printlogo


کد خبر: 186833تاریخ: 1396/10/16 00:00
استقلال و پرسپولیس مقابل رقبا تن به تساوی دادند
روز بدون گل

استقلال در هجدهمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ برتر مقابل تراکتورسازی تبریز به نتیجه تساوی رسید تا بعد از 3 برد متوالی متوقف شود. هفته هجدهم لیگ برتر جمعه پیگیری شد که در یکی از این مسابقات، استقلال در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف تراکتورسازی رفت.  این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل  به اتمام رسید. در نیمه اول هر دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند.  یکی از فرصت‌های خطرناک تراکتورسازی در دقیقه ۲ و روی شوت محمد ابراهیمی به دست آمد که حسین حسینی این توپ را دفع کرد.  یک دقیقه بعد فرشید اسماعیلی با یک شوت می‌توانست دروازه تراکتورسازی را باز کند که فرزین گروسیان، گلر تراکتور این موقعیت را از حریف گرفت. ابراهیمی در دقیقه ۴۳ هم فرصت خوبی برای باز کردن دروازه استقلال داشت که با واکنش حسینی این موقعیت از دست رفت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به اتمام برسد. این نیمه تحت تاثیر رکوردشکنی حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال قرار داشت که از دقیقه ۲۲ به بعد، رکورد علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس را در گل نخوردن جابه‌جا کرد. در نیمه دوم، کیفیت مسابقه تا حدی افت کرد و 2 تیم از خلق موقعیت مناسب روی دروازه همدیگر بازماندند.  وینفرد شفر در دقیقه ۶۰، جابر انصاری را به جای فرشید اسماعیلی وارد زمین کرد تا نفس تیمش در خط حمله تازه‌تر شود.  با این حال این تیم تراکتورسازی بود که از دقیقه ۷۰ به بعد، دروازه استقلال را تحت فشار گذاشت. ابتدا در دقیقه ۷۲ دروازه استقلال روی یک ضربه کاشته تهدید شد که حسینی باز هم استقلال را نجات داد.  یک دقیقه بعد و روی کرنر ارسالی، شاگردان یحیی گل‌محمدی می‌توانستند به گل اول برسند که ضربه اسلامی‌خواه به تیرک دروازه خورد. بازیکنان استقلال و تراکتورسازی در ادامه کار چند موقعیت نصفه و نیمه داشتند که از این موقعیت‌ها استفاده نکردند و بازی با همان نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید تا استقلال بعد از 3 برد متوالی در لیگ، متوقف شود. استقلال با این تساوی ۲۷ امتیازی و تراکتورسازی هم ۲۱ امتیازی شدند.
دروازه‌بان استقلال رکورد زد
دروازه‌بان جوان استقلال با بسته نگه داشتن دروازه خود تا دقیقه ۲۲ بازی با تراکتورسازی، رکورد گل نخوردن در لیگ برتر ایران را شکست. حسینی تا دقیقه ۲۲ بازی با تراکتورسازی گلی دریافت نکرد تا در مجموع با بسته نگه داشتن دروازه خود برای ۷۲۰ دقیقه رکورددار لیگ برتر فوتبال ایران در این بخش شود. پیش از این رکورد بسته نگه داشتن دروازه‌ در اختیار علیرضا بیرانوند بود که ۷۱۹ دقیقه گلی دریافت نکرده بود. حسینی با عبور از رکورد بیرانوند، رکورد دروازه‌بان‌های لیگ برتر ایران را از آن خود کرد. آخرین گلی که حسینی دریافت کرده بود، به بازی رفت با پرسپولیس مربوط می‌شد که علیپور تک‌گل پرسپولیس را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.
صنعت نفت مقابل پدیده شکست خورد
پدیده مشهد در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران مقابل صنعت نفت به پیروزی رسید. تیم فوتبال پدیده در مشهد میزبان تیم صنعت نفت آبادان بود که این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به اتمام رسید. حسین فاضلی (1+45) برای پدیده گلزنی کرد. پدیده با این برد ۲۲ امتیازی شد و صنعت نفت هم ۲۴ امتیازی باقی ماند.
لجبازی برانکو و تساوی با نفت
با اشتباه برانکو و بیرون گذاشتن فرشاد احمدزاده و منشا، پرسپولیس در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی نتوانست از تیم انتهای جدولی نفت تهران 3 امتیاز کامل را بگیرد. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت تهران رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه  تساوی بدون گل به اتمام رسید. از حواشی پررنگ این بازی نبود گادوین منشا و فرشاد احمدزاده در ترکیب پرسپولیس بود که به خاطر مشکلات انضباطی از اردوی تیم کنار گذاشته شده بودند. نفت اما در حالی در این مسابقه حاضر شد که هومن افاضلی هدایت این تیم را بر عهده گرفته است. در این نیمه اول پرسپولیس برتری محسوسی نسبت به نفت داشت و اکثر دقایق مسابقه در زمین این تیم سپری شد ولی آشفتگی و بی‌نظمی در خط حمله پرسپولیس از یک سو و بازی بسته و تدافعی نفت از سوی دیگر باعث شد گلی رد و بدل نشود و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. وضعیت مسابقه در نیمه دوم هم تفاوتی نکرد؛ شاگردان برانکو ایوانکوویچ حملات زیادی روی دروازه نفت انجام دادند ولی تراکم بازیکنان نفت در دفاع مانع به گل نشستن موقعیت‌های پرسپولیس شد. نفت در این نیمه هم به اندک ضد حملات خود و فرارهای عیسی آل‌کثیر در خط حمله دل بسته بود. بازی بسته نفت باعث شد پرسپولیس راه‌های مختلفی از جمله شوتزنی را برای گلزنی امتحان کند. محسن مسلمان در دقیقه ۶۰ و کمال کامیابی‌نیا در دقیقه ۷۴ این تاکتیک‌ را پیاده کردند ولی شوت آنها توسط دروازه‌بان نفت مهار شد. در دقایق پایانی هم پرسپولیس فشار بیشتری برای گلزنی آورد ولی این حملات راه به جایی نبرد تا در نهایت بازی با همان نتیجه تساوی بدون گل تمام شود. پرسپولیس با این تساوی ۴۱ امتیازی شد و با وجود از دست دادن 2 امتیاز اما همچنان در صدر جدول باقی ماند. نفت تهران هم با ۱۴ امتیاز از انتهای جدول فاصله گرفت و به رده پانزدهم صعود کرد. در دیگر دیدارهای روز گذشته گسترش فولاد با نتیجه 2 بر یک از سد سپیدرود رشت گذشت و سایپا موفق شد با نتیجه 3 بر2 استقلال خوزستان را شکست دهد. پیکان هم با نتیجه 2 بر یک بازی را به ذوب‌آهن واگذار کرد.
 


Page Generated in 0/0054 sec