printlogo


کد خبر: 186838تاریخ: 1396/10/16 00:00
رکورد بردهای بی‌وقفه در لیگ
پپ و این 3 تیم

حمیدرضا صدر: رکورد بیشترین بردهای متوالی در لیگ‌های اروپایی به چه تیم‌هایی تعلق دارد؟ پپ گوآردیولا در بایرن‌مونیخ، بارسا و منچسترسیتی جایگاه یگانه‌ای در این رکوردها پیدا کرده است.
۲۰۱۴ بایرن‌مونیخ: 19 بازی
بایرن‌مونیخ در نخستین فصل حضور پپ روی آن نیمکت رکورد جدیدی برجای گذاشت؛ 19 پیروزی پیاپی در لیگ که با تساوی ۳-۳ برابر هوفنهایم در آخر مارچ ۲۰۱۴ به پایان رسید، زمانی که آنها هفته پیش‌تر با برد 3 بر یک برابر هرتابرلین قهرمان بوندس‌لیگا شده بودند و نخستین باشگاه آلمانی به شمار می‌رفتند که 7 هفته به پایان فصل قهرمان شدند. آنها فصل را با ۹۰ امتیاز به پایان بردند، ۱۹ امتیاز بیشتر از دورتموند رده دومی. گلزنان آن فصل بایرن پرشمار بودند و شاداب؛ ماریو ماندزوکیچ ۲۶ گل، توماس مولر ۲۵ گل، آرین روبن ۲۹ گل، فرانک ریبری ۱۶ گل و کلودیو پیزارو ۱۱ گل در همه رقابت‌ها زدند.
۲۰۱۷ منچسترسیتی: 18 بازی
منچسترسیتی فصل ۱۸-۲۰۱۷ به رهبری گوآردیولا همه آمارهای لیگ برتر را زیر و رو کرد. تساوی بدون گل برابر کریستال‌پالاس که از راه رسید، سیتی رکورد 18 پیروزی پیاپی را برجا گذاشته بود. آنها پس از تساوی یک بر یک با اورتون در آگوست، ۲ بر یک در زمین بورنموث پیروز شدند و جلو آمدند و در مسیر 18 برد متوالی نتایج باورنکردنی بر جا گذاشتند: پیروزی 5 بر صفر برابر لیورپول، 6 بر صفر برابر واتفورد، 5 بر صفر برابر کریستال‌پالاس، ۲-۷ برابر استوک‌سیتی، 3 بر یک برابر آرسنال، 4 بر صفر برابر سوانسی، 4 بر یک برابر تاتنهام، ۰-۴ برابر بورنموث و... حالا پرسش این است: آیا سیتی می‌تواند رکورد شکست‌ناپذیری آرسنال فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ را تکرار کند؟
۲۰۰۷ اینتر: 17 بازی
یووه در آتش کالچوپولی راهی سری B شده بود و میلان، لاتزیو و فیورنتینا با کسر امتیاز فصل را آغاز کردند. مردان تازه‌وارد اینتر در 3 جبهه تیم را تقویت کرده بودند: مایکان و فابیو گروسو در دفاع، پاتریک ویرا در میانه میدان و زلاتان ابراهیموویچ در حمله. قهرمانی 5 هفته به پایان لیگ برای مردان روبرتو مانچینی نتیجه 17 برد پیاپی بود. قطار نراتزوری در اکتبر ۲۰۰۶ با پیروزی 4 بر یک برابر لیوورنو راه افتاد و 3 روز بعد به برد ۳-۴ مقابل میلان گره خورد و تا تساوی یک - یک برابر اودینزه در فوریه ۲۰۰۷ ادامه پیدا کرد. اینتر فصل را با فقط یک شکست در لیگ (۳ بر یک برابر رم) به پایان برد؛ 22 امتیاز بیشتر از رمی‌ها. مرد اول اینتر، زلاتان بود که ۱۵ گل در لیگ زد. هرنان کرسپو در لیگ ۱۴ گل زد و مارکو ماتراتزی ۱۰ گل.
۲۰۱۱ بارسلونا: 16 بازی
باز هم پپ گوآردیولا، این‌بار در سومین فصلش به عنوان مربی در نوکمپ که اوج درخشش بارسا در عصر طلایی‌اش بود. 16 پیروزی متوالی لیگ در فصل رویایی
۱۱-۲۰۱۰ گوشه‌ای از درخشش کاتالان‌ها بود. نخستین برد 2 بر یک برابر والنسیا در 16 اکتبر ۲۰۱۰ به دست آمد و آخرینش در پنجم فوریه ۲۰۱۱. آنها طی آن بردهای پشت سرهم 60 ‌بار دروازه حریفان را فتح کردند و رکورد متوسط ۷۵/۳ گل در هر دیدار را بر جا گذاشتند. مسی ۲۱ گل زد و داوید ویا و پدرو هر یک ۱۲ گل. میان آنها پیروزی 5 بر صفر برابر سویا، 5 بر صفر برابر رئال، ۸ بر صفر برابر آمیرا، 5 بر صفر برابر سوسیداد، ۵ بر یک برابر اسپانیول، ۴ بر صفر برابر دپورتیوولاکرونیا، ۴ بر یک برابر مالاگا و سرانجام ۳ بر صفر برابر آتلتیکومادرید شاخص بود. با این وصف قهرمانی اسپانیا با فقط 4 امتیاز بیشتر از رئال‌مادرید به چنگ آمد: بارسا ۹۶ امتیاز و رئال ۹۲ امتیاز. دفاع آهنین بارسا با فقط ۲۱ گل خورده نقشی کلیدی در فصل جادویی که کاتالان‌ها جام حذفی و لیگ قهرمانان را هم فتح کردند، داشت.
۲۰۱۶ رئال‌مادرید: 16 بازی
رکوردی متفاوت، رکوردی رقم‌خورده طی 2 فصل. سپیدپوش‌های سانتیاگوبرنابئو در 12 دیدار آخر فصل ۱۶-۲۰۱۵ پیروز شدند که یکی از آنها برد ۲ بر یک در نوکمپ برابر بارسا بود. همان شبی که کریم بنزما و کریستیانو رونالدو پاسخ گل ژرارد پیکه را دادند و به‌رغم اخراج راموس پیروز شدند. آنها در 4 بازی آغازین فصل ۱۸-۲۰۱۷ حریفان‌شان در لیگ را شکست دادند و رکورد 7 ‌سال پیش بارسا به رهبری گوآردیولا در لالیگا را تکرار کردند و در پایان فصل سرانجام پس از 5 سال انتظار قهرمان اسپانیا شدند.
۲۰۱۷ موناکو: 16 بازی
مردان لئوناردو ژادریم قهرمانی لیگ یک فرانسه ۱۷-۲۰۱۶ را با کسب 12 برد متوالی آخر فصل به دست آوردند و با کسب 4 پیروزی در آغاز فصل ۱۸-۲۰۱۷ رکورد 8 سال پیش بوردو را که 14 پیروزی پیاپی بود شکستند.
 


Page Generated in 0/0056 sec