیابانی شده، نشستی برگزار کند. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، این دیپلمات بلندپایه توضیح داد: «ایران در دستور کار شورای امنیت قرار ندارد، البته اگر هر یک از اعضای شورا تقاضای بررسی این موضوع را مطرح کند، این درخواست بررسی می‌شود و ما قطعا آمادگی داریم روی این مساله کار کنیم ولی این وضعیت بستگی به توافق اعضای شورای امنیت دارد که در حال حاضر ‌جز آمریکا، بقیه کشورها چنین ضرورتی را نمی‌بینند». نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد واشنگتن قصد دارد از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد طی یکی دو روز آینده درباره اعتراضات داخلی در جمهوری اسلامی نشست فوری برگزار کند. هیلی حتی در نطق جنجالی خود اقدام به خواندن برخی شعارهای اغتشاشگران در ایران کرد. هیلی گفت: «دولت ایران فعالانه در تلاش است شبکه‌های اجتماعی و سایر ابزارهای ارتباطی را که اجازه می‌دهد صدای شهروندان شنیده شود، مسدود کند. آمریکا قصد دارد صدای مردم ایران را رساتر کند». نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد افزود: «اینکه مردم ایران از قدرت صدای‌شان برابر حکومتی که سابقه طولانی کشتار مردم خودش را دارد، استفاده می‌کنند اقدامی است که نیازمند شجاعت است». به‌گفته نماینده قزاقستان، هیلی این موضوع را با وی در میان گذاشته است ولی به ‌عقیده او، باید منتظر روند آتی اوضاع در ایران بود.

ترامپ: مردم ایران
با کمبود غذا مواجهند!
دونالد ترامپ، توئیت‌های عجیب و مضحک خود درباره ایران را ادامه می‌دهد. او که پیش از این مردم ایران را گرسنه دانسته بود، در توئیت عجیب و توهین‌آمیزی که بعدازظهر سه‌شنبه منتشر کرد مدعی شد مردم ایران با کمبود غذا مواجهند. ترامپ در این توئیت نوشت: «مردم ایران سرانجام در حال اقدام علیه حکومت فاسد و بی‌رحم کشورشان هستند. تمام پولی که رئیس‌جمهور اوباما آنقدر احمقانه به آنها داد، خرج تروریسم و جیب‌ خودشان شد. مردم با غذای کم، تورم بالا و نقض حقوق بشر مواجهند. آمریکا در حال نظاره است». از سوی دیگر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا که او نیز در حمایت از اغتشاشات در ایران با ترامپ همکاری می‌کند، در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «تا زمانی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور است و من معاونش، ایالات متحده آمریکا اشتباهات شرم‌آور گذشته را تکرار نخواهد کرد. در آن زمان، دیگران خودشان را کنار کشیدند و مقاومت قهرمانانه مردم ایران را در مبارزه با حکومت بی‌رحم شان نادیده گرفتند». وی همچنین نوشت: «لازم است دوستداران آزادی در همه جا، کنار مردم ایران و علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حال محدود کردن آزادی‌های اساسی و هدر دادن پول ایران برای حمایت از تروریسم است، بایستند».

عامل جنایت دورود دستگیر شد
سربازان گمنام امام زمان (عج) عامل جنایت یکشنبه‌شب در دورود استان لرستان را دستگیر کردند. وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فردی که در ناآرامی‌های اخیر شهرستان دورود با همدستی متهمان دیگری اقدام به تخریب اموال عمومی و با سرقت خودروی آتش‌نشانی موجب قتل و جرح شهروندان بی‌گناه شده و سپس متواری و در توابع تهران مخفی شده بود، پس از اقدامات اطلاعاتی توسط سربازان گمنام حضرت ولی‌عصر(عج) دستگیر شد. نامبرده دارای سوابق متعدد کیفری از جمله شرارت، سرقت، مزاحمت و تعرض به نوامیس مردم است. اطلاعات بعدی از دستگیری این فرد، متعاقباً به آگاهی ملت فهیم و بزرگ ایران خواهد رسید.


Page Generated in 0/0060 sec