printlogo


کد خبر: 186864تاریخ: 1396/10/16 00:00
چهارگوشه

یک دیپلمات فرانسوی افشا کرد
رشوه منافقین به سیاستمداران آمریکایی و فرانسوی
یک دیپلمات فرانسوی در توئیتی به افشای پشت پرده فعالیت‌های گروهک منافقین و رشوه‌های آن به سیاستمداران آمریکایی و فرانسوی پرداخت. به گزارش تسنیم، در حالی که در پی اغتشاشات اخیر در ایران، شماری از مقامات آمریکایی و اعضای کنگره هم‌صدا با منافقین از این ناآرامی‌های مشکوک حمایت می‌کنند، «ژرژ مالبرونو» خبرنگار ارشد «فیگارو» به نقل از یک مقام دیپلماتیک که خواسته نامش فاش نشود، نوشت: «گروه مجاهدین خلق، اپوزیسیون ایرانی در ارتباطات خود بسیار فعال عمل می‌کند. این گروه در جشن‌هایش که در نزدیکی شهر پاریس برگزار می‌شود به هر سخنران آمریکایی 25 هزار دلار و به سخنرانان فرانسوی 12 هزار و 500 دلار پرداخت می‌کند.» پیش از نیز بارها اسنادی منتشر شده بود که در آنها سازمان منافقین به هر سخنران آمریکایی مبلغی بیش از 50 هزار دلار پرداخت و حتی برای تجمعات خود، شرکت‌کنندگان خارجی اجاره می‌کند که عمدتاً دانشجویانی از شرق اروپا یا آفریقای هستند. این گروه آنها را با وعده غذای گرم، گردش یک‌روزه در پاریس و 50 دلار پول به جشن‌های خود می‌کشاند تا نشان دهد هنوز طرفدارانی دارد.

روزنامه‌نگار آمریکایی:
رسانه‌های غربی ناآرامی‌های اسرائیل را سانسور می‌کنند
یکی از مشهورترین روزنامه‌نگاران موج نوی آمریکایی از سانسور گسترده رسانه‌های این کشور درباره ناآرامی‌های بی‌سابقه در سرزمین‌های تحت اشغال اسرائیل انتقاد کرد. «بن نورتون» موسس تارنمای منتقد     AlterNet. org   در توئیتی رسانه‌های زنجیره‌ای غربی را اینچنین به چالش کشید: «هم‌اکنون اعتراضات گسترده‌ای در اسرائیل علیه فساد دولتی در جریان است ولی شما از طریق خروجی رسانه‌های غربی از این امر آگاه نمی‌شوید، چرا که این رسانه‌ها به شکلی روزافزون وقت و انرژی خود را صرف پوشش دادن اعتراضات ایران می‌کنند!»

20 کشته در انفجار انتحاری کابل
انفجار مهیبی که پنجشنبه‌شب کابل، پایتخت افغانستان را لرزاند، طبق اعلام منابع رسانه‌ای، 20 کشته و بیش از 20 زخمی بر جای گذاشته است. گروه تروریستی داعش مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته است. این انفجار یک هفته پس از انفجار مرگبار عوامل داعش در غرب کابل روی داد که بیش از ۵۰ کشته بر جای گذاشت. روز چهارشنبه نیز سازمان‌های اطلاعاتی افغانستان گفتند شماری از عوامل داعش را در کابل بازداشت کرده‌اند.

اصابت بالستیک انصارالله به جنوب عربستان
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز گذشته از شلیک موفقیت‌آمیز یک موشک بالستیک جدید به سوی عربستان خبر دادند که یک پایگاه ارتش سعودی را در منطقه نجران هدف قرار داد. در همین حال، ائتلاف تحت امر عربستان طبق روال همیشگی ادعا کرد سامانه پدآفند موشکی این کشور یک موشک بالستیک یمنی را در آسمان هدف قرار داده است. شبکه خبری المسیره ساعتی پس از شلیک این موشک گزارش داد نیروهای یمنی همچنین یک فروند موشک بالستیک دیگر از نوع «قاهر ام2» را به سمت محل تجمع شبه‎نظامیان ائتلاف سعودی در سواحل غربی یمن شلیک کردند.

تعلیق کمک‌های امنیتی آمریکا به پاکستان
وزارت خارجه آمریکا رسما کمک‌های امنیتی خود به پاکستان را به حال تعلیق درآورد و اعلام کرد این کمک‌ها زمانی پرداخت می‌شود که اسلام‌آباد علیه شبکه حقانی و گروه طالبان در افغانستان اقدام قاطع صورت دهد. طبق اعلام این وزارتخانه، مبلغ کمک‌های تعلیقی واشنگتن به اسلام‌آباد حدود ۲۵۵ میلیون دلار است. تنش در روابط اسلام‌آباد و واشنگتن پس از آن تشدید شد که دونالد ترامپ، پاکستان را متهم کرد که همزمان با دریافت میلیاردها دلار کمک از آمریکا به این کشور دروغ می‌گوید.


Page Generated in 0/0049 sec