printlogo


کد خبر: 186837تاریخ: 1396/10/16 00:00
اخبار

بهترین‌های قاره سیاه معرفی شدند
صلاح و کوپر بر بام آفریقا
محمد صلاح به عنوان بهترین بازیکن و هکتور کوپر به عنوان بهترین مربی سال قاره آفریقا معرفی شدند.
‌به نقل از ‌استار، مراسم انتخاب برترین‌های قاره آفریقا برگزار شد و بهترین‌های این قاره در سال ۲۰۱۷ میلادی معرفی شدند.
بهترین سرمربی مرد
هکتور کوپر که موفق شد مصر را بعد از سال‌ها به جام‌جهانی برساند به عنوان بهترین مربی سال  این قاره انتخاب شد. البته در این بخش رنارد، سرمربی مراکش، رقیب ایران در جام‌جهانی روسیه هم نامزد شده بود که به این افتخار دست نیافت.
پدیده سال
پاتسون داکا به عنوان پدیده سال قاره آفریقا انتخاب شد. این بازیکن جوان هم توانست مزد درخشش خود در سال ۲۰۱۷ را بگیرد.
بهترین باشگاه
اتلتیک کلاب توانست نتیجه‌ درخشش در جام باشگاه‌های آفریقا را با انتخاب به عنوان بهترین تیم باشگاهی بگیرد.
بهترین تیم‌‌‌ملی
مصر موفق شد بهترین تیم‌ملی سال قاره آفریقا باشد. آنها که برای نخستین بار بعد از سال ۹۰ به جام‌جهانی راه یافتند بالاتر از مراکش، رقیب ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه به این مهم دست یافتند.
بهترین بازیکن مرد سال
محمد صلاح در نهایت ارزشمندترین جایزه این مراسم را به خود اختصاص داد. بازیکن بی‌رقیب حال حاضر قاره آفریقا که درخشش فوق‌العاده‌ای در لیورپول داشته، در تیم‌ملی فوتبال کشورش هم بی‌نظیر ظاهر شده است که  با شایستگی این عنوان را به دست  آورد.

راموس: ایران شایسته احترام است و باید آنها را جدی بگیریم
مدافع با تجربه رئال‌مادرید و تیم‌ملی اسپانیا به نیکی از تیم‌ملی ایران یاد کرد. به نقل از مارکا، تیم‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی در گروهی دشوار با تیم‌های اسپانیا قهرمان سابق جهان، پرتغال قهرمان اروپا و مراکش همگروه شده است و در نخستین دیدار برابر نماینده آفریقا دیدار می‌کند. سرخیو راموس یکی از ستاره‌های تیم‌ملی اسپانیا درباره حضور در این گروه گفت: ما پرتغال، قهرمان اروپا را داریم و آنها یکی از قوی‌ترین تیم‌ها هستند اما همه حریفان‌مان را جدی می‌گیریم. ایران و مراکش شایسته احترام هستند، آنها با شایستگی به این رقابت‌ها راه یافته‌اند و به همین خاطر ما باید آنها را جدی بگیریم. در بازی اول با پرتغال بازی داریم که بازی سختی برای ما است، با این حال می‌خواهیم برنده این دیدار شویم تا در ادامه و در بازی‌های بعدی با اعتماد به نفس بیشتری بازی کنیم. پرتغال تیم خیلی خوبی است و کریستیانو رونالدو را دارد که تعیین‌کننده است ولی آنها فقط به رونالدو خلاصه نمی‌شوند و تیم خیلی خوبی دارند.

بارسلونا بدون مسی حریف سلتاویگو نشد
بارسلونا نتوانست بدون ستاره آرژانتینی‌اش سلتاویگو را در کوپا‌دل‌ری شکست دهد و سال 2018 را با تساوی آغاز کرد.
دیدارهای رفت مرحله یک‌هشتم نهایی کوپا‌‌دل‌ری پنجشنبه‌شب پیگیری شد و بارسلونا به مصاف سلتاویگو رفت که این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید.
سلتاویگوی میزبان از ابتدا به دنبال گلزنی بود اما موقعیت‌های ایجاد شده خطرناک نبود و بارسلونا برخلاف جریان بازی توانست به گل برسد. خوسه آرنایس با پاس آندره گومز در دقیقه 15 دروازه میزبان را باز کرد. در ادامه بازیکنان سلتا فشار خود را بیشتر کردند و توانستند به گل برسند. ضربه یاگو آسپاس پس از برخورد به تیرک دروازه و سیلسن به پیونه سیستو رسید و او به زیبایی دروازه آبی‌واناری‌ها را باز کرد تا نیمه اول با تساوی یک - یک به پایان برسد. در 45 دقیقه دوم بارسا بازی بهتری به نمایش گذاشت و فرصت‌هایی برای گلزنی داشت. با ورود عثمان دمبله، ایوان راکیتیچ و سرخی روبرتو به میدان شرایط برای تیم کاتالانی بهتر شد اما این تیم به گل نرسید. از طرفی میزبان نیز فرصت گلزنی داشت اما نتوانست این بازی را با پیروزی به پایان برساند. در این دیدار لیونل مسی، لوئیس سوارس و آندرس اینیستا
حضور نداشتند.


Page Generated in 0/0055 sec