printlogo


کد خبر: 186867تاریخ: 1396/10/16 00:00
اخبار

روحانیت همراه کارگران و محرومان است
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت روحانیت از کارگران و محرومان دفاع
می کند. به گزارش مهر، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته تهران با اشاره به شروع اعتراضات مردم گفت: مردم به عملکرد موسسات اعتباری اعتراض داشتند و می‌گفتند اگر اینها مجوز ندارند پس چرا 5 سال، پیش روی شما کار کرده‌اند و چرا کرکره‌شان را پایین نکشیدید. آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: اگر در جایی ساخت و ساز غیرمجازی شود شهرداری فردایش لودر می‌آورد و آنجا را خراب می‌کند، این موسسات چگونه به فعالیت‌های خود ادامه دادند؟ وی افزود: ما هم مانند مردم می‌گوییم مرگ بر گرانی؛ چه کسی است که از گرانی خوشش بیاید؟ کارگر می‌گوید من چند ماه است حقوق نگرفته‌ام. اینکه حرف مردم باید شنیده شود، حرف صحیحی است اما در این شلوغی‌ها حقیقت نباید گم شود. آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه روحانیت همراه کارگران، محرومان و آنهایی است که مشکل معیشتی دارند، اظهار کرد: در این میان نباید بازی جناحی درآورد؛ مردم، آزادی می‌خواهند و خواستار شنیدن صدای‌شان هستند. صدایی که به نیابت از ترامپ و نتانیاهو برخیزد، صدای مردم نیست بلکه صدای بیگانه است و ملت ایران آن را خفه خواهد کرد. وی تصریح کرد: آموزش‌دیده‌های ضدانقلاب، سوار این موج شدند اما کسانی که مشکل داشتند و مالباخته بودند، خط‌شان را از ضدانقلاب جدا کردند. آیت‌الله خاتمی ادامه داد: این نشانه بدبختی ترامپ و رئیس‌جمهور فرانسه است که از این جریانات ذوق‌زده شدند.

حمایت داعش از آشوب‌ها در ایران
گروه تروریستی داعش از آشوب‌ها در ایران حمایت کرد. یکی از رسانه‌های گروه تروریستی داعش همچون ترامپ، رژیم صهیونیستی و رسانه‌های سعودی از آشوب‌ها در ایران حمایت کرد. به گزارش فارس، هفته‌نامه «النبأ»ی داعش در یادداشتی به اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در ایران اشاره کرد و نوشت تنها چیزی که «نظام ایران» را می‌ترساند، برگزاری آشوب‌ها و اغتشاشات است. این هفته‌نامه حامی داعش با حمایت از آشوب‌های اخیر، نوشت: «اگر این آشوب‌ها در ایران - به خواست خداوند - ادامه پیدا کند، نتایج بزرگی خواهد داشت، از جمله اینکه تماما دین رافضی (شیعه) را ریشه‌کن خواهد کرد». حمایت داعش از آشوب‌ها بعد از حمایت علنی مقامات رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی رژیم‌های مرتجع عربی از آشوب‌ها انجام می شود.
واکنش ظریف به حمایت داعش: چرا شگفت‌زده نمی‌شویم
وزیر امور خارجه ایران به اعلام حمایت گروه تروریستی داعش از آشوب‌های اخیر در ایران واکنش نشان داد. محمدجواد ظریف در توئیتر خود به حمایت داعش از آشوب‌های ایران واکنش نشان داد. وزیر امور خارجه ایران نوشت: «عربستان و داعش به عنوان همبسترهای ابدی با پیروی از ترامپ، خشونت، مرگ و تخریب در ایران را تأیید می‌کنند. چرا شگفت‌‌زده نمی‌شویم؟!»

مکرون: تغییر در ایران باید از داخل باشد!
رئیس‌جمهور فرانسه درباره ناآرامی‌ها در برخی نقاط ایران گفت: تغییر در ساختار قدرت در ایران، باید از درون همین جامعه نشأت بگیرد نه از خارج. به گزارش فارس، امانوئل مکرون که در دیدار سال نو با دیپلمات‌های خارجی مقیم پاریس، درباره ناآرامی‌های اخیر برخی شهرهای ایران سخن می‌گفت، افزود: «ایران امروز درگیر بحران است. این بحران ناشی از [نقض حق] آزادی بیان مردم ایران است.» وی در ادامه پا را فراتر از حد خود گذاشت و با دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان، گفت: «نقش ما در این بحران این است که مراقب، مطالبه‌گر و دقیق باشیم تا از احقاق حقوق معترضان، مطمئن شویم.»

اردوغان: آمریکا در امور داخلی ایران و پاکستان دخالت می‌کند
رئیس‌جمهور ترکیه گفت آمریکا و اسرائیل در امور داخلی ایران دخالت می‌کنند. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه رسما آمریکا و اسرائیل را به دخالت در امور داخلی ایران متهم کرد.
وی در سخنانی در جمع خبرنگاران پیش از سفر به فرانسه، تاکید کرد: ما نمی‌توانیم قبول کنیم که برخی دولت ها – در درجه نخست آمریکا و اسرائیل- در امور داخلی ایران و پاکستان دخالت کنند. وی تصریح کرد: این دخالت موجب می‌شود مردم در این کشورها در مقابل یکدیگر قرار گیرند.
 


Page Generated in 0/0070 sec