printlogo


کد خبر: 186843تاریخ: 1396/10/16 00:00
نبض جامعه

رئیس کل دادگستری استان تهران خبر داد
اعدام قاتل «ستایش قریشی»
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با توجه به درخواست و تأکید خانواده ستایش قریشی، دختربچه افغانستانی که سال گذشته به قتل رسیده بود، تمام مراحل اجرای حکم سپری شد. به گزارش تسنیم، غلامحسین اسماعیلی با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به تکمیل مراحل، حکم اعدام اجرا شد. وی افزود: امیدواریم اعمال قانون و اجرای این احکام بازدارندگی لازم را داشته باشد و در آینده شاهد تکرار این حوادث و جنایات نباشیم. گفتنی است، 23 فروردین‌‌‌‌‌‌‌ سال گذشته بود که گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختربچه 6 ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد. گزارش حاکی از آن بود که ستایش قریشی که به‌گفته پدرش یکشنبه 22 فروردین برای خرید بستنی از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته است. در تحقیقات اولیه مشخص شد پسر 17ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود، وی را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده است. با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به‌طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم 20 دی سال 95 در شعبه 32 دیوان عالی کشور تأیید شد.

آموزش‌وپرورش اعلام کرد
ممنوعیت نقل و انتقال معلمان جدید تا ۱۰ سال
طبق اطلاعیه امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش، قبول‌شدگان در آزمون استخدامی این وزارتخانه از زمان شروع فعالیت در شغل معلمی به مدت ۱۰ سال نمی‌توانند تقاضای نقل و انتقال داشته باشند. به گزارش تسنیم، امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش درباره تعهد مربوط به قبول‌شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی سال 96 وزارت آموزش‌وپرورش اطلاعیه‌ای را صادر کرده است. مطابق با این اطلاعیه، تقاضای نقل و انتقال معلمان از زمان شروع خدمت به مدت 10 سال امکانپذیر نیست. در این رابطه و در بخشی از تعهدنامه مطرح شده است: پس از طی دوره یک‌ساله مهارت‌های تعلیم و تربیت مورد نظر آموزش‌وپرورش (موضوع ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ماده 9 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش مصوب سال 1388) در صورت کسب موفقیت در این دوره در محل خدمت تعیین شده و در صورت تمدید قرارداد بدون هیچ قید و شرطی به مدت 10 سال از تاریخ استخدام پیمانی خدمت خواهم کرد و تقاضای نقل و انتقال به هیچ یک از ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌های دیگر یا مناطق تابعه استان محل استخدام، شهرهای دیگر و انتقال برون‌سازمانی به سایر دستگاه‌ها را نخواهم داشت. پذیرش هرگونه درخواست مبنی بر انتقال در این مدت ممنوع و پس از اتمام مدت تعهد نیز درخواست انتقال تابع ضوابط و مقررات از جمله موافقت مبدأ و مقصد خواهد بود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد
کاهش پذیرش دانشجو  در دانشگاه فرهنگیان
سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کاهش داشته است اما فعالیت ما دچار انقطاع نشده است. به گزارش مهر، حسین خنیفر، سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره کم شدن ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه و احتمال حذف دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه یک شجره طیبه ۷ ساله است که ریشه در کار بسیار عظیم صدساله تربیت معلم دارد و یکی از نکات مهم و ارزشمند این دانشگاه طی این ۷ سال، نفس شکل‌گیری آن است. این دانشگاه در حال حاضر یک نهال است. ما ناملایمتی‌هایی را در این سال‌ها شاهد بوده‌ایم و امسال با کاهش پذیرش دانشجو رو به رو بودیم اما هیچ انقطاع و تعطیلی‌ای در کار نیست.


Page Generated in 0/0053 sec