printlogo


کد خبر: 186831تاریخ: 1396/10/16 00:00
اخبار

انتشار نخستین کتاب پژوهشی درباره حج خونین سال ۶۶
کتاب «کابوس در بیداری» نخستین اثر درباره جنایت آل‌سعود در حج سال ۶۶ است که بعد از 3 دهه از وقوع جنایت منتشر می‌شود. به گزارش تسنیم، کتاب «کابوس در بیداری روایتی» از حج خونین سال 66 است که توسط جواد موگویی و هانیه سادات‌حسینی‌زاده به رشته تحریر در آمده است که بزودی منتشر می‌شود. این کتاب  به 2 بخش تقسیم می‌شود. بخش اول آن به کشف ریشه‌ها و زمینه‌های واقعه حج خونین پرداخته است. از تأثیر انقلاب اسلامی بر حوادث منطقه گرفته تا فضایی که برگزاری مراسم «برائت از مشرکین» در حج ایجاد کرد و پیامد‌های آن و مسائلی که بعد از حادثه به وجود آمد، مانند تأثیر این واقعه خونین بر جنگ تحمیلی و زدن کشتی‌ها در خلیج‌فارس که متعاقب آن ناو‌های نیروی دریایی آمریکا به خلیج‌فارس می‌آیند و در ماه‌های پایانی جنگ هواپیمای مسافری ایران را هدف قرار می‌دهند. در  بخش  دوم کتاب به تاریخ شفاهی باقیمانده از حادثه پرداخته شده است. از مصاحبه‌های شاهدان عینی گرفته تا گزارش‌های رسانه‌ها درباره آن حادثه، مصاحبه‌های متعددی هم با مسؤولان مربوط  گرفته شده که در کتاب آمده است. کتاب «کابوس در بیداری» روایتی از حج خونین سال 66 توسط انتشارات شهید کاظمی طی روزهای آینده وارد بازار نشر خواهد شد.


چه خبر از گیشه سینماها؟
با توجه به افت فروش سینماها در هفته گذشته، فیلم‌های کمدی و اجتماعی توانستند نظر مخاطب را جلب کنند. به گزارش فارس، در هفته اخیر با تصمیم شورای صنفی نمایش هیچ فیلمی به اکران اضافه نشد اما به دلیل آشوب‌های خیابانی سالن‌های سینما فروش مناسبی نداشتند. اما در این میان تنها فیلم «آینه بغل» و «سد معبر» با فروش خوبی مواجه شدند. حیبب اسماعیلی، مدیر دفتر پخش رسانه فیلمسازان مولود درباره فروش فیلم این دفتر گفت: فروش فیلم «پسرعمو دخترعمو» نسبت به هفته گذشته بهتر است و در کل فروش فیلم به رقم 260 میلیون تومان رسید. این فیلم هم‌اینک 52 سالن در اختیار دارد.  علی سرتیپی درباره فروش فیلم‌های دفتر پخش فیلمیران گفت: فیلم سینمایی «آینه بغل» با فروش 9 میلیارد و 30 میلیون تومان مواجه شد. این فیلم با اقبال خوب مخاطب روبه‌رو است. فیلم سینمایی «قاتل اهلی» به فروش 2 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید. احمد مختاری، مدیر دفتر پخش هدایت فیلم درباره فروش فیلم‌های این دفتر گفت: فیلم سینمایی «سد معبر» ظرف 9 روز به رقم 285 میلیون تومان در تهران و 85 میلیون تومان در شهرستان فروش داشت. این فیلم در کل فروش فیلم به رقم 370 میلیون تومان رسید. فروش فیلم سینمایی «ثبت با سند برابر است» به فروش 2 میلیارد و 815 میلیون تومان رسید.  همایون امکانیان، مدیر دفتر فروش نیکان فیلم درباره فروش فیلم‌های این دفتر گفت: فروش فیلم سینمایی «آذر» به رقم فروش 790 میلیون تومان رسید و «شکلاتی» به فروش 420 میلیون تومان رسید.


افشاگر فساد‌های اخلاقی هالیوود رئیس هیأت داوران جشنواره کن شد
کیت بلانشت به عنوان رئیس هیات داوران هفتادویکمین دوره جشنواره کن انتخاب شد. به گزارش تسنیم به نقل از ورایتی، کیت بلانشت، بازیگر و مدیر تئاتر استرالیا به عنوان رئیس هیات داوران هفتادویکمین دوره جشنواره کن انتخاب شد. او طی بیانیه‌ای گفته است: «در طول سال‌ها در بخش‌های مختلفی در کن بوده‌ام از بازیگر تا تهیه‌کننده، در بخش مارکت و در بخش رقابتی اما هرگز لذت ناب تماشای گنجینه فیلم‌های بزرگ این جشنواره را نچشیده بودم.» بلانشت از جمله بازیگرانی بوده است که اخیراً اقدامی علیه فساد اخلاقی در هالیوود انجام داده است. او یکی از نخستین زنانی بود که درباره هاروی واینستین افشاگری کرد. بنابراین گزارش، این دوازدهمین بار است که یک زن به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره کن انتخاب می‌شود. هفتادویکمین جشنواره فیلم کن از 8 تا 19 مه/18 تا 29 اردیبهشت‌ماه 97 برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0066 sec